[php, linux]labels voor enveloppen printen vanuit php page?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede programmeurs.

na dagen zoeken kom ik er echt niet uit.
wat ik heb: apache/php/mysql op een linux bak.
wat ik wil: ik heb een db met contact info en wil graag labels voor enveloppen printen die ik dmv een query krijg. (voor bijv kerstkaarten).

maar zover ik weet kan dit alleen vanuit msword dmv mailmerge.... zoals al bekend, word en linux gaan niet echt samen. Ik had het geniale (dacht ik) idee dat ik gewoon een template ging maken in word en daar blijvoorbeeld de data van een excell bestand in zou gooien. opzich werkt het wel, maar moet elke keer een nieuwe template maken want als ik het xls bestand naar een andere plek op mijn hd zou gooien, dan vind de word template de file niet.

simpel een table uitspugen zodat er een table komt met alle info is natuurlijk ook goed te doen, maar hoe krijg ik dat in godesnaam knap op bijv avery stickers?
zelfs als ik de table in een word document laat openen ben ik er nog niet.

ik heb ook gekeken of ik bijvoorbeeld com kan gebruiken, maar das alleen voor windows. drama dus.

via google krijg ik eveneens niet wat ik zoek. voornamelijk dat met ook opzoek is naar een oplossing.

is er iemand met een zwaar creative geest die hier ooit een oplossing voor heeft gevonden of een oplossing weet?

gr

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan volgens mij met PHP redelijk makkelijk een PDF bestand genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29
Met (o.a.) http://www.fpdf.org/ kun je PDF's genereren, daar zou je wel iets mee moeten kunnen doen lijkt me.

[ Voor 69% gewijzigd door Jelle Niemantsverdriet op 14-06-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je dan serieus via pdf een blad maken vol labels en die knap uit printen op avery stickers?!? :? (of op een ander merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:43:
kan je dan serieus via pdf een blad maken vol labels en die knap uit printen op een avery stickers?!? :? (of op een ander merk)
Waarom niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is niet zo moeilijk, dat fdpf werkt vrij eenvoudig, je moet alleen wel effe uitvogelen. Je kunt alles precies positioneren dus de labels kun je er vast goed op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari Paul
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:04
Ja, je kunt zaken prima klaar zetten om te printen via PDF (daar is PDF zelfs voor bedoeld).
Wij maken er zelf ook gebruik van, we genereren vanuit onze websites de order's, facuteren, pakbonnen, etc. en ze printen prima uit.

De templates voor de documenten hebben we gemaakt in OpenOffice.
Vervolgens hebben we de documenten uitgepakt en de XML eruit gehaald en omgezet naar XSL-FO (wat vrij gemakkelijk gaat moet ik zeggen).

Stability ?? My Atari still has it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geniaal mensen.
ik ga aan de slag. ik kom zo vast weer een heel stuk verder!!
ode aan allen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jouw probleem al meerdere malen voor handen gehad en je kunt het op verschillende wijzen oplossen.

a)

Genereer in HTML/CSS een tabel of een serie DIV-elementen. Je kunt deze dermate precies laten uitlijnen dat de labels precies op je stickervel afgedrukt worden. Let wel op, dit heeft ook met de browserinstellingen te maken van de client. Voordeel is dat, nogmaals mits de instellingen van de browser goed staan, je je applicatie via het web aan kunt bieden.

b)

Maak een PDF-file, zoals al meerderen suggereren. Dit werkt zelfs preciezer (qua plaatsing) dan het werken met floating elementen in HTML maar vergt ietwat meer kennis van PHP in combinatie met PDF functies e.d.

Kortom; het kan wel degelijk. Ik heb er zelfs aardig complexe webapplicaties voor geschreven, met tientallen stickertemplates, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:09
Omdat een klant een mailmerge wilde hebben die in word geopened en geedit kon worden, heb ik een rtf template en die vervolgens met een aantal mooie replaces gevult vanuit PHP. Kan ook prima.
Pagina: 1