Gek, bij mij doet 'ie toch écht wat ik 'm opdraag. Ja, IE heeft zo z'n nukken maar een beetje devver zet zich daar over heen. Zorg dat je IE niet in
Quirks mode draait en je hebt het ergste al gehad.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:09:
Verder heb je wel gelijk dat je systeem op zich dermate goed in elkaar moet zitten dat je e.v.t. gebreken van IE omzeilt. Echter is het geen optie om het systeem compleet te gaan aanpassen aangezien dat teveel tijd kost (en daar heeft mijn werkgever geen zin in).
En een ActiveX component gaan maken dat vanuit je browser in het registry gaat zitten prutsen of aan je IE instellingen gaat zitten rommelen vindt 'ie wel goed?
De gemiddelde gebruiker klikt blind op allerlei linkjes en heeft geen benul van antispywareprogs totdat die "progs" met een hele enge melding komen:
/me PAS OP! DE WEBPAGINA PROBEERT UW SYSTEEM AAN TE PASSEN BEVAT
EEN HEEL ENG (NOG ONBEKEND) VIRUS! DEZE ACTIE IS GEBLOKKEERD.
CONTROLEER UW SYSTEEM OP VIRUSSEN EN NEEM CONTACT OP
MET UW LEVERANCIER...
Of iets in die richting. Ik denk niet dat de afdeling systeembeheer er blij mee is als ze al die telefoontjes van verontrustte gebruikers mogen gaan beantwoorden.
Nogmaals: Als het om een intranet gaat, gebruik dan een policy ofzo. Daar is het voor uitgevonden. Wat je nu probeert is hakken met een botte bijl en is uiteindelijk
gegarandeerd meer werk dan even een policy instellen (uitgaande van het feit dat je een Server draait met AD en reeds bestaande policies hebt. En anders is een nieuwe policy aanmaken ook maar een paar minuten werk). Mocht je per sé geen policy willen gebruiken (om wat voor vage reden dan ook) dan kun je ook met wat .reg bestanden eenmalig de instellingen plegen zoals je ze wilt hebben. Maar mijn advies: Zorg gewoon dat je pagina's wél werken, ongeacht de "cache grootte" en andere instellingen van (willekeurig welke) browser. Mocht je problemen hebben met vertrouwde sites, hang er dan een certificaat aan of zorg dat je een pagina hebt waarop duidelijk (a.d.h.v. screenshots) word getoond hoe een gebruiker dit zélf kan doen.
Het laatste wat ik, als gebruiker, wil is dat software zomaar even wat in mijn instellingen gaat zitten rommelen om daardoor "beter" te functioneren. God weet wat er daardoor allemaal mee op houdt. Afblijven zeg ik je, ik ben zélf baas over mijn systeem. En ze hebben me niet voor niets die configuratie opties gegeven. Als ik er niet aan hoorde te zitten was het niet instelbaar gemaakt.
[
Voor 47% gewijzigd door
RobIII op 15-06-2005 13:16
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij