kan niet share benaderen via adresbal windows verkenner

Pagina: 1
Acties:

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
De situatie:

bedrijf, dus group policies in effect. Hoop dingen dichtgezet. Bij een groepje users kan ik nu niet een share benadering door het UNC pad in te typen in de adres balk van de Windows Verkenner. Dan krijg ik "toegang geweigerd". Ook als ik daar bv "C:" type krijg ik dat. Terwijl ik door op het C: icoontje te klikken juist WEL in de schijf kan.

Ik kan WEL een drive-mapping aanmaken, en kan dan de share op(!). De share zelf heeft everyone read share permissies en ook everyone read op NTFS.

Het speelt niet bij andere groepen gebruikers (die zelfs een nog dichtgetimmerd policy krijgen)

Als administrator krijg ik het niet.

Ik ga er van uit dat het een group policy is, alleen welke??? En anders: waar moet ik het nog meer zoeken?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

toegang geweigerd is een rechtenprobleem en ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet terecht was. je ziet iets over het hoofd...

bijv.
- alleen administrators kunnen c$ benaderen.
- geen "access this computer over the network" recht.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:56:
toegang geweigerd is een rechtenprobleem en ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet terecht was. je ziet iets over het hoofd...

bijv.
- alleen administrators kunnen c$ benaderen.
- geen "access this computer over the network" recht.
Je hebt gelijk als je zegt dat ik iets over het hoofd zie. :D

Het is natuurlijk een rechtenprobleem. Alleen ik had het over C: (lokale schijf dus) en niet C$. Ik mag dus _via de adresbalk_ niet browsen. Wel via gewoon de schijf iconen en eventueel _gemapde_ shares, maar _niet_ direcht een UNC pad in de adresbalk of een schijfletter.

Het punt zit dus niet in de netwerkrechten, maar (lokale?) rechten en/of permissies.

Maar ja... welke...

(sorry, ik merk nu dat eigenlijk dus de topictitel dus verkeerd is... uiteindelijk wil ik namelijk een script via een UNC pad benaderen. Dat werkt op bijna alle machines, maar niet op deze)

[ Voor 14% gewijzigd door paella op 14-06-2005 17:04 ]

No production networks were harmed during this posting