[PDNS] PowerDNS geeft timeouts/werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ondervind hier wat problemen met het opzetten van 2 powerdns DNS-servers.

Voorheen gebruikte ik altijd BIND wat naar mijn inziens het beste werkt, maar moet toch overstappen op PDNS ivm makkerlijker bij kunnen werken van DNS-entries. Deze migratie gaat alleen niet geheel naar behoren. :(

Het vervelende is dat ik time-outs krijg en een testdomein niet kan verhuizen volgens SIDN omdat de DNS-server niet bereikbaar zou zijn. De servers zijn wel bereikbaar maar geven dus af en toe een time-out waarvan SIDN die net tegenkomt (ze checken namelijk volgens mij maar 1x) Dus als test heb ik direct ook een 2e domein verhuisd die wel goedgekeurd werd, en de andere weer niet.

Ik krijg echter totaal geen errors op een check, alleen één maal in de zoveel tijd als een server niet bereikbaar zou zijn. Ik denkt dat SIDN die timeout net heeft, de vraag is waar deze vandaan komt.

Ik kan via de commandline alle domeinen prima opvragen, dit lijkt mij dan ook geen probleem. Op een andere machine lijkt PowerDNS helemaal niet te willen functioneren. Het starten gaat prima maar de server geeft geen info af tijdens een DNS-check.

Wat is gechecked:

- Firewall -> Alles staat prima ingesteld en open wat open moet staan.
- Logfiles -> Hier is niets zinnigs uit te halen.
- Google -> Ik kom weinig veel voorkomende problemen tegen met PDNS. Of het wordt gewoon weinig gebruikt of er zijn gewoon geen problemen mee ;)

De timeouts komen overigens niet door het netwerk, dit functioneert prima.

Ik vraag me af in hoeverre PowerDNS nu echt een goede oplossing is, ik zit te denken toch maar bij BIND te blijven/er naar terug te gaan :)

Ik gebruik overigens:

Debian Sarge
PDNS + MySQL-backend (laatste versie PDNS via apt-get)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ah, dit probleem lijkt opgelost te zijn op de machine met af en toe time-outs. Zat iets raars in een config-file. Wellicht een update-prob geweest.

Nu degene nog die helemaal niet niets af wil geven :) Config ziet er prima uit.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)