Ik heb een com object gemaakt welke prima werkt zolang de gebruiker die hem uitvoert, voldoende rechten op het systeem heeft. Zodra ik hem uitvoer als IUSER werkt het niet meer goed. Dit ligt aan een component wat dit component weer aanroept welke alleen werkt bij users met meer rechten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het com object altijd als de zelfde user uitgevoerd wordt, ongeacht van de user die hem aanroept? Ik zit al uren op internet te zoeken en wordt behoorlijk gestoort hiervan. Hulp wordt gewaardeerd
Win32 API calls LogonUserEx en ImpersonateLoggedOnUser. Nadeel is wel dat je dan username en password van de betreffende user moet hardcoden maar daar ontkom je niet aan. CryptoAPI is je vriend wat dat betreft voor enige security
[ Voor 57% gewijzigd door curry684 op 14-06-2005 13:13 ]
Kan je niet ergens in Windows configureren dat een bestaande dll altijd als een bepaalde user uitgevoerd wordt?
DLL's worden niet uitgevoerd, die worden ingeladen door hun 'host process' en de code wordt dus logischerwijs binnen de process space (en dus security+authentication) van de host uitgevoerd.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:18:
Kan je niet ergens in Windows configureren dat een bestaande dll altijd als een bepaalde user uitgevoerd wordt?
COM+ is m.i. het antwoord op je vraag.
Start -> Uitvoeren -> dcomcnfgAshtaroth schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:55:
COM+ is m.i. het antwoord op je vraag.
Als (eventuele) aanvulling op je post
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Was idd wel erg kort door de bocht.
IUSER impliceert web user.
Indien ActiveX project een ActiveX dll is, ben je op de goede eind op weg.
NB: Het is handig om binnen COM+ stateless te programmeren.
In COM+ kan je een COM+ Application aanmaken en de ActiveX dll erin slepen (COM+ zortg voor de registratie!).
Het tabje Security kan je naar wens configureren.
Suc6
IUSER impliceert web user.
Indien ActiveX project een ActiveX dll is, ben je op de goede eind op weg.
NB: Het is handig om binnen COM+ stateless te programmeren.
In COM+ kan je een COM+ Application aanmaken en de ActiveX dll erin slepen (COM+ zortg voor de registratie!).
Het tabje Security kan je naar wens configureren.
Suc6
laat maar, haal wat zaken doorerlkaar.
[ Voor 81% gewijzigd door MaxxRide op 14-06-2005 16:52 ]
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
Pagina: 1