Toon posts:

toetsenbord en muis werken niet meer (bios)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toetsenbord en muis werken niet meer, ook niet in de opstart procedure. Ik kan dus ook niet in de BIOS komen. Dit probleem begon nadat Windows XP professional een foutmelding gaf zodra deze was opgestart en sloot direct weer af. Toen werkte het toetsenbord al niet meer. De laatste keer dat ik de computer opstarte had ik ook geen muis meer.
Ik heb mijn pc uitgezet en doormiddel van de jumper de BIOS gereset.
Als ik nu de pc opstart komt hij met een foutmelding dat de battery low is en dat de memory size niet klopt.

Het gaat om een AMD Athlon 1500 MHZ met 256 MB RAM. Zoals ik al eerder zei met Windows XP professional.

Wat kan ik doen om mijn toetsenbord werkend te krijgen? Of hoe kom ik nu langs de bios om een opstart diskette te kunnen starten?
Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is duidelijk geen Windows Operating Systems probleem - Windows draait namelijk nog niet in je BIOS en dus ligt het daar niet aan :)
Ik ga je topic even verplaatsen naar Processors, Mobo's & Geheugen aangezien het daar vast beter op z'n plek is :)

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
-Kijk eens of je geheugenmodule er goed in zit.
-vervang het bios batterijtje.
-klinkt stom maar heb ik ook gehad, zitten de kabels van je tobo en muis niet omgedraaid?

http://axrotterdam.blogspot.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dekaasboer schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:50:
-klinkt stom maar heb ik ook gehad, zitten de kabels van je tobo en muis niet omgedraaid?
Lijkt me sterk, aangezien het "plotseling" is gebeurd.

Wel,
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:58:
een foutmelding dat de battery low is
dat lijkt me een heel duidelijke foutmelding :) Doe daar wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 15-06-2005 07:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken naar de kabels, geheugen, cmos baterry en ander toetsenbord (zelfs USB!). Heeft allemaal het zelfde effect. De pc is an me opa, die is er vandaag mee naar Paradigit gegaan. Die hebben er een of ander kabeltje aan gehangen en toen kwam deze voor bij de bios, maar nog steeds geen toetsenbord. Hij vraagt nu om de cd van windows XP, dus ga dr vanavond ff langs na me werk om die cd er in te douwen. Ik laat nog weten wat er gebreurd is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt te zitten in 1 van de harddisks.
We hebben 2 harddisks in de pc gezet, allebei met windows XP er op. Als ik de ene hardeschijf als primaire instel heb ik geen toetsenbord en start de pc niet voorbij de BIOS. Als ik de andere hardeschijf als primair instel loopt ie als een zonnetje. Dus wat er nou fout is, ik zou het niet weten. We zijn nu bezig met alle data veilig te stellen en de schijf te formatteren.
Pagina: 1