Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TV kaart] XFX Nvtv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McChouffe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 17:07
Ik had graag een TV kaart gekocht en mijn oog is daarbij gevallen op de XFX NVTV Bulk (Hardware MPEG2, afstandsbediening, ... en dit alles voor een mooie prijs).
Ik lees hier en daar problemen met deze tv-kaart:

* TV kijken werkt blijkbaar niet zo goed:
NVTV TV Tuner
XFX NVTV kaart geen / slecht beeld

* Geeft problemen onder WindowsXP Pro:
NVTV Werkt niet onder WinXP pro

Het valt mij ook op dat de meesten hem gebruiken onder Windows MCE. Ook Nvidia biedt alleen maar drivers voor NVTV voor MCE. XFX heeft geen drivers op de website. Zou echter wel moeten werken onder WinXP volgens de website.
Er zijn ook geen updates voor de ForceWare Multimedia App. te vinden op de site van Nvidia (echter wel "coming soon" - en dat al van in 2003).
XFX NVTV Dual werkt blijkbaar wel met Mediaportal, maar ik lees niks over een gewone XFX NVTV.

* De software is ook niet alles bleek uit een review van een andere kaart gebaseerd op een Nvidia NVTV (sorry, geen link): neemt niet goed op, vindt niet alle zenders, soms geen geluid, ...

* Ik lees nergens, noch op de site van Nvidia, noch op de site van XFX dat deze kaart overweg kan met stereo geluid. Heeft deze kaart stereo?

* Ik vind nergens iets over mogelijke ondersteuning in Linux. Niet dat dit van belang is, maar het is mooi meegenomen.

Zijn er mensen die deze problemen kunnen bevestigen? Zijn er mensen die hiervan niks ondervinden en zeer tevreden zijn met deze kaart (en bijhorende software)?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

Oei, ik krijg deze kaart dus morgen! ik ga proberen hem dus onder windows XP pro aan de praat te krijgen. Heb je http://www.xfxsupport.com al eens geprobeerd ?

"May our framerates be high and our temperatures low."

• McChouffe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 17:07
naimed schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:37:
Oei, ik krijg deze kaart dus morgen! ik ga proberen hem dus onder windows XP pro aan de praat te krijgen. Heb je http://www.xfxsupport.com al eens geprobeerd ?
Op xfxsupport kan je enkel inloggen als je een geldig serienummer hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen met deze kaart.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

Ok, heb hem nu gewoon in windows XP pro draaien in combinatie met mediaportal. ik heb nog geen andere software gevonden die er goed mee werkt, maar mediaportal is goed genoeg voor mij. Mediaportal is freeware.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• jefius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb deze kaart ongeveer 3 maanden in gebruik in combinatie met wmc . Dit werkt bijna perfect.
De knoppen van de bijgeleverde remote controle werkt goed met Nvidia Forceware onder wmc kan je alleen de muis functie gebruiken.

Gisteren heb ik Mythv geinstalleerd en krijg de Tuner niet geinstalleerd . Volgens mij wordt deze kaart niet ondersteund onder linux