"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Maar ik heb bijvoorbeeld deze JSP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <html>
<jsp:useBean id="cafes" scope="page" class="jsptutorial.Cafes" />
<jsp:setProperty name="cafes" property="*" />
<jsp:useBean id="cafe" scope="page" class="jsptutorial.Cafe" />
<jsp:setProperty name="cafe" property="*" />
<body bgcolor="#536da5">
<table>
<% for(int i=0; i < cafes.count(); i++) {
cafe = cafes.get(i); %>
<tr>
<td><%= cafe.getName() %></td>
</tr>
<% } %>
</table>
</body>
</html> |
Is dit een beetje de bedoeling?
[ Voor 31% gewijzigd door jelmervos op 14-06-2005 13:09 ]
Maar wat je nu doet is ongeveer de bedoeling ja. Waarom zou dat niet kloppen? Waar twijfel je aan?
Zie ook http://www.visualbuilder.com/jsp/tutorial/
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Bovenstaande code werkt niet, maar ik heb ondekt dat dmv een JSP import ik gewoon de classes kan gebruik zoals bij een Java Applicatie.
Toch bedankt!.
[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 14-06-2005 19:35 ]
Wanneer jij dit doet in je jsp:
1
2
3
| ... wat html tekst <%= cafe.getName() %> |
wordt dat vertaald naar:
1
2
| out.write("wat html tekst");
out.write(cafe.getName()); |
Als het goed is kun je deze vertaalde classes ook wel terug vinden in je Servlet Container temp/work dir. Misschien leuk om te zien wat er onder de moterkap gebeurt, dan snap je misschien sneller waar je precies mee bezig bent. Meestal krijgen de gegeneerde classes een naam die erg veel op de jsp pagina lijkt, bijv. cafes.jsp wordt dan cafes_jsp.java.
[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 14-06-2005 23:29 ]
Momenteel ben ik dus nog flink aan het leren, en dit zijn mijn eerste (simpele) experimenten. Maar wordt dit nou vaak zo gebruikt, of zijn er andere manieren om het doel (sneller) te bereiken? Hoe bouwen jullie meestel een dynamische website met java?
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 23:56 ]
Daar zijn erg veel manieren voor. Teveel als je het mij vraagt. Zoek maar eens op MVC/web framework voor Java. Daar zijn meerdere oplossingen voor, meerdere frameworks, allemaal zijn ze goed, volgens de makers, en allemaal een houdbaarheid korter dan een pak verse melk.Kaassoevlee schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:49:
Je hebt inderdaad gelijk, wel grappig. Maakt er compleet iets anders van.
Momenteel ben ik dus nog flink aan het leren, en dit zijn mijn eerste (simpele) experimenten. Maar wordt dit nou vaak zo gebruikt, of zijn er andere manieren om het doel (sneller) te bereiken? Hoe bouwen jullie meestel een dynamische website met java?
Voor hele simpele dingen kan jsp het werk prima voor je doen. Zeker als je doorhebt wat er precies met je jsp gebeurt. Omdat het vertaalt wordt naar een Servlet class, heb je dus ook alle voordelen van OO in je jsp. combineer jsp met goed opgezette xHTML en CSS en je kunt redelijke websites er prima mee in elkaar klussen.
[ Voor 11% gewijzigd door zneek op 15-06-2005 00:02 ]
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.