Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hello mensen,

Ik zal me kort voorstellen in deze eerste post. Sinds een maandje heb ik nu de MDA-Compact (Qtek S110) met T-Mobile abo (Windows Mobile 2003 SE, 4.21.1088). Ik vinnum super en ik heb hier op dit forum in de afgelopen maand al erg veel tips kunnen ophalen!....

Active Sync werkt als een tierelier, maar ik vraag mij af of de USB verbinding kan worden gebruikt voor netwerk-toegang via de PC?

Hiermee bedoel ik het scenario:
a) De PC aanmelden in het netwerk (IP: 192.168.1.10)
b) MDA via USB aansluiten op de PC
c) USB gebruiken voor netwerk toegang en MDA aanmelden in het netwerk (IP: 192.168.1.11)
d) Proxysettings op de MDA instellen om via deze verbinding toegang te krijgen naar internet

Misschien (hopelijk) is dit een eenvoudig scenario, maar ik weet echt niet waar ik het zoeken moet?! Ik heb nog geprobeerd of er bruikbare aanwijzingen te vinden zijn in het document dat uitleg geeft over internet-access via de PC met behulp van Bluetooth (http://www.benjamin.reyntjes.com/mda), maar deze site is niet beschikbaar?....

Any help appreciated!....
Igor.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 23:10

Hoicks

Techno!

Je kan in activesync aangeven dat ie netwerk mag gebruiken om te internetten, echter krijgt je mda een apart IP nummer van activesync wat niet in te stellen valt (is mij nooit gelukt)

Het is me niet gelukt om gewoon te kunnen netwerken of browsen over het netwerk.. in ieder geval niet zonder externe tools/software.

Aanmelden op m'n domaincontroller is volgens mij al helemaal niet mogelijk. Proxysettings kan je ook niet instellen, hij neemt namelijk de verbindingsinstellingen over van de host pc waar ie aan hangt. Wat je wel kan doen is via bluetooth internetten op je mda (heb je 'm iig draadloos)

Kijk ook hier: HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 8

[ Voor 3% gewijzigd door Hoicks op 14-06-2005 16:02 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Techno!

De link naar Deel 8 van de HTC Magician had ik idd al gevonden, erg nuttig! Ik blijf zoeken of ik mijn USB connectie kan gebruiken voor het meest voorkomende internet verkeer.. Ik zal eens zien wat ik kan uitvinden met netwerktools, wellicht kunnen IP-instellingen toch wel gewoon op de MDA worden geconfigureerd!?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 23:10

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:30:
Thanks Techno!

De link naar Deel 8 van de HTC Magician had ik idd al gevonden, erg nuttig! Ik blijf zoeken of ik mijn USB connectie kan gebruiken voor het meest voorkomende internet verkeer.. Ik zal eens zien wat ik kan uitvinden met netwerktools, wellicht kunnen IP-instellingen toch wel gewoon op de MDA worden geconfigureerd!?
Techno? My name is Hoicks dude :P

Anyway. ik heb de registers zowel op de MDA als op de PC waar Activesync draait doorgespit en kan nergens vinden waarom het IP van de MDA niet lekker ingesteld kan worden.

Ik had ooit een tooltje waarmee ik uiteindelijk over m'n netwerk kon browsen, echter was dat een trial en na 15 dagen had ik dus geen netwerk meer.

Lees die andere topics voor deel 8 ook maar, erg nuttige tools, info en weetjes staan er in.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Verwijderd

Topicstarter
quote: Techno!
Techno? My name is Hoicks dude :P
Woops! Ik ben nog wat onbekend met deze forum-layout.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 16:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:48:
Hello mensen,

Ik zal me kort voorstellen in deze eerste post. Sinds een maandje heb ik nu de MDA-Compact (Qtek S110) met T-Mobile abo (Windows Mobile 2003 SE, 4.21.1088). Ik vinnum super en ik heb hier op dit forum in de afgelopen maand al erg veel tips kunnen ophalen!....

Active Sync werkt als een tierelier, maar ik vraag mij af of de USB verbinding kan worden gebruikt voor netwerk-toegang via de PC?

Hiermee bedoel ik het scenario:
a) De PC aanmelden in het netwerk (IP: 192.168.1.10)
b) MDA via USB aansluiten op de PC
c) USB gebruiken voor netwerk toegang en MDA aanmelden in het netwerk (IP: 192.168.1.11)
d) Proxysettings op de MDA instellen om via deze verbinding toegang te krijgen naar internet

Misschien (hopelijk) is dit een eenvoudig scenario, maar ik weet echt niet waar ik het zoeken moet?! Ik heb nog geprobeerd of er bruikbare aanwijzingen te vinden zijn in het document dat uitleg geeft over internet-access via de PC met behulp van Bluetooth (http://www.benjamin.reyntjes.com/mda), maar deze site is niet beschikbaar?....

Any help appreciated!....
Igor.
Ik wil precies hetzelfde wat jij wilt! ik ga ook zoeken :> (kan echt helemaal niets vinden). Wil het liefst geen activesync gebruiken.
Pagina: 1