Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG/feat] Berekening topic-ouderdom in subfora-selectie

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Als ik in de subfora (2 getest, maar zit imho in de template dus ik neem aan dat ze het allemaal hebben) selecteer dat ik alle topics van de afglopen dag of afgelopen 2 dagen wil zien, zie ik alleen de topics van de afgelopen 24 resp 48 uur. De andere tijdseenheden heb ik niet getest.
Ik neem aan dat hier een berekening achter zit - maar als je zegt "afgelopen 2 dagen", dan wil je neem ik aan ook alle topics van vandaag en gisteren, en niet die van afgelopen 24 of 48 uur ;)

Zou fijn zijn als dit aangepast kan worden. Is best lastig, zeker als je zeker weet dat je gisteren gepost hebt en je ziet je topic ineens niet meer terug in het subforum :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

The_Eagle schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:38:

Zou fijn zijn als dit aangepast kan worden. Is best lastig, zeker als je zeker weet dat je gisteren gepost hebt en je ziet je topic ineens niet meer terug in het subforum :)
Dan zou hij natuurlijk nog altijd in je posthistory staan ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

tsja, da's een kwestie van opvatting denk ik. We hadden er inderdaad ook neer kunnen zetten 'laatste 24 uur', 'laatste 48 uur', 'laatste 168 uur' etcetera, maar dan ben ik bang dat de mensen bij '168 uur' al afhaken ;) Een dag is als je het over tijdsduur hebt gewoon 24 uur, dus in die zin is het niet fout en heeft het in mijn ogen weinig zin om het aan te passen.
Als er echter meer mensen zijn die liever bijvoorbeeld de benaming van de eerste twee opties veranderd zien in '24 uur' en '48 uur' dan heb ik daar achter ook niet echt problemen mee.

Voor het probleem van het terugvinden van topics waarin je gereageerd hebt is echter, zoals André al aangeeft, een makkelijkere methode beschikbaar in de vorm van je posthistorie :)

Intentionally left blank

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:37
Poll 8)7

André heeft gelijk, dat is de beste manier. Maar de eerste twee opties zouden duidelijker zijn wanneer ze in uren werden beschreven, vóór. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pacjack op 28-08-2005 22:20 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
ipv laatste dag en twee dagen, laatste 24 en 48 uur vóór.
Maar kan het dan niet ook zo gemaakt worden dat ie je instelling onthoudt? Wanneer je in wat oudere topics zit te bladeren is het erg irritant wanneer je steeds het bereik opnieuw moet instellen. En dat heb je al als je maar een dag offline bent geweest in sommige fora.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
^^ Dat zou ook wel handig zijn ja :)

En wat betreft wat Andre zegt: da's op zich waar, maar dan kan ik niet zoeken / sorteren per forum. Dat kan weer wel wanneer ik mijn bookmarks gebruik...maar om nou van elk bekeken topic een bookmark te maken is ook weer zoiets 8)7 Daarnaast ben ik iemand die redelijk veel post op een dag, dus dat past al bijna niet op 1 pagina. En de posthistory gaat standaard op laatste post in het algemeen, dus in dat geval zou het zeker handig zijn als dat standaard op laatste reply door user zou zijn :)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 15-06-2005 16:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien is het een optie om 1 en 2 dagen te veranderen in respectievelijk 24 en 48 uur, en de rest gewoon te laten staan zoals het is? Wanneer je een hele week terug gaat kijken weet toch al niemand meer hoe laat het nu ook alweer was dat hij postte. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

-NMe- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:55:
Misschien is het een optie om 1 en 2 dagen te veranderen in respectievelijk 24 en 48 uur, en de rest gewoon te laten staan zoals het is? Wanneer je een hele week terug gaat kijken weet toch al niemand meer hoe laat het nu ook alweer was dat hij postte. :P
Dat heb ik lokaal dus ook gedaan :)

vwb het 'onthouden' van je laatste instelling; dat is een beetje onbegonnen werk. Ten eerste zou dat dan per forum moeten aangezien de default per forum verschillend is, en ten tweede is juist die default er met een bepaald doel. Om de topiclistings enigszins overzichtelijk te houden qua lengte hebben topics in een druk forum een lagere 'retentietijd' dan in een relatief rustig forum. Als je die instellingen aan de gebruiker gaat overlaten dan is die functie feitelijk weg.

Intentionally left blank

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 23:57
crisp schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:41:
[...]

Dat heb ik lokaal dus ook gedaan :)

vwb het 'onthouden' van je laatste instelling; dat is een beetje onbegonnen werk. Ten eerste zou dat dan per forum moeten aangezien de default per forum verschillend is, en ten tweede is juist die default er met een bepaald doel. Om de topiclistings enigszins overzichtelijk te houden qua lengte hebben topics in een druk forum een lagere 'retentietijd' dan in een relatief rustig forum. Als je die instellingen aan de gebruiker gaat overlaten dan is die functie feitelijk weg.
Is het niet mogelijk hier iets voor in de URL te doen? Het gaat er om dat als je één keer een andere tijd selecteert, je een topic bezoekt en weer terug gaat dat je dan weer die niet-default tijd moet selecteren. Dus misschien als je met list_topics/14/14 ofzo 14 dagen krijgt. En als die laatste /14 gezet is, dan vul je de URL's ook weer automagisch weer aan zodat je weer diezelfde tijdsinstelling krijgt.

Dit schiet me even te binnen, maar in ieder geval iets in die trend ofzo :P

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/52/90

goh, wat zou die 90 inhouden? ;)
maar meenemen naar andere URLs gaan we dus niet aan beginnen...

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 18-06-2005 01:57 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.