Camera voor kinderdagverblijf

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en nu zoeken ze een digitale camera. Nu kan ik wel een leuk modelletje op basis van specs uitzoeken, maar daaraan kan ik niet zien of deze gebruikersvriendelijk is, wat in dit geval erg belangrijk is (vrouwen aan het werk ;))
Dus mijn vraag is: Welke camera met onderstaande voorwaarden is voldoende gebruikersvriendelijk dat ook de leidsters van het kinderdagverblijf er mee om kunnen gaan (en natuurlijk van goede fotokwaliteit!)

Het budget is 200 - 250 euro en daarbij moet dan ook het volgende geleverd worden:
- 128 MB Geheugen
- oplader + batterijen

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Nakebod

Nope.

Kijk eens in deze 2 topics:
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2
en
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?

Daar staan wel een ruim aantal camera's in + ervaringen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Emiel1984

Made in NL

Ik zou zelf dan voor een "Canon" gaan. Ondanks dat deze niet altijd het meest gebruiksvriendelijke is, vind ik deze toestellen toch meestal het meeste het geld waard.

Ik ben nu in het bezit van een A80 (iets meer dan je budget denk ik).. Met deze kan mijn moeder ook foto's maken van goede kwaliteit op de stand automatisch :)

[LTS][MTS][HTS]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik denk dat je bijvoorbeeld met de Canon A510 of A520 een goeie keus maakt. Dat moet wel lukken voor dat bedrag. Ze zijn gebruikersvriendelijk, handzaam, hebben toch nog een optische zoom voor dat bedrag.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
En deOlympus C-480 dan? Lijken me goede specs, maar is deze ook gebruiksvriendelijk?

Verwijderd

Toch vreemd dat de Nikon Coolpix'jes niet vermeld worden ...

Ik gebruik een Nikon Coolpix 3100 en mijn broer een Nikon Coolpix 5200. Beide toestellen perfect Point&Shoot. Aanzetten en trekken, gebruiksvriendelijker worden ze er niet op. Niets inzitten met instellingen of dergelijk. Ze zijn vaak zeer compact en ook in goedkopere uitvoeringen te vinden. Kinderdagverblijf heeft bijvoorbeeld geen nood aan een 6 mpix camera, instelbare ISO, ...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 15:09 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

Volgens mij is het makkelijkste om eens naar een winkel als de MediaMarkt ofzo te gaan en gewoon tig toestellen uit te proberen. Waarschijnlijk kom je dan uit bij een Nikon Coolpix, Sony Cybershot, HP of Canon Axxx dingetje uit. De fotokwaliteit is misschien niet perfect, maar daarvoor heb je wel een erg gebruiksvriendelijk apparaat dat jan-met-de-pet goed kan bedienen. Je kan dan ook meteen ervaren welke camera's lekker snel opstarten, snel focussen, etc.

Niets zo waardevol als hands-on experience :+ .

[ Voor 19% gewijzigd door Garyu op 14-06-2005 15:20 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

De Ixus serie zoals bijvoorbeeld de Ixus430 van Canon, compleet point and shoot, het word niet makkelijker dan dat. aan en knallen. En keer op keer mooie platen, zoals je van Canon mag verwachten.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wilde ook een ixus voorstellen inderdaad, lekker compact en eigenlijk maar 1 knop (bij wijze van spreken he? ;)): die waarmee je de foto maakt. Zo zijn er meer camera's natuurlijk, maar met een Ixus heb je dan ook nog een kwalitatief goede camera voor dit werk. (Waarmee ik dus de rest van de aan de eisen voldoende camera's niet slecht wil noemen)

/disclaimer 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Dat 1 knop is wel handig ja, mijn moeder maakt nu regelmatig per ongeluk filmpjes met onze camera, terwijl ze foto's wil maken. (wat overigens enorm hilarische beelden oplevert :)) Ik zal nu eens zoeken naar de ixus serie.

[edit] De ixus serie zit boven het budget!

En de Olympus C-480 dan?

[ Voor 18% gewijzigd door TB op 14-06-2005 15:47 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

TB schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:30:
Dat 1 knop is wel handig ja, mijn moeder maakt nu regelmatig per ongeluk filmpjes met onze camera, terwijl ze foto's wil maken. (wat overigens enorm hilarische beelden oplevert :)) Ik zal nu eens zoeken naar de ixus serie.

[edit] De ixus serie zit boven het budget!

En de Olympus C-480 dan?
Haha, dat doe ik anders ook af en toe met mijn Ixus hoor, dus wat dat betreft nog altijd geen garantie voor succes ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

De Ixus = fototoestel zoals de Axxx reeks of de middenmoot Coolpix'n ... je betaalt alleen meer voor het design. Aangezien dit volgens mij niet van belang is voor een kinderdagverblijf, kan je wat mij betreft, de Ixus beter links laten liggen.

Verwijderd

Een Kodak uit de Easyshare CX serie misschien ?
Ik heb hem zelf, en het irritante vind ik dat alles zo simpel is. Maar jij hebt juist een hele simpele camera nodig. De automatische stand van deze camera is bestwel goed..

Afbeeldingslocatie: http://www.dustin.se/DustinPictures/Products/K/5010065330.jpg
Rechtsonderin 2 knopjes, en linkboven 1: delete (foto's verwijderen) en review (foto's bekijken) en menu om het een en ander in te stellen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 19:23 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 10:46
als je een heel simpel toestelletje wilt voor weinig geld dan zou ik voor de powershot a400 gaan.

deze is zeer goedkoop (150 eurotjes ongeveer) is heel makkelijk in gebruik, werkt op penlites... dus goedkoop extra setje erbij. geheugen is SD, wat ook makklijk is.

daarbij is 3.2 mp meer dan zat voor het gebruik in een peuterspeelzaal. je meot er toch rekening mee houden dat zo'n ding op die plek een keer valt of dat er wat anders mee gebeurt

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 18:19
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:59:
Een Kodak uit de Easyshare CX serie misschien ?
Ik heb hem zelf, en het irritante vind ik dat alles zo simpel is. Maar jij hebt juist een hele simpele camera nodig. De automatische stand van deze camera is bestwel goed..

[afbeelding]
Rechtsonderin 2 knopjes, en linkboven 1: delete (foto's verwijderen) en review (foto's bekijken) en menu om het een en ander in te stellen.
Deze camera's zijn inderdaad erg makkelijk te bedienen, en kwalitatief aardig goed

mijn moeder en zusje kunnen hem goed bedienen! :)

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zou de Dixons eens binnen stappen. Dat is gemakkelijk, want ze hebben vrij veel vestigingen. Daar hebben ze namelijk een hele aantrekkelijke aanbieding :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7055033F.gif

De HP R607, momenteel in de aanbieding voor maar € 149,-. d:)b

Wat je krijgt is een kleine compacte camera met:
- 4 Megapixels voor de eventuele vergrote afdrukken.
- 3x optische zoomlens (Pentax).
- Metalen voorkant.
- inclusief accu, lader en leren tasje! Dat scheelt dus geld.

Het enige dat er dus nog bij zou moeten is een extra geheugenkaart (ongeveer 30 euro's erbij voor een fatsoenlijke kaart). Eventueel bij Dixons voor maar 34 euro een allesdekkende verzekering voor 3 jaar? (weet natuurlijk niet hoe 'camera-vriendelijk' zo'n omgeving met veel kinderen is).

De lens is dus van Pentax, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat HP 'geen echt fotomerk' is. En hij maakt ook nog eens hele acceptabele foto's voor in camera in zijn klasse:
http://www.steves-digicam...iews/hp_r607_samples.html

Verder is deze camera voor de beginnende fotograaf ideaal, omdat hij de volgende 'behulpzame' functies bevat B) :

- Als je een slechte foto maakt (onscherp, over/onderbelicht, etc), dan kan de camera je een informatieve tip geven (zoals: de flitser staat uit, gebruik de flitser om de foto goed te belichten), waardoor je dus spelenderwijs leert om betere foto's te maken.
- Een handige mogelijkheid om, in de camera zelf, gemakkelijk rode ogen te verwijderen, nadat de foto gemaakt is. Rode ogen zijn altijd een probleem bij kleine compactcams, en deze functie scheelt je toch fotobewerkingstijd die je op de computer kwijt zou zijn. Het werkt erg gemakkelijk en met 3 drukken op de knop zijn de rode ogen weg.
- Over- of onderbelichte foto's worden achteraf door de camera automatisch gecorrigeerd.
- De verhouding van de foto's is al 2:3 in plaats van 4:3, dus dat scheelt weer voor als je de foto's wilt afdrukken.
- Alles is volledig Nederlands.

Ik persoonlijk vind deze camera beter en interessanter dan bijv. de A400 van Canon (2x optische zoomlens, groter en minder stevig qua bouw, kleiner LCD scherm, geen "behulpzame" functies).

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 14-06-2005 21:41 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Het is al vaker genoemd, maar ook ik zou de Canon aanraden.

ten eerste: Heel vaak goeie foto's. Ook met mijn S60 zien binnenfoto's in een grote, donkere ruimte er goed uit (ondanks het kleine ingebouwde flitsertje). A520 heeft een kleine zoom in de flitser, waardoor ze nog sneller goed zijn (ook ingezoomde onderwerpen op grote afstand).
ten tweede: zeker de ixus-reeks is zeer eenvoudig te bedienen. Helaas kost de ixus 30 al snel meer dan €250. Maar zet je een S60 op autostand of een van de andere 'auto'-standen als sport, dan heb je hetzelfde duidelijke menu. Leg het ze 1x uit, en ze snappen het (als ze willen). willen ze het niet snappen? Gewoon op auto laten staan, gaat alles vanzelf goed. Instelling verkeerd gezet? uit en weer aan, en de instellingen voor auto staan weer terug. Ik neem aan dat het menu van een A5*0 hetzelfde is.
ten derde: ga toch vooral rondkijken, en neem een slachtoffer mee. Behoed ze voor camera's die er mooi uitzien maar niet makkelijk werken, of camera's die geen goeie foto's maken. Ik zou zelf een lijstje van goeie camera's meenemen (vergeet idd Nikon niet), en ze allemaal in de handen drukken. Wat vind je ervan? maak eens een foto van mij? dat soort dingen

tot slot: als je hem hebt gekocht, leg het 1x goed uit. Vergeten ze het dan? Zet de uitleg op papier, en je bent klaar. Snappie het weer niet? kijk dan op het blaadje! Vergeet ook niet een tweede accu te kopen. De accu in de camera zal bij onkundige mensen vaker leeg dan vol zijn, JUIST bij een camera die 500 foto's kan maken op een lading. Een reserveaccu is dan een mooi buffer.

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03-2025

Erycius

I came on Eileen.

TB schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:00:
En deOlympus C-480 dan? Lijken me goede specs, maar is deze ook gebruiksvriendelijk?
mijn papsie heeft een Olympus compactding, maar dat is dus in vergelijking met een HP geval dus echt niet gebruiksvriendelijk. Enkele maanden nadat hij dat gekocht had is hij eens met mijn HP Photosmart 850 komen spelen, en dat ging hem véél vlotter af dan die Olympus. Vooral de menustructuur deed het hem.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

masterslave schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:28:
als je een heel simpel toestelletje wilt voor weinig geld dan zou ik voor de powershot a400 gaan.

deze is zeer goedkoop (150 eurotjes ongeveer) is heel makkelijk in gebruik, werkt op penlites... dus goedkoop extra setje erbij. geheugen is SD, wat ook makklijk is.

daarbij is 3.2 mp meer dan zat voor het gebruik in een peuterspeelzaal. je meot er toch rekening mee houden dat zo'n ding op die plek een keer valt of dat er wat anders mee gebeurt
Dat is een ideaal ding idd.

www.casarodriguillo.com

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan kan ik je de Fuji E500 ook wel aanraden. Die heb ik voor m'n vader gekocht. Mooie kleurtjes, deels metalen behuizing, erg duidelijk scherm (2" geloof ik) en vrij eenvoudig in te stellen (mode dial op auto zetten en dan op de enige knop op de bovenkant drukken om een foto te maken). 't Is een van de weinige compact camera's met een beetje fatsoenlijke groothoek (28mm) en ik vermoed dat ze daar meer aan hebben dan tele-bereik :)

Voor een foto met een paar aanzichten hier klikken

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 15-06-2005 07:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1