Hoe verwijder ik Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Hallo,

ik gebruik FireFox als browser, maar helaas blijf ik pop ups krijgen via IE, die SpySweeper, MS Anti-Spyware en Norton niet kunnen vinden.

De enige oplossing lijkt mij dus, IE verwijderen, maar hoe doe ik dit? Het lijkt haast wel onmogelijk!

Graag hulp, want ik kan zo niet werken of gamen, want die pop-ups springen gewoon voor mijn spel langs, dus die word ineens geminimaliseerd!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:37
je zou iexplore.exe kunnen renamen in veilige modus, of dat verstandig is voor een stabiel systeem weet ik niet. Je kunt beter het probleem bij de bron aanpakken en dus zorgen dat FF ook echt als standaard browser is ingesteld en tevens met allerlei spyware progs je achtergrond progs e.d. controleren.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

Stewie!

Keen must die!

Waarom niet het programma dat de popups aanmaakt verwijderen? Draai hitmanpro en hijackthis eens en zoek in dit forum: Beveiliging & Virussen
Verder heeft dit topic niks met I&T te maken maar met Software Algemeen

[ Voor 89% gewijzigd door Stewie! op 14-06-2005 20:31 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Als je FF gebruikt, waarom komen er onder het gamen dan toch nog spontaan pop-ups omhoog? Dat betekend dat jij FF niet als standaard browser hebt ingesteld?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
IE uit Windows slopen gaat bij mijn weten niet zomaar.
Met nLite kun je wel zorgen dat het helemaal niet geinstalleerd word, maar dat is nu te laat ;)
Als je toch 'n herinstall overweegt ( dan ben je er iig vanaf ) zou ik even [google=nLite] :)

Verwijderd

Internet Explorer kan idd niet zomaar worden verwijderd omdat dit een onderdeel is van explorer zelf. Wat je eventueel wel kunt doen is de onderdelen verwijderen als shortcuts etc, dat doe je via Add/Remove Software > Windows Components en dan heb je daar die keuze.

Wat betreft die popups, bovengenoemde tips even bekijken :)

• nvanthoff
Jah, ik heb FF als standaard browser ingesteld, en heb MS AntiSpyware, Spy Sweeper en Norton Anti Virus gedraaid, maar niets vind het, ook via MSconfig bij opstarten dingen uitgezet die ik niet kende, werkte ook niet, via configuratiescherm naar software, maar daar stond ook niets dat er niet thuis hoorde, ik zal bovenstaande programma's nog ff runnen en als dat niet werkt zal ik nLite gaan zoeken! Ik neem aan dat er een readme bij zit hoe ik dan te werk moet gaan???

Alvast bedankt voor alle hulp

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

nvanthoff schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:50:
Jah, ik heb FF als standaard browser ingesteld, en heb MS AntiSpyware, Spy Sweeper en Norton Anti Virus gedraaid, maar niets vind het, ook via MSconfig bij opstarten dingen uitgezet die ik niet kende, werkte ook niet, via configuratiescherm naar software, maar daar stond ook niets dat er niet thuis hoorde, ik zal bovenstaande programma's nog ff runnen en als dat niet werkt zal ik nLite gaan zoeken! Ik neem aan dat er een readme bij zit hoe ik dan te werk moet gaan???

Alvast bedankt voor alle hulp
DaMorpheus schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:29:
Waarom niet het programma dat de popups aanmaakt verwijderen? Draai hitmanpro en hijackthis eens en zoek in dit forum: Beveiliging & Virussen
Verder heeft dit topic niks met I&T te maken maar met Software Algemeen
Doe eens voor de gein

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

Verwijderd

En HitmanPro kun je het beste in 'safe mode with networking support' draaien.

• nvanthoff
Ok, alles nu gedaan, incl HijackThis en HitmanPro, en nog steeds hou ik die pop ups, ik ga dus maar een nieuwe win CD maken via nLite, ZONDER IE! Wat een graf programma is dat! Ik snap ook niet hoe die pop ups kunnen worden opgrstart in IE als mijn standaardbrowser FF is???

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
Zo te horen is het probleem dus niet IE, maar gewoon het feit dat er troep op je compu staat. Het verwijderen van IE is dus ook niet de core van het probleem, slechts een omzeiling van het probleem.

Verwijderd

^^

Configuratiescherm, Add / remove (software) WIndows Components en vink Internet explorer uit, Klik ok, Uninstall volgt.

Verwijderd

Het heeft er helemaal niets mee te maken of je standaardbrowser FireFox of IE is. Explorer, en daarmee een deel van IE, draait gewoon altijd en kan door troep op je pc de gekste dingen gaan doen. Meestal komen de popups door op de achtergrond draaiende processen die door HijackThis gedetecteerd kunnen worden, de log hiervan kun je gratis laten checken op www.hijackthis.de maar ik neem aan dat je ook dit al had gedaan.

@lism, zoals ik - en Sequence nu ook :P - in een eerder post al aangaf is dit niet een uninstall van IE maar alleen de shortcuts etc waarmee je dit probleem dus hoogstwaarschijnlijk niet oplost; bovendien zoals rvtk al terecht aangeeft zou dit alleen maar een omzeiling van het probleem zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 22:19 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:14:
^^

Configuratiescherm, Add / remove (software) WIndows Components en vink Internet explorer uit, Klik ok, Uninstall volgt.
nope, geen uninstall, just de snelkoppelingetjes die dan weg zijn...

TS> jij hebt probs met spyware oid, dus toch ff checken waar die troep vandaan komt. kijk anders eens naar de popups en zoek in google of dit probleem bekend is.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

nvanthoff schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:07:
Ok, alles nu gedaan, incl HijackThis en HitmanPro, en nog steeds hou ik die pop ups, ik ga dus maar een nieuwe win CD maken via nLite, ZONDER IE! Wat een graf programma is dat! Ik snap ook niet hoe die pop ups kunnen worden opgrstart in IE als mijn standaardbrowser FF is???
Als je nou eens de oorzaak van je probleem gaat zoeken in plaats van een applicatie de schuld geven...

Wie heeft die spyware eigenlijk op je computer geïnstalleerd? En wil je die processen lekker door laten op je pc tijdens browsen met firefox? Houd je een mooi snel systeem over :O

Alleen:           DE GROETJES

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 13:02
post het log van hijackthis eens.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

GreeTz schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:21:
[...]

Als je nou eens de oorzaak van je probleem gaat zoeken in plaats van een applicatie de schuld geven...
JUIST :|

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 21:46
Internet Explorer kun je wle uit Win XP slopen hoor!
Je moet er XPLite voor gebruiken. Prima progje, haalt ook heel veel andere ongein weg. Als je IE uit XP sloopt (samen met een heleboel andere ongein) zul je merken dat je systeem een stuk sneller zal lopen.
Je zal nog steeds alle spyware moeten weghalen, hoor.

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:07

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ik denk dat het handiger is om ZoneAlarm op je pc te zetten. Je hoeft IE er niet af te gooien, maar je kan er wel je pc mee dicht timmeren. Het mooie van ZA is dat het precies bijhoud wat je pc in wil gaan en wat er uit wil gaan. Alles wat nu je pc in/uit wil gaan moet via ZA gaan en jij hoeft maar eenmalig aan te geven wat wel en wat niet mag. Zo krijg je een goed overzicht wat er op je pc zit dat het internet op wil. Succes ermee.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Pagina: 1