Toon posts:

[Outlook2003] Mail importeren met "leave msgs on server"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op verschillende lokaties op GoT staat uitgelegd hoe je PST-bestanden van Outlook2003 importeert. Ik heb dat dan ook succesvol kunnen doen na het opnieuw installeren van Windows.

Het probleem komt echter na het importeren. Omdat ik ook met andere clients (bijv. op m'n mobiele telefoon) m'n mail ophaal, heb ik ingesteld dat Outlook mijn berichten op de server moeten laten staan. Na het importeren gaat Outlook dan ook vrolijk beginnen met het ophalen van alle berichten van de server... die dus net al geïmporteerd zijn! Het gevolg moge duidelijk zijn: al mijn e-mails zouden dubbel in mijn inbox staan. :(

Hoe los ik dit op? Een manier zou zijn om Outlook te laten controleren of een bericht al bestaat, maar ik weet niet hoe dat moet en of dat überhaupt wel kan.

Een andere methode zou zijn om Outlook gewoon alles te laten ophalen en dus dubbele e-mails te hebben, en vervolgens met een tooltje alle duplicaten te laten verwijderen. Ik heb gezocht naar zo'n tool, maar kan niets vinden dat me snel helpt (lees: ik kon geen freeware vinden, alleen tools die restricted zijn tot ik betaal, maar dan los ik het probleem dus niet vandaag op).

Thanks in advance. :Y)

Verwijderd

Beetje stomme oplossing is het wel, maar je kan ook eerst alle mail binnenhalen en daarna pas importeren. Bij het importeren kun je namelijk wel aangeven wat je met duplicates wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... vraag me alleen af of dat goed gaat, omdat ik in het PST-bestand verschillende mappen heb.

Als ik mail ophaal in een kale Outlook, komt alles in de Inbox terecht. Zou Outlook bij het importeren de duplicaten dan toch detecteren, ondanks dat de mails uit de import niet allemaal in de inbox zitten, maar ook in aparte mapjes?

Verwijderd

Dat maakt het wel erg ingewikkeld, ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk ziet hij ze dan idd niet als duplicates. Maar ook al zou je hier software voor gebruiken denk ik dat dit dan niet goed zal gaan.

Is het niet een optie om alle mail binnen te halen, oude berichten waarvan je weet dat ze in die pst staan weg te pleuren en dan de alles te importeren. Dan heb je dus alles in je mapjes staan en de berichten die je nog niet had staan in je Inbox.