Toon posts:

[VB exe(oud) -> .NET dll] gebruik maken van app.config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al zo een beetje in de titel staat. Heb ik een oude VB applicatie. Deze spreekt nu met een .NET C# DLL. Dit gaat goed.
Deze DLL heeft echter info nodig welke in een app.config staat.
Als een een "test" .NET exe maak kan ik gebruik maken van mijn .NET DLL. In mijn .NET exe project kan ik dan ook een app.config toevoegen.
Echter mijn "test" .NET exe moet vervangen worden door de oude VB applicatie. Maar hier kan ik geen app.config aan toevoegen? Wat moet ik hier aan doen? zodat de DLL de instellingen uit de app.config gebruikt?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
Je kan ook een eigen config file maken, ipv de app.config te gebruiken.
Dan moet je natuurlijk wel zelf de waarden uit die file gaan halen.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 snapt er weinig van. Je VB App moet de app.config gaan inlezen? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Als ik het goed begrijp heb je een VB app die een .NET assembly gebruikt. Die assembly heeft config. gegevens nodig?

Aangezien het een library is en geen applicatie kan de assembly zelf geen configuratie bestand inlezen. Je oude VB app heeft geen weet van een app.config, die config zul je dus zelf moeten ophalen in VB (bijvoorbeeld xml, registry etc etc).

[ Voor 6% gewijzigd door guanpedro op 14-06-2005 16:11 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat "mijn" .NET dll weer gebruik maken van andere "fabrieks" dll's en deze vereisen een goed geconfigureerde app.config.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mischien kan je dan via
C#:
1
AppDomain.CurrentDomain.SetupInformation.ConfigurationFile

de goed config file aangeven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt lief, maar helaas werkt t niet :'(

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:14:
Het probleem is dat "mijn" .NET dll weer gebruik maken van andere "fabrieks" dll's en deze vereisen een goed geconfigureerde app.config.
Staat er niets over in de help van je "fabrieks" assemblies? Het lijkt me dat ze toch wel een of andere support hebben dan.

Als ik het goed snap heb je zelf niet de app.config nodig, maar de assembly die jij gebruikt wel, mischien is het plaatsen in dezelfde map wel voldoende.

Voor je eigen .Net assembly zou ik Whoami's oplossing gebruiken en zelf een config bestandje maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, voor mijn eigen assemblies kan ik natuurlijk doen wat ik wil. (xml inlezen etc). Voor de fabrieks dll gaat dit niet. En he plaatsen in dezelfde directory gaat ook niet.
Pagina: 1