Speedtouch 570 No acces

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey Tweakers,
Ik zit dus met een probleem, heb een speedtouch 570 die ik gekoppelt heb op een Sitecom switch, die verbind alles door naar 3 Pc's.
Verder is de speedtouch dus wireless en daar wil ik graag een computer mee verbinden ook wireless (deze computer runt win98)

Dus ik instaleer die zooi op die computer met win98, hij krijgt wel signaal van de router maar kan niet internetten. Ik wil dus zeg maar "in" de speedtouch komen om het internet wireless door te verbinden. Echter, ik kom die speedtouch niet binnen. Met 10.0.0.138 niet en als ik een computer er rechtstreeks op zet (internet doet het dan wel) dan ook nog niet. De default gateway is iets van 87.56.92.1 ofzo en alsk die probeer ook niet. Als ik die gateway ping echter krijg ik wel signaal. Dus, hoe kom ik die modem binnen en wat is het probleem? Verder werkt alles goed het enige wat ik wil is dat het internet wordt doorverstuurd! (de connectie utssen modem & win98pc is 100%)

Mvg
Laurens

Verwijderd

Zit er geen webencryptie om de SpeedTouch 570 ?

Wanneer deze niet in ingevuld in de client kan ie natuurlijk geen verbinding maken !

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:51:
Zit er geen webencryptie om de SpeedTouch 570 ?

Wanneer deze niet in ingevuld in de client kan ie natuurlijk geen verbinding maken !
Gaat niet echt op he als je gewoon bedraad verbindt met de ST570

Wat je nog zou kunnen proberen als een pc er direct aanhangt:

start, uitvoeren, cmd (windows xp, 2000, nt) of command (win9x, me)

TELNET 10.0.0.138

als hij dan wel een reactie geeft (geen user/pw invoeren, gewoon direct enter) zou je via het commando wireless het een en ander in kunnen stellen. Het makkelijkste hier lijkt me echter het hele beestje terug te zetten op de Default instellingen, dit doe je door met een pen het knopje Defaults in te drukken op het modem en terwijl je die ingedrukt houdt het modem inschakelen, na 60 seconden palletje loslaten en modem laten starten en mbv de ADSL van KPN cd het zooitje opnieuw configureren :)

• Deslaw
Hey, thanks ik zal het is uitproberen. Dat resetten gaat niet lukken, dat is "teveel moeite" voor me klant, dus dan legt ie gewoon een kabeltje.

Ik zal dat telnet is proberen
mvg

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Nakebod

Nope.

En volgens mij klopt je default gateway niet.
Ik heb thuis overal 10.0.0.138 als default gateway op de pc's ingesteld.
En zonder default gateway zou het wel eens kunnen kloppen dat het niet goed werkt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• RadioAir
Nakebod schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:14:
En volgens mij klopt je default gateway niet.
Ik heb thuis overal 10.0.0.138 als default gateway op de pc's ingesteld.
En zonder default gateway zou het wel eens kunnen kloppen dat het niet goed werkt.
Dat IP ziet er verdacht veel uit als een DNS server van de provider ;)

Kijk eens via ipconfig wat de Standaardgateway is, dit moet 10.0.0.138 zijn en het ip moet iets van 10.0.0.150 , 151, 152 enz zijn

• Deslaw
De standaard gateway is zoals ik al zei 87.56.92.1 nogwat...

Klopt dus van geen kant, het Ip is overigens dezelfde richting op, als ik probeer via deze standaard gateway in de speedtouch te komen dan lukt dat niet..

Normaal is de speedtouch aangesloten op een switch(sitecom) die het allemaal doorverbind naar 3 computers. Ik heb dus 1 ervan met Winxp direct op de speedtouch aangesloten en dan lukt het dus niet om in de speedtouch te komen.

Resetten is geen optie..

is het mogelijk aleen die default gateway te veranderen en dat ik dan wel in de speedtouch kom?

Verder doet het internet het wel, dus met de verbinding is niks mis (internet doet het met switch ertussen en rechtstreeks aan speedtouch)

[ Voor 24% gewijzigd door Deslaw op 15-06-2005 20:00 ]

• Deslaw
Ik zit er nu op te internetten, dus met draad. Pingen lukt wel van de standaard gateway, ipconfig geeft standaardgateway zoals hierboven gezegt. Telnet --standaardgateway-- lukt niet..
bah, weet dus niet hoe het zit. Internetten lukt, pingen lukt, maar in de speedtouch komen niet! Iemand help?

• RadioAir
Trek de "Line" eens uit het modem en zet hem uit en aan. Als hij dan geen internet IP krijgt (logisch, geen ADSL Signaal) dan MOET hij wel een 10.0.0.150 IP uitgeven. Dan MOET je ook in 10.0.0.138 kunnen komen. Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is het SSID (SpeedTouch******, staat op onderkant van de SpeedTouch 570) gewoon in te voeren op de wireless pc, en zodra je verbinding maakt op Registration (rood knopje op de achterkant) drukken. Als hij dan verbinding maakt met het netwerk ben je ook klaar :P

[ Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 15-06-2005 22:08 ]

Verwijderd

Niet helemaal mijn specialiteit om het zo maar te noemen, dus misschien is het pure onzin wat ik zeg :) Maar kan het zijn dat het speedtouch modem verkeerd geconfigureerd staat. Het komt op mij over dat hij namelijk nu puur dienst doet als bridge. Dus in feite de ip gegevens van de provider 1 op 1 doorsluist zonder er verder als router/dhcp server mee aan de slag te gaan.

Verwijderd

het modem staat waarschijnlijk in bridge modus, je krijgt waarschijnlijk ook een IP van je provider ipv de dhcp server van de speedtouch. als je direct een ip van de provider krijgt kan je de speedtouch niet benaderen ( wel eventueel met config tool ) je zal met de config tool de speedtouch opnieuw moeten instellen. je kan hem het beste als router instellen en niet als bridge, je kan ook beter de config tool van speedtouch.nl gebruiken dan die op de cd-rom aangezien de 2 nogal kunnen verschillen ( afhankelijk van de versie, R2 of R4 ) als je klant niet wil dat het ding wordt gereset dan is het zijn probleem, als je het niet anders kan oplossen dan moet de klant ook niet zeuren over een reset.
Pagina: 1