Pinnacle PCTV Stereo wil niet op W2K3

Pagina: 1
Acties:

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
hey mensen,
Afgelopen week moest mijn pc weer eens hoognodig opnieuw geinstalleerd worden.
Echter krijg ik het niet voor elkaar mn Pinnacle PCTV Stereo aan de praat te krijgen, hij komt door alle testen heen behalve de hardware initialisatie, als ik vervolgens bij het apparaatbeheer kijk valt te zien:
code:
1
"Windows kan de stuurprogramma's voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat deze mogelijk beschadigd zijn of ontbreken."

ik heb de drivers van de orgineel bijgeleverde cd gebruikt (zoals ook bij mijn vorige installatie), en ookal drivers uit mn ghost image van de vorige install geript, niets lijkt te helpen.
heb van alle apparaten hardware versnelling ingeschakeld en D3D/DX (die testen gaan ook goed)

Als ik de image terug zet werkt de kaart weer probleemloos...

Wellicht is er iemand die me kan helpen...

vast bedankt!

specs:
CPU: AMD Athlon XP 2200+
RAM: 2x 256MB DDR400 in Dual Channel
GPU: ATI Radeon 6900 Pro 128MB
SND: Creative SB Live! 5.1
VIS: Pinnacle PCTV Stereo (retail; afstandsbediening)

Verwijderd

Heb je directx al geinstalleerd?

de nieuwste versie bedoel ik dan :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 19:32 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om via devicemanager deze handmatig te koppelen.

Bij mij moet ik ze handmatig koppelen aan de juiste drivers

Just my 2 cents

Mooooooeeeee......

• deredding
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:31:
Heb je directx al geinstalleerd?

de nieuwste versie bedoel ik dan :P
DX9c zit standaard in W2k3 SP1

@Black Piet
Wat bedoel je met koppelen? handmatig drivers installeren?
ja heb ik geprobeerd, krijg ik dezelfde fout... :S

Het rare vind ik dus dat bij mn vorige install alles vlekkeloos liep

Verwijderd

En heb je ook geprobeerd de dingen van Pinnacle uit Device Manager te gooien en vervolgens de drivers opnieuw te installeren met het programma op de cd?

• deredding
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:41:
En heb je ook geprobeerd de dingen van Pinnacle uit Device Manager te gooien en vervolgens de drivers opnieuw te installeren met het programma op de cd?
jep... heb gvd stuk of 5/6x mn hele windows opnieuw geinstalleerd, en per installatie paar dingen geprobeerd, inclusief oude drivers uit mn ghost backup rippen...

Verwijderd

Hmm vreemd, en wat als je de kaart in een ander PCI-slot stopt?

• Bolleke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Bij m'n pa was het zo dat de PCTV Stereo het niet meer deed toen hij van WinXP-SP1 naar SP2 overging. Ik weet dat Pinnacle eind 2004 nieuwe drivers heeft uitgegeven die nu wel werken op WinXP SP2. Misschien het overwegen waard voor jouw Win2K3 installatie??

http://www.pinnaclesys.co...PCTV%20Stereo&page_id=509

En kijk ook eens hier voor trouble shooting op het gebied van hard-ware initialisatie. Het schijnt dat Nero kan storen...

http://pinnaclede.custhel...std_adp.php?p_faqid=11252

Tenslotte, zelf heb ik eens grote problemen gehad om m'n PCTV Rave kaart draaiend te krijgen (onder WinXP SP2). Na een hoop gepruts bleek dat het lag aan een incompatibiliteit met een 'codec-pack' (dacht Nemo codec pack). Toen ik dit codec pack verwijderde werkte alles perfect....

[ Voor 48% gewijzigd door Bolleke op 14-06-2005 19:55 ]

Verwijderd

@Bolleke, die drivers voor WinxpSP2 zijn ook echt alleen daarvoor,maar je kan natuurlijk wel de nieuwster driver voor win2k downloaden

• deredding
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:02:
@Bolleke, die drivers voor WinxpSP2 zijn ook echt alleen daarvoor,maar je kan natuurlijk wel de nieuwster driver voor win2k downloaden
zijn daar nieuwe drivers voor dan? ik heb nu v5.90 build 222

• deredding
Bolleke schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:46:
Bij m'n pa was het zo dat de PCTV Stereo het niet meer deed toen hij van WinXP-SP1 naar SP2 overging. Ik weet dat Pinnacle eind 2004 nieuwe drivers heeft uitgegeven die nu wel werken op WinXP SP2. Misschien het overwegen waard voor jouw Win2K3 installatie??

http://www.pinnaclesys.co...PCTV%20Stereo&page_id=509

En kijk ook eens hier voor trouble shooting op het gebied van hard-ware initialisatie. Het schijnt dat Nero kan storen...

http://pinnaclede.custhel...std_adp.php?p_faqid=11252

Tenslotte, zelf heb ik eens grote problemen gehad om m'n PCTV Rave kaart draaiend te krijgen (onder WinXP SP2). Na een hoop gepruts bleek dat het lag aan een incompatibiliteit met een 'codec-pack' (dacht Nemo codec pack). Toen ik dit codec pack verwijderde werkte alles perfect....
mag ik u bij deze heel hartelijk bedanken?! hij werkt...! had het al geprobeerd maar de installatie weigerde vanwege verkeerde OS ofzo, nu handmatig die XP SP2 update gedaan.... SUPER!

Verwijderd

Heb je nu de XP SP2 drivers op je Win2000 draaien? Bruut :D

• Bolleke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
@ Herelam: er is sprake bij TS van Win2003 SP1 (2K3) en niet Win 200 (2K).
@ deredding: :)

Verwijderd

Bolleke schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:32:
@ Herelam: er is sprake bij TS van Win2003 SP1 (2K3) en niet Win 200 (2K).
Je hebt helemaal gelijk, te snel gelezen.
Pagina: 1