Toon posts:

[laptop] Weer een wie van de 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede laptop. Ik ga binnenkort Technische Informatica studeren en op kamers, dus heb ik mijn eigen computer nodig. Laptop is handig omdat ik hem dan mee naar huis kan nemen. Ik wil de laptop ook gebruiken voor games en mogelijk ook andere 3d-apps. Ik koop er sowieso een paar speakertjes bij, dus de geluidskwaliteit is niet erg belangrijk. Mijn budget is rond de € 1.500,-

Uit een lijstje van ongeveer 14 laptops heb ik er 3 uitgekozen. Eigenlijk had ik er een Asusje bij gewild, maar ja... de specs waren wel heel wat minder :(

Acer Acer Aopen
  Asp. 5024WLMi Asp. 1692WLMi 1559 AS
  Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.bouchaut//clip_image002.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.bouchaut/clip_image004.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.bouchaut/clip_image006.jpg
Prijs € 1.418,00 € 1.470,00 € 1.568,00
Computerboer Alternate.nl Informatique.nl Informatique.nl
Garantie 36 maanden 36 maanden 24 maanden
Processor AMD Turion Mobile 1.8 GHz; Cache: 1024 KB Intel Centrino 1.7GHz( Dothan 740/2MB/533MHz Intel Centrino 1.7GHz( Dothan 740/2MB/533MHz
Grafische Kaart ATI Radeon X700 – 128 MB ATI Radeon X700 – 128 MB NVidia GForce Go 6600 – 128 MB
Geheugen 512 MB DDR 1024 MB DDR II 1024 MB DDR II
HD 80 GB 100 GB (5400rpm) 60 GB (7200rpm)
Scherm 15.4 inch (1280x800) 15.4 inch (1280x800) 15 inch (1400x1050)
CD/DVD DVD±RW brander DVD±RW brander CDRW/DVD
WiFi X X X
Dode Pixelverz. nee nee ja

Links naar de winkel:
http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/pn5c31.html
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=663906
http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

Ik heb de 5024WLMi gekozen omdat een Turion processor heeft, 64-bit kan nog heel wat worden in de toekomst en ik vertrouw AMD dat het een goede processor is. Ik wil eigenlijk weten wat iedereen van deze laptop denkt, want derest van de specs zijn niet uitermate bijzonder. Mss een asus met dezelfde specs?

De 1692WLMi lijkt mij echt een goede laptop. Hij heeft een redelijke processor, top grafische kaart en veel werkgeheugen. Harde schijf is erg groot.

Verder heb ik nog de 1559 AS gekozen, omdat deze met de huidige configuratie veel lijkt op de 1692WLMi, slechts zonder DVD brander (ik hoef alleen maar CDtjes te branden, dus niet nodig) kleinere HD, maar wel sneller. Deze heeft ook een dode pixelverzekering.

Alle laptops hebben een goede grafische kaart (MUST) en WiFi (ook MUST).

Alleen heb ik nog wat vraagjes...
Ik heb al veel slechte dingen gelezen over de service van Acer, en ik wil toch wel goede service hebben. Van Informatique en Alternate zelf heb ik al heel wat goede dingen gehoord. Alleen over de 1559 van Aopen heb ik geen reviews kunnen vinden :| En over de 1557 heb ik erg verschillende meningen gelezen.

Wat moet ik dus kiezen he? :?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De hogere schermresolutie van de AOpen lijkt me ook wel een prima voordeel, zeker in combinatie met een pixelverzekering... Lijkt me het beste alternatief, als je de meerprijs er voor over hebt dan, en de DVD RW drive kunt missen.

Hier stond een dode link.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:31

Pubbert

random gestoord

Misschie is de Asus A6Va iets voor je?

Heeft ook X700, Centrino 1.73, wifi, 80gb, en kost maar 1270 euro (bij PCSnel.nl)

Ik zou zowieso voor de Centrino gaan, 64bits duurt nog wel ff voordat dat mainstream word, en zo'n Turion notebook gaat toch al minder lang mee op de accu. Verder is de X700 mobile een stukje sneller dan de 6600Go, maar heeft de Aopen wel weer een snellere, maar kleinere schijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Pubbert op 14-06-2005 17:26 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Zelf ben ik van plan om de 1694wmli te gaan kopen... iets mindere specs dan de 92 maar bluetooth en 2.0ghz mensen zijn er over het algemeen erg tevreden over dus misschien een tip om even in de openstaande topics te gluren :) suc6

Verwijderd

Ik denk dat je toch moet gaan voor de acer Asp. 1692WLMi .
Niet alleen vanwege zijn hardeschijf en videokaart.maaar ook omdat deze 1024mb ddr2 geheugen heeft.

voor de acer Asp. 5024WLMi zou ik nu nog niet kiezen mede omdat er voor 64bit nog bijna geen programma's zijn gemaakt.

suc6 :*)

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:26

janklp

FortyTwo Capital

Hoezeer zou je het verschil in resoluties bij deze laptops kunnen zien? De Aopen heeft dan wel een iets betere resolutie maar is dat goed te merken?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback :P
Ik zou zowieso voor de Centrino gaan, 64bits duurt nog wel ff voordat dat mainstream word, en zo'n Turion notebook gaat toch al minder lang mee op de accu. Verder is de X700 mobile een stukje sneller dan de 6600Go, maar heeft de Aopen wel weer een snellere, maar kleinere schijf.
Ok, we gaan voor de centrino. Zowel de X700 als de 6600 Go zijn echt al sterk... dat maakt mij echt niet uit. En ook is 60 GB genoeg... 7200rpm is echt mooi... desnoods nog een external HD erachter, maar ik denk niet dat ik zo snel aan die 60 GB zal komen :P
Zelf ben ik van plan om de 1694wmli te gaan kopen... iets mindere specs dan de 92 maar bluetooth en 2.0ghz mensen zijn er over het algemeen erg tevreden over dus misschien een tip om even in de openstaande topics te gluren :) suc6
Al gedaan, en daarom heb ik toch maar besloten voor de 1692 te gaan.

Ik heb nog wel twee M6V laptops op alternate zien staan, ik heb een mailtje gestuurd om de specs te vragen :P BTW bij Informatique kun je in het 1e jaar nog direct upgraden als je dat zou willen, en ik heb ook al gelezen dat er daar goede service wordt geboden (wel lange wachttijden als je op het verkeerde moment komt, maar das bijna overal)

Maar goed, we wachten nog even :7

[edit:] De enige M6V die daar binnen mijn bugdet is, moet het denk ik sowieso al afleggen :/ Het zal een strijd worden tussen de Acer 1692WLMi en de Aopen Barebone 1559-AS. Heeft er iemand enige ervaring met Aopen? Het blijkt dat die barebones door Wistron worden gemaakt, maar dat zegt mij echt niets :/ Ik heb ook gelezen dat die nog voor andere fabrikanten dingen maken, oa Dell... ik neig op het moment meer naar de Aopen door de slechte verhalen over Acer...

Ik heb wel een Asus nog op m'n lijstje staan: http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/pn4a21.html
Alleen die is niet in de top 3 gekomen omdat zijn specs net iets minder zijn...

Nog 2 reviews van een iets oudere Aopen barebone...
http://shop.informatique....st\PCP4.htm&naam=IQgetest
http://shop.informatique....st\PCC4.htm&naam=IQgetest

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:51 ]

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
de service van acer is over het algemeen zeer goed (hoor ik van medestudenten) maar soms hebben ze het daar zo druk dat ze de beloofde service (5 dagen meende ik ) niet kunnen leveren.

ik zou de 1692wlmi nemen vanwege de videokaart en het breedbeeldscherm maar dan wel met een pixelgarantie er bij want niets is zo irritant als een kapotte pixel midden in je beeldscherm.

succes met je keuze

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Goede keuze, de 1692 (heb hem zelf 5 dagen in bezit, erg prettige laptop), maar ik zou hem niet bij Informatique kopen. De 1692 kost bij vrijwel alle (online) winkels ongeveer 1260 euro. Informatique zal je voor die +200 euro niets meer kunnen bieden dan bijv. een bestelacer.nl.

Edit: Wat betreft de slechte verhalen over Acer, niemand zal een posting maken waarin ze beschrijven hoe goed de service was, aangezien dit als 'normaal' wordt bevonden. Gaat er echter iets mis dan zullen mensen eerder van zich laten horen. Neem daarbij in ogenschouw dat Acer érg veel laptops vekoopt en dan *denk* ik dat het wel meevalt qua support. Ik zou iig mijn keuze er niet teveel van laten afhangen.

[ Voor 43% gewijzigd door VanRoyal op 14-06-2005 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel extra garantie gekozen ;) Dus qua extra prijs is dat nog maar 60 euro...

Klopt het dat die site ook geen dode pixelgarantie heeft?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:52:
Alleen heb ik nog wat vraagjes...
Ik heb al veel slechte dingen gelezen over de service van Acer, en ik wil toch wel goede service hebben. Van Informatique en Alternate zelf heb ik al heel wat goede dingen gehoord. Alleen over de 1559 van Aopen heb ik geen reviews kunnen vinden :| En over de 1557 heb ik erg verschillende meningen gelezen.
Acer service valt goed mee volgens de ervaringen in Antwerpen. Zolang je van Toshiba afblijft, dan is het goed. Extra garantie is nodig, na 1 jaar is het gebruikelijk dat de harddisk en accu sneuvelt. Laptop harde schijven kan men niet koelen wegens geen airflow bij de schijf, dus continue bengelend op de grens van oververhitting.

De Turion gaat tot 3 uren op batterijen (60Wh) en weegt 3 kg. De Centrino gaat tot 3,5 uren op batterijen (65Wh) en weegt 3kg. Met andere woorden, deze 2 zijn even zuinig.

Aspire 1692WLMi heeft 1GB ram en snellere harde schijf. 1GB ram is tegenwoordig een minimumeis voor veel games geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 14-06-2005 22:47 ]

Pagina: 1