linux installatie breekt telkens af

Pagina: 1
Acties:

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Hi!

Ik heb sinds een weekje een nieuwe machine gekregen, een evo 51S (d510 SFF). Ik heb al diverse distro's geprobeert, echter iedere keer hangt de installatie wanneer anaconda gestart wordt en krijg ik de melding dat het dan veilig is om af te sluiten.
Ik heb al aardig wat installaties gedaan, maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen.
Ik heb al geprobeert om een andere videokaart te plaatsen om geen gebruik te maken van de onboard kaart, maar het wil niet lukken. Heeft iemand een mogelijke oplossing?

Ik krijg trouwens nergens een foutmelding :S

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Heb je het al eens geprobeerd met de text mode installatie? Dus bij het booten van de installatieCD invullen:

code:
1
 linux text [enter]

Eventueel kun je daar achter nog noprobe zetten om hardware detectie uit te zetten, of acpi=off om ACPI uit te schakelen. Al is het alleen maar om te weten of het uberhaupt wel goed kan gaan op die machine. Met welke distro probeer je het eigenlijk? Ik neem aan een RedHat / Fedora achtig iets aan Anaconda te zien...

[ Voor 27% gewijzigd door Surfer op 14-06-2005 16:07 ]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
case solved.
Het was een van de geheugen bankjes die brak was... :S
Daar kun je lang mee zoek zijn.

De distro is trouwens CentOS :D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
jvdb1975 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:10:
case solved.
Het was een van de geheugen bankjes die brak was... :S
Daar kun je lang mee zoek zijn.
Inderdaad. Maar meestal is het met memtest86 of een dergelijke tool wel uit te vinden :)