Toon posts:

PC bevriest tijdens CD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen tijdens het branden van CD's op mijn burn PC. Ik brand met name veel zelf gemaakte Video CD's met Nero 5.0.3.5. maar tegenwoordig komt het HEEL vaak voor (1 op de 2 keer ongeveer) dat mijn PC spontaan bevriest tijdens het branden! Het harde schijf lampje brand dan constant en de CD brander kapt ermee. Soms kan ik nog wel mijn muis bewegen maar ik kan nergens op klikken want niks reageert meer. Ctrl-Alt-Dlt moet 5 keer worden ingedrukt voor ik eindelijk een blauw scherm krijg.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de software lag, maar laatst was ik een Audio CD'tje aan het branden met WinOnCD 3.6 en toen deed die precies hetzelfde geintje, zeer frustrerend allemaal :(
Soms gaat ie ook goed door de simulatie heen maar bij het daadwerkelijk branden bevriest die weer! (Soms ook niet, om gek van te worden)
De harde schijf heeft geen bad sectors, er is geen andere software geladen behalve Win98 en de brandsoftware. Iemand ideeen over de mogelijk oorzaak? Zelf verdenk ik de harde schijf maar ik weet niet wat ik er aan kan doen :?

Het gaat om het volgende systeem:
P200MMX, 64Mb EDO, 4GB Quantum Bigfoot harddisk,4MB S3 Virge kaartje, 12Mb Hercules Voodoo2, Sitecom 10/100Mbit netwerk kaart, Mitsumi4801TE brander. De volgende (brand)software: Windows98 2nd Ed.NL, Nero5035, WinOnCD3.6, CloneCD2831, CDRWin 3.7E, Fireburner.

Als iemand ideeen of oplossingen heeft, plz let me know!

Verwijderd

hitte probleem

of een irq conflict

Verwijderd

Ken dat soort gevallen wel.
Bij mij was et de combi scsi kaart met brander die van een op andere dag niet meer samen wilde werken.
Kreeg de ene mislukte naar de ander en zoals jij ook zon beetje om en om.
Maar goed vlgns mij heb jij een ide.
Draai dat ding er eens uit en prop em in een andere pc, mischien is die brander wel bijna aan het eind van zijn leven, die van mij heeft et op een nieuwe scsi controller nog 2 weken uit gehouden nml en toen was het over en uit!

Prozzie

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb ik ook gehad! bij mij was me hele brander gaar.... :'( Ik hoop niet voor je dat dat bij jou ook zo is

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 11:40 schreef beek402 het volgende:
hitte probleem

of een irq conflict
juist GEEN hitte probleem.... zie naam topic: "pc BEVRIEST"

:) :) lol

Verwijderd

JA HIER LAMERS..... IK HAD AL EERDER EEN POST GEDAAN, dat mijn pc ook bevriest tijdens het fikken van mijn cd's bij CD TEXT!!!

PLextor 12*10*32 ATA

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm , het zou inderdaad best wel een hitte probleem kunnen zijn!
Computer stond namelijk 1.5 meter van een kachel vandaan en die wordt inderdaad al wat warmer de laatste dagen :) Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :z
Ik heb hem nu even aan de andere kant vd kamer gezet, ver weg van de kachel :)
Ik heb helaas even geen tijd om nu een CD te gaan branden want ik moet zo weg, ik schrijf vanmiddag wel of die nog vastloopt of niet :)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties :D

Verwijderd

Win 98 se nl?????

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
ik had dit probleem eerst ook (ook 1 op de 2 cd's naar de @#%#!$%)

dit probleem is geheel verholpen door een nieuwe (sterkere) voeding te installen! brander had te veel stroom nodig of zo... maar nu gaat er bij mij maar 1 op 30 naar de @#$%#@ dus dat valt zeeeeeeeeer mee...

conclusie: probeer eens een andere (lees: sterkere) voeding :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Heb je toevallig een virusscanner constant open staan zoiets als McAfee Vshield.

Verwijderd

Ja ik heb MCAFFEE aanstaan....... gaat dat fout dan.. want alleen cd text gaat fout

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist even 2 VideoCD'tjes na elkaar gebrand, geen enkel probleem :)
Kachel was dus inderdaad de boosdoener ;)

Mensen, met name Beek412, bedankt! *D
Pagina: 1