Problemen met Radeon 9800PRO

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb de CLUB3D Ati Radeon 9800PRO van mijn broer overgekocht, maar nu werkt die niet helemaal naar behoren...

PC:

AMD 1800+
512DDR
ASUS A7V266-E moederbord

Ik heb hem vrijdag eringestopt en toen wou het beeld wel eens freezen in windows, waarna een reset nodig was, nadat ik toen mn moederbord drivers had geinstalled had ik hier geen problemen meer mee. Maar daarnet tijdens het gebruik van limewire (heb het idee dat het vaker tijdens limewire gebruik was) liep die weer vast. Dus ik rebooten, en na het windows laad schermpje sloeg toen elke keer mijn pc af, alleen veilige modus werkte dus.
Ik heb nu de nieuwe cataclyst drivers (--->5-6_xp-2k_dd_cp_wdm_23864 deze) weer gedeinstalled en nu start mn windows weer op, weet iemand waar dit aan ligt?

• SCIxX
Zojuist de drivers weer geinstalled, en weer slaat mijn pc uit na het windows laadscherm... Zit nu in veilige modus... ;(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zat er daarvoor voor videokaart in je PC? nVidia waarschijnlijk? Sowieso is het het beste even drivercleaner (zoek ff met google / GoT search) uit te voeren voor je Catalyst drivers installeert, die willen nogal eens kieskeurig zijn namelijk, en je windows wordt er door al dat gedeinstalleer en herinstalleer ook niet schoner op :)

Oh ja, en ik vind dit eigenlijk meer een topique voor VB en niet voor AV :)

Edit: en gebruik volgende keer aub de edit toets ipv een nieuwe post te maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 14-06-2005 13:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SCIxX
Excuses voor mijn onnodige fouten.

Hiervoor had ik een geforce4MX, maar toen ik deze kaart kreeg heb ik de pc geformateerd, dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen?

• SCIxX
Goed, ik denk dat ik achter het probleem ben en vraag dan ook of dit het zal zijn (en teggelijk een subtiel kickje)

Ik denk dat mijn kaart overhit raakt, starte net vrolijk battlefield2 op, en na een 15minuten spelen, vloog mn pc uit. Probeerde hem weer op te starten en zodra ik weer na het windows laad scherm kwam schakelde mn pc weer uit. Heb hem even 5minuten uit gezet, en nu werkt die weer....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe subtiele kickjes maar na 24u, zoals het in de policy staat :).

Verder is dit niet echt een A/V probleem, maar een probleem met een videokaart. >> Videoplanken & Beeldkanonnen dus!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06
Welke voeding heb je, eeen overgang van een GeForce 4 MX naar een 9800 PRO is ook wel een flinke stap. Misschien dat hij het niet trekt, dus als je even merk+ aantal watt post kunnen we weer verder :)

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 21:12
Het is op zich niet raar dat als je hardware overclockt dat het stuk gaat. Daar is het spul gewoon niet voor gemaakt...

Ik verbaas me erover dat er nog steeds veel mensen denken dat overclocken de oplossing is... Velen blijven gewoon echt in de illusie dat hardware opeens stukgaat, en dat dat niks met overclocken te maken heeft, want dat moet toch kunnen.

Laat ik je uit de illusie helpen; overclocken verneukt je hardware

Trouwens, die 5fps minder zullen de pret niet drukken, of wel soms...

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Macros4 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:36:
Het is op zich niet raar dat als je hardware overclockt dat het stuk gaat. Daar is het spul gewoon niet voor gemaakt...

Ik verbaas me erover dat er nog steeds veel mensen denken dat overclocken de oplossing is... Velen blijven gewoon echt in de illusie dat hardware opeens stukgaat, en dat dat niks met overclocken te maken heeft, want dat moet toch kunnen.

Laat ik je uit de illusie helpen; overclocken verneukt je hardware

Trouwens, die 5fps minder zullen de pret niet drukken, of wel soms...
Lees de draad voordat je blaat!

1) er staat nergens dat ie over clocked is
2) als je goed OC'ed houd je spul het echt wel lang uit. Maar dan moet je er wel de kennis voor hebben, dus niet dat je alleen weet hoe je in het bios de FSB moet opschroeven of het schuifje van rivatuner moet bedienen. Voor dageluks gebruik draai ik met een OC van ~40%
3) waarschijnlijk heeft de TS een driver of een voeding probleen (even een stomme vraag zit de molex voor extra voeding er wel in?) Bekijk hoe sterk je voeding is en wat je voltages zijn in mbm5 o.i.d. en probeer detonator distroyer o.i.d. voor het volledig verwijderen van driver en installeer je ati driver op nieuw.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 21:12
lol oops:

overgekocht leest snel als overgeclockt

:P

• SCIxX
De voeding zat standaard bij de behuizing, 300W staat er.

In de bios

VCORE VOLTAGE 1.82V
+3.3V Voltage 3.26V
+5V Voltage 4.81V
+12V Voltage 12.64V

Als ik nou bijvoorbeeld mn cd writer uit mn voeding trek, hou ik dan meer over?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:44

Snippertje

Light up your life

SCIxX schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:11:
De voeding zat standaard bij de behuizing, 300W staat er.

In de bios

VCORE VOLTAGE 1.82V
+3.3V Voltage 3.26V
+5V Voltage 4.81V
+12V Voltage 12.64V

Als ik nou bijvoorbeeld mn cd writer uit mn voeding trek, hou ik dan meer over?
Moet die vcore zo hoog :X

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• SCIxX
Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf niks in de bios veranderd, en totaal geen verstand van voltages, tips zijn dus meer dan welkom...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nee is idd wel erg hoog.
Of hij draait op 1.5/1.6 Of hijd raait op 1.75 :)
Hij moet zowieso naar benee dus.

http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.php

[ Voor 9% gewijzigd door Atlas op 14-06-2005 21:16 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SCIxX
Zal ik hem eerst maar op 1.75 zetten dan?

• SCIxX
Ok probleempje..

In de bios kan ik de CPU VCORE alleen zetten op 1.850 - 1.825 of 1.800

Kan hem dus alleen maar hoger zetten :?

• SCIxX
Nog even een kickje...

Lag net relax TV te kijken, opeens woef, pc vliegt weer zomaar uit, het "aan" lichtje knipper, en gaat pas uit als ik de stroom eraf haal. Hij stond de hele dag al aan dus beetje vaag dat die zomaar uitvloog....

Iemand de oplossing voor mij? :?

• SCIxX
eenmaal andermaal?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 15:41
Iemand anders had ook dit probleem.
Bleek dat de voeding te licht was (was ook een 300W).

Het heet worden van de 9800Pro blijkt redelijk normaal te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door fonias op 19-06-2005 14:07 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Zit de koeler van de videokaart er nog wel op?
9800Pro's kunnen het probleem hebben dat het met warm weer (zoals nu) de pinnetjes die de koeler vasthouden wegsmelten, en de koeler er af valt...

Daarnaast vraagt hij redelijk wat van je voeding ja :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Heb je wel een molex stekker ingeplugd op de kaart?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:10:
Heb je wel een molex stekker ingeplugd op de kaart?
Ja, want je kunt simpelweg niet opstarten zonder ;)
de 9800PRO geeft namelijk dikke waarschuwing als je dat niet gedaan hebt, en je pc start niet verder op :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je BIOS eens terug naar zijn defaults, en alles op automatisch. Als het goed is moet je dan iig van het voltage-probleem met je CPU af zijn. Zo niet dan zou ik toch een nieuwe voeding kopen, want dan ie er toch echt iets niet goed met dat ding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SCIxX
Bios defaults geladen.

CPU VCORE nog steeds 1.850 - 1.825 of 1.800

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
De standaard voor een Palomino is 1,75V. Als je niet overclocked kan je dat nog wel verlagen naar 1,7V mits je degelijke koeling hebt.
Als je de vCore verlaagt naar 1,7V zal je cpu zo'n 15Watt minder verbruiken waardoor je psu het misschien wel trekt, echter is het niet aan te raden om je pc te blijven gebruiken als je psu zo zwaar belast wordt, voreg of laat (eerder vroeg) gaat ze toch stuk.
Als je wilt testen of je psu de oorzaak is dan moet je met ati tool de coresnelheid verlagen naar, neem nu, 81MHz. Als je dan geen problemen meer hebt is het je psu, en als je artifacts krijgt op stock speed wordt je kaart te warm. Zowieso denk ik niet dat het een softwareprobleem is omdat je net dezelfde problemen hebt met Linux.
Dus begin maar met underclocken en test je systeem dan eens grondig (ook games) met je R350 op 81MHz.
/e/
De 4.12 drivers zijn de beste voor een 9800pro, installeer deze maar (evt de omega).

[ Voor 6% gewijzigd door peke op 20-06-2005 13:00 ]

• SCIxX
:Z

Nogmaals, ik heb mijn pc/processor niet en nog nooit overclocked, ik heb daar uberhaubt geen verstand van.

Nu.. met mijn BIOS dus op default heb ik nog steeds dat mijn VCORE standaard op 1.800 staat en ik hem alleen kan veranderen naar 1.825 of 1.850
Pagina: 1