Toon posts:

Casema smtp relayserver

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een MDEAMON pro email server thuis draaien. Nu weet ik dat casema poort 25 heeft geblokt. NU wil ik via een casema smtp relayserver toch mails via mijn domein versturen.
Nu weet ik via planet dat zij een relay server hebben (mailrelay.planet.nl).

Heeft casema ook zo`n ding? Of kan ik het anders oplossen?

Kheb gegoogled maar kan weinig over Casema smtp vinden :(

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

sjaak

un giorno credi

Uitgaand kan je gewoon mail versturen via poort 25, alleen inkomend op poort 25 is geblokkeerd. Een truuk daarvoor is dat je via dnsmadeeasy.com je mail laat ontvangen door de smtp van hen welke jij defineerd in je mx records en zij sturen dat door naar jouw smtp welke b.v. op poort 2525 staat.

Verder heeft casema geen mailrelay, je kan echter ws wel in Mdaemon instellen dat alle mail via de smtp van de provider gestuurd moeten worden.

[ Voor 20% gewijzigd door sjaak op 14-06-2005 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:22:
Uitgaand kan je gewoon mail versturen via poort 25, alleen inkomend op poort 25 is geblokkeerd. Een truuk daarvoor is dat je via dnsmadeeasy.com je mail laat ontvangen door de smtp van hen welke jij defineerd in je mx records en zij sturen dat door naar jouw smtp welke b.v. op poort 2525 staat.

Verder heeft casema geen mailrelay, je kan echter ws wel in Mdaemon instellen dat alle mail via de smtp van de provider gestuurd moeten worden.
Die service van dnsmadeeasy.com is helaas niet gratis wat ik er van begrijp :(

En je verhaal over het versturen van mail via casema dat kan ik al via mijn eigen servertje

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
micha schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:22:

Bij Casema is het versturen over port 25 naar een andere mailserver dan die van Casema geblokkeerd. Ik zelf gebruik voor het versturen van e-mail naar de mailserver van mijn mailprovider port 587 (SMTP fallback).

Verwijderd

Topicstarter
Remus schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:29:
[...]

Bij Casema is het versturen over port 25 naar een andere mailserver dan die van Casema geblokkeerd. Ik zelf gebruik voor het versturen van e-mail naar de mailserver van mijn mailprovider port 587 (SMTP fallback).
OKay, jij (Remus) zit ook bij Casema?
Wat stel ik dan in bij mijn mx records?

Verwijderd

Waarom bel je Casema niet gewoon en leg je je probleem voor? Als het mag, dan hebben ze er vast een oplossing voor :)

Verwijderd

Mja, dit is al tot in den treure besproken. Er is zát over te vinden en vragen over Casema specifiek kun je gewoon aan Casema zelf voorleggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.