Toon posts:

Asus K8N-E Deluxe Crasht :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik en nog iemand van men msn zitten met een probleem, onze pc crasht namelijk bij elk zwaar grafisch spel zoals : postal2, Halflife 2, GTA: SA, enz... we begonnen onze configuratie van onze pc's te vergelijken en stelden vast dat we geen enkel zelfde onderdeel hadden buiten dit moederbord daarom denken we dat er ergens een bug ofzo in dat moederbord moet zitten, misschien als iemand hetzelfde probleem kent/heeft gekend ???

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:25 ]

Verwijderd

Misschien een te zwakke voeding? Post je voltages eens (zie ook de TS van Welke voeding heb ik nodig? Deel 11).

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb het zelfde moederboard.
Geen problemen mee eigenlijk.
Brak geheugen of een voeding met te weinig capaciteit denk ik idd, zoals mijn voorganger al zei.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
idd hoogst waarschijnlijk de voeding

Verwijderd

Topicstarter
lol ik heb geen multimeter ofzo hoor ;) heb je ook andere manier om dat te meten?

Verwijderd

Topicstarter
Die van men msn heeft een 450W voeding :s

En de verkoper waar ik men pc haalde zei me dat hij er een zwaardere voeding ingestoken had.

Zou het misschien kunnen komen omdat men pc te weinig spanning krijgt omdat ik op vrij lange afstand zit van de tellerkast, ook trilt men scherm soms (vooral savonds) (zeg ike r maar ff bij ;) )

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Asus heeft daar een proggie voor, kan je vinden op de Asus site

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat progje van asus gevonden en dit is een screen ervan:
http://users.pandora.be/jasperken/pcprobe.JPG

Hopelijk worden jullie er wijzer van, want ik niet :P

Verwijderd

Als het klopt is het je voeding, maar ik vermoed een afwijking in het uitlezen. Je zult moeten kijken of je ergens een multimeter kan halen/lenen.

Verwijderd

Topicstarter
normaal zou ik 12V moeten krijgen maar op de monitor blijkt dat ik maar aan 11.2 ofzo zit, soms zelfs maar 11 :s misschien komt er daar soms plots een drop waardoor men pc dan uitvalt?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:06
Asus K8n-e deluxe bestaat toch nog niet?

Is het niet de Asus A8N SLi deluxe?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de k8n-e deluxe bestaat wel. is socket 754
de a8n sli is een totaal ander mobo met ander chipset socket en 2 pci-e x16 sloten

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Schopje maar goed --- weet niet of het probleem al opgelost is.
Wie weet is het een warmteprobleem van de Nvidia Chipset, zie ook Asus K8N-E Deluxe chipset warmte probleem
Heb hier ook een instabiel bordje - 2 trouwens - (met de 1010 en de 1009 BIOS hangt hij tijdens de POST, en werkt alleen redelijk --- afgezien van het hangen op onverwachte momenten --- met de 1006 BIOS.)

Het probleem is dus hangen op willekeurige momenten. Heb QFan aan staan, dat is handig want ik heb expres geen temp. gestuurde fan genomen. Ik merk dat de PC stabieler is met de kast dicht (airflow beter).

(Geheugen getest met Memtest86, geen problemen, ook testen met Prime95 geen problemen met kast dicht. Cool & Quiet aan. Aopen 300W voeding maar moet genoeg zijn, met Ati Radeon 9250 --- passief gekoelde videokaart dus relatief laag verbruik. Processor Athlon 64 3000+, 2 GHz.)

Wie weet heb je er iets aan!

(Sowieso

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Niemand heeft hier wat aan waarschijnlijk, maar toch een schopje:
- een van de bordjes was met de 1006 bios sowieso stabiel
- het andere was stabiel nadat de Aopen voeding vervangen werd. (Door een Codegen 350W die ik toevallig had.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

+12V: ~5% (+11,4V ~ +12,6V)

jij had soms 11 volt en 11.3 het zit dus onder de marge

ik zou denken je voeding
Pagina: 1