Toon posts:

[VB 6.0] Internet Explorer aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil d.m.v. een VB-applicatie een aantal zaken automatiseren zoals: het instellen van de cachgrootte, websites toevoegen aan vertrouwde websites etc. Nu zag ik dat je een gedeelte van de eigenschappen van MS IE kunt 'accessen' d.m.v. het 'InternetExplorer-object'. Echter kun je met het betreffende object geen van bovengenoemde voorbeelden uitvoeren. Ik heb al behoorlijk gezocht op het internet, maar totaal niets gevonden. Ik gok zelf dat het 'accessen' van MS IE waarschijnlijk via een API moet, maar welke API ik moet hebben zou ik totaal niet weten.

Kortom kan iemand mij op weg helpen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even een zijspoor: Waarom zou je dat niet gewoon rechtstreeks via de registry, of beter; via een policy doen?

Hoewel het vast met wat API's kan, kun je in ieder geval het "standaard" web-browser object van VB6 vergeten, dat is veel te gelimiteerd. Als je de juiste API's hebt (Declare function ...) moet het niet al te moeilijk zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 14-06-2005 17:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het mogelijk maken voor klanten om 'makkelijk' d.m.v. het klikken op een knop op de website bepaalde instellingen te doen. En ja, het is niet de meest 'mooie' oplossing, maar dat is MS IE ook niet. En vanwege fouten in MS IE, loopt ons websysteem soms te kutten. ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vanuit een website? :? :X
Vergeet dat maar rustig, tenzij je met ActiveX componenten (die met allerlei enge meldingen geïnstalleerd zouden moeten worden) gaat rommelen en dat raad ik je ten zeerste af. Tevens is dat natuurlijk funest voor andere browsers (in de zin van: da ga nie werkuh :P )

Nieuwe vraag: Waarom zou je dit in godesnaam willen? En welke "fouten" zouden er dan in MSIE zitten waardoor je systeem niet werkt? En zit het probleem dan niet in je systeem?

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 14-06-2005 17:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:21:
En vanwege fouten in MS IE, loopt ons websysteem soms te kutten. ;)
IE verklooit niets, dat doet de programmeur die geen rekening houdt met 's werelds meest gebruikte browser. Goeie webapplicaties werken gewoon in elke browser, punt. :P

Overigens zal het vast kunnen wat je wil, desnoods door het direct wijzigen van waarden in het register, maar ben je niet bang dat antispyware-tools dat gaan opmerken en blokkeren? En bovendien kan ik net als RobIII niet echt het nut ontdekken van wat je wil. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:26:
[...]

IE verklooit niets, dat doet de programmeur die geen rekening houdt met 's werelds meest gebruikte browser. Goeie webapplicaties werken gewoon in elke browser, punt. :P

Overigens zal het vast kunnen wat je wil, desnoods door het direct wijzigen van waarden in het register, maar ben je niet bang dat antispyware-tools dat gaan opmerken en blokkeren? En bovendien kan ik net als RobIII niet echt het nut ontdekken van wat je wil. :P
IE verklooit naar mijn mening toch nog genoeg om het geen ideale browser te noemen. Ik noem alleen al het verkeerd weergeven van opmaak e.d. :Y)
Verder heb je wel gelijk dat je systeem op zich dermate goed in elkaar moet zitten dat je e.v.t. gebreken van IE omzeilt. Echter is het geen optie om het systeem compleet te gaan aanpassen aangezien dat teveel tijd kost (en daar heeft mijn werkgever geen zin in).

Verder kunnen de klanten zien dat ze instellingen in de browser gaan aanpassen, dus dan weten ze dat ze e.v.t. antispywareprogs uit moeten zetten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:09:
IE verklooit naar mijn mening toch nog genoeg om het geen ideale browser te noemen. Ik noem alleen al het verkeerd weergeven van opmaak e.d. :Y)
Gek, bij mij doet 'ie toch écht wat ik 'm opdraag. Ja, IE heeft zo z'n nukken maar een beetje devver zet zich daar over heen. Zorg dat je IE niet in Quirks mode draait en je hebt het ergste al gehad.
Verder heb je wel gelijk dat je systeem op zich dermate goed in elkaar moet zitten dat je e.v.t. gebreken van IE omzeilt. Echter is het geen optie om het systeem compleet te gaan aanpassen aangezien dat teveel tijd kost (en daar heeft mijn werkgever geen zin in).
En een ActiveX component gaan maken dat vanuit je browser in het registry gaat zitten prutsen of aan je IE instellingen gaat zitten rommelen vindt 'ie wel goed?
Verder kunnen de klanten zien dat ze instellingen in de browser gaan aanpassen, dus dan weten ze dat ze e.v.t. antispywareprogs uit moeten zetten.
De gemiddelde gebruiker klikt blind op allerlei linkjes en heeft geen benul van antispywareprogs totdat die "progs" met een hele enge melding komen:

/me PAS OP! DE WEBPAGINA PROBEERT UW SYSTEEM AAN TE PASSEN BEVAT
EEN HEEL ENG (NOG ONBEKEND) VIRUS! DEZE ACTIE IS GEBLOKKEERD.
CONTROLEER UW SYSTEEM OP VIRUSSEN EN NEEM CONTACT OP
MET UW LEVERANCIER...

Of iets in die richting. Ik denk niet dat de afdeling systeembeheer er blij mee is als ze al die telefoontjes van verontrustte gebruikers mogen gaan beantwoorden.

Nogmaals: Als het om een intranet gaat, gebruik dan een policy ofzo. Daar is het voor uitgevonden. Wat je nu probeert is hakken met een botte bijl en is uiteindelijk gegarandeerd meer werk dan even een policy instellen (uitgaande van het feit dat je een Server draait met AD en reeds bestaande policies hebt. En anders is een nieuwe policy aanmaken ook maar een paar minuten werk). Mocht je per sé geen policy willen gebruiken (om wat voor vage reden dan ook) dan kun je ook met wat .reg bestanden eenmalig de instellingen plegen zoals je ze wilt hebben. Maar mijn advies: Zorg gewoon dat je pagina's wél werken, ongeacht de "cache grootte" en andere instellingen van (willekeurig welke) browser. Mocht je problemen hebben met vertrouwde sites, hang er dan een certificaat aan of zorg dat je een pagina hebt waarop duidelijk (a.d.h.v. screenshots) word getoond hoe een gebruiker dit zélf kan doen.

Het laatste wat ik, als gebruiker, wil is dat software zomaar even wat in mijn instellingen gaat zitten rommelen om daardoor "beter" te functioneren. God weet wat er daardoor allemaal mee op houdt. Afblijven zeg ik je, ik ben zélf baas over mijn systeem. En ze hebben me niet voor niets die configuratie opties gegeven. Als ik er niet aan hoorde te zitten was het niet instelbaar gemaakt.

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 15-06-2005 13:16 ]

Over mij

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
-NMe- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:26:
[...]

:X

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1