[Win98] VFAT + Registerbestand + XMS-cache foutmeldingen...

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:17
:?
Krijg nu net toch een foutmelding....:
Kan het Registerbestand niet vinden. Het is mogelijk dat er geen Registratieservices voor deze sessie beschikbaar zijn.
Er is een XMS-cache-probleem.
Registerservices zijn in deze sessie mogelijk niet beschikbaar.

En 1 seconde later een blauw scherm met daarin:

Initialisatie van VFAT is mislukt. Een door VFAT vereist apparaat of vereiste bron is niet aanwezig of beschikbaar. Kan VFAT niet verder laden. Het syteem is gestopt. :X

Ik heb een kopy van win98 teruggezet met Norton Ghost. Heb geen andere mogelijkheid om die terug te zetten. Had de schijf geformateerd en vervolgens Ghost de kopy terug laten zetten. Na het opstarten van de computer kreeg ik de melding dat er geen besturingssysteem beschikbaar was. Opgestart met win98 bootflop en in c:\windows win.com opgestart. Dat leverde de twee bovenstaande foutmeldingen op...

Heb gezocht in de search en een aantal oplossingen gevonden voor VFAT probeem.
Heb sys c: al uitgevoerd maar dat heeft niet geholpen... |:(
Iemand dit al eens mee gemaakt?

• Niek_
Heb net fdisk/mbr gedraaid.
Krijg met opstarten nu het volgende:

RPL-ROM-ADR:0015B4E859B
RPL-ROM-IRQ: 11
RPL-ROM-FFC: 5
Reboot and Select proper Boot device or insert Boot media in selected Boot device and press a key.
8)7

• Niek_
*........*
Kom echt niet verder.....heb op Google en overal gezocht. Heeft iemand een idee hoe ik bovenstaande foutmelding kan oplossen? Heb alle instellingen (master-slave) nagekeken en die kloppen, zou verder echt niet weten wat er aan de hand is.... :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De melding die je in je 2e post geeft is denk ik puur je Netwerk kaart die van het netwerk wil booten en dus niet je eigenlijke probleem :)

Ik vermoed eigenlijk dat je harddisk kapot is - heb je al eens in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ gekeken naar een tooltje om je harddisk mee te testen? :)