Epson Stylus Photo 700 denkt dat cardridges niet op zijn...

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:54
Lo dewds,

ik heb een Epson Stylus Photo 700 van vele jaren oud

daar heb ik laatst ook voor het eerst NIET-epson cardridges ingestoken van het merk "Inkjet 1" (gekocht op hcc voor belachelijk goedkope prijs, ik merk nu wel waarom ook :()

hoewel mijn printer al een beetje oud aan het worden is vond ik toch dat deze zeer slecht afdrukten tov gewone epson cardridges, en dit werd zeker niet beter

laatste tijd drukte hij bijna niets meer af

dus probeerde ik heads te cleanen en die tools van epson te chken

maar daardoor werd het alleen nog maar erger

uiteindelijk drukte ik een A4 palette af met alle kleuren van de regenboog om te kijken welke allemaal ontbraken

en bleek dat enkel blauw nog werkte

dus d8 ik: ik vervang gewoon die cardridges, door het 2e paar van die brol cardridges die ik heb...

MAAR

mijn epson printer denkt dat deze cardridges nog NIET op zijn... er pinken of branden dus nog geen lichtjes dat ik de cardridges moet vervangen...

en blijkbaar kan ik daardoor ze dan ook nog niet vervangen

als ik nl 3 sec op dat knopje druk om cardridges te vervangen, gaat de cardridges wel heen en weer bewegen, maar ze blijven niet stilstaan op een positie waar je de cardridges kan vervangen

nu heb ik dit wel geprobeert in google terug te vinden, maar het is bijna onmogelijk om dit te formuleren zonder dat je juist alle oplossingen krijgt van het "normale" cardridges vervangen

ik heb dan ook geen oplossing kunnen vinden

weet iemand van jullie misschien hoe ik mijn printer kan overtuigen dat die cardridges echt wel vervangen moeten worden??

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 14-06-2005 15:15 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Gewoon een beetje geweld gebruiken, als ie net aan het verschuiven is dan stekker eruit (zodat ie niet terug op zijn standaard positie staat die waar hij zichzelf dus ergens vastzet), huppa verplaats die dingen met de hand zodat je die klepjes open kan maken, doe de andere cardridges erin, stekker er weer in en klaar!!

Zo heb ik het ook paar keer gedaan, het zal niet echt goed zijn, maar is wel een oplossing. :D

[ Voor 16% gewijzigd door RomeoJ op 14-06-2005 16:32 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:54
k thx

het is me zo gelukt....

nu drukt mijn printer nog wel steeds niet alle kleuren af... (wel een pak meer al, maar nog steeds niet alles)

Dit met volledig nieuwe crappy kleurencardridges...

hoe crappy deze kleurencardridges ook mogen zijn, het lijkt me sterk dat er echt kleuren in ontbreken, niet?

zit er misschien nog iets verstopt in mijn printer?

ik meen mij zoiets vaag te herinneren dat mijn epson bij het vervangen van de cardridges, niet de spuitmondjes vervangt ofzo?
zitten deze misschien verstopt?

en is er een manier om deze te ontstoppen? (zonder tussenkomst van een winkel of epson ofzo natuurlijk)