[TV] Tv kijken over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 15:34
Hallo,

Ik heb beneden in de meterkast een webserver, aangezien deze kast vlak naast het punt zit waar de kabel televisie binnen komt, leek het mij wel leuk om in deze kast een tv kaart te stoppen.

Verder heb ik een netwerkje met nog 2 andere PC's, mijn vraag is nu, kan ik tv kijken over het bestaande netwerk met behulp van de tv kaart die zich in de webserver bevind.

Deze manier leek mij erg handig aangezien er dan geen extra tv kabels hoeven te worden getrokken.

Specs van de PC's:

- Webserver: Archlinux, 800mhz P3 met 64MB intern, er zit geen videokaart in.
- Windows xp, 3ghz P4 met 1024mb intern, en een ATI Radeon 9800 Pro 128MB
- Laptop, windows xp, 2,2ghz P4 met 512mb intern

Ik heb uiteraard ook in de search lopen zoeken, daar heb ik iets gelezen over een programma genaamd "pvm". Dit is een linux progje, dus dat leek mij wel handig aangezien de webserver toch ook op linux draaide. Ik ben verder niet echt een linux man, ik had al grote problemen om mn apache draaiende te krijgen ;)

Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ik heb zelf ooit met BeyondTV gewerkt. Werkt prima, en was ook het enige programma wat ik kon vinden wat remote kanalen liet kiezen.

Wat er onder linux kan weet ik zo niet. Simpel streamen van een kanaal kan vast, alleen je zal toch zenders willen kiezen denk ik.

Daarnaast stelt t best hoge eisen, een AMD Thunderbird 800 trok het niet, op lage bitrate liep geluid niet synchroon, hogere bitrates haperde ie als de ziekte. P4 2.6 deed het beter ;) (WMV9)

Uiteraard is cpu usage afhankelijk van de gebruikte compressie. Valt dus wel wat mee te spelen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:16:
Uiteraard is cpu usage afhankelijk van de gebruikte compressie. Valt dus wel wat mee te spelen.
Over een 100Mbps netwerk heb je amper compressie nodig, dat scheelt weer behoorlijk. :)

🌞🍃

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 15:34
BeyondTV klinkt op het eerste gezicht wel handig om te gaan gebruiken.

Ik wil inderdaad zelf kanalen kiezen, maar is het ook mogelijk om tegelijk met een familielid die op een andere pc zit. Naar een verschillend kanaal te kijken.

Ik bijvoorbeeld naar nederland 1 en hij naar nederland 2?
Datafeest schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:04:
[...]

Over een 100Mbps netwerk heb je amper compressie nodig, dat scheelt weer behoorlijk. :)
Ik las in een ander topic, via de search gevonden. Dat je met een 100mbps netwerkje het net wel net niet kon trekken.
Dus welke antwoord is nu de juiste?

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties :D

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 23:11
ruurdkrekt schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:08:
Ik wil inderdaad zelf kanalen kiezen, maar is het ook mogelijk om tegelijk met een familielid die op een andere pc zit. Naar een verschillend kanaal te kijken.

Ik bijvoorbeeld naar nederland 1 en hij naar nederland 2?
Voor zover ik weet kan je een tv-tuner maar op 1 kanaal per keer afstemmen.. Je kan dus niet tegelijkertijd naar 2 verschillende kanalen kijken..

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:34

MadEgg

Tux is lievvv

Ik weet niet precies hoe het zit met Windows, maar MythTV(www.mythtv.org) draait op Linux en heeft een backend en een frontend.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar wat ik zo van de site lees hoeft de machine die de frontend draait zelf geen TV-tuner te hebben, alleen de backend. De backend kan ook met meerdere TV-kaarten omgaan en programma's opnemen en dergelijke.

De vraag is alleen of de frontend beschikbaar is voor Windows. Ik denk sowieso dat die combinatie moeilijk te vinden gaat worden.

Tja

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-08 13:18
CyberThijs schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:14:
[...]
Voor zover ik weet kan je een tv-tuner maar op 1 kanaal per keer afstemmen.. Je kan dus niet tegelijkertijd naar 2 verschillende kanalen kijken..
Kijk naar Media edition; er moeten 2 tvkaarten bij de harde waren zitten wil men een kanaal kunnen opnemen en tegelijkertijd kunnen tvkijken.
Ik weet niet precies hoe het zit met Windows, maar MythTV(www.mythtv.org) draait op Linux en heeft een backend en een frontend.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar wat ik zo van de site lees hoeft de machine die de frontend draait zelf geen TV-tuner te hebben, alleen de backend. De backend kan ook met meerdere TV-kaarten omgaan en programma's opnemen en dergelijke.

De vraag is alleen of de frontend beschikbaar is voor Windows. Ik denk sowieso dat die combinatie moeilijk te vinden gaat worden.
Een videosignaal kan via lan worden verzonden door streaming programma's (zoals DJSMILEY al zegt). En voor de bediening denk ik dat je een simpel scriptje kunt schrijven, dat bepaalde sneltoetsen "indrukt".

Learn to forget...

Pagina: 1