[Applet] Probleempje met regexp

Pagina: 1
Acties:

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik zit met een probleempje bij het splitten van een string, via php genereer ik een hele lange value string, die lees met een applet in. Alleen moet deze gesplit worden op alleen de naam zodat ik die kan laten zien, en een keer op getal.

Als ik
code:
1
stringnaam.split(", : [0-9]");
gebruikt krijg ik netjes de namen, in een lijst met behulp van een loopje, en voor de getallen die in een andere lijst moet dacht ik aan
code:
1
stringnaam.split(", : [^0-9]");
, maar dan zit er niets en de lijst :S

Zo ziet een regel er uit die gesplit moet worden
code:
1
De kandidaat kan de informatiebehoefte van diverse disciplines binnen de organisatie in kaart brengen, formuleren, analyseren en een functioneel ontwerp voor een applicatie maken., : 3

Ik hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd

• NMe
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is het laatste getal altijd maar één karakter groot? Zo ja: waarom doe je dan zo omslachtig? Je kan toch gewoon een substring nemen van het laatste karakter? En zelfs al is die niet één karakter groot, dan nog kun je met een substring werken. Je hebt toch de lengte van de rest van de string al? Als je daar nog 4 bij optelt (de lengte van ", : "), dan heb je de lengte van de string zonder het getal dat je weten wil, dus de rest is je getal, en dat kun je eraf knippen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Isengrim
  • Laatst online: 20:28
Nou je het zegt....
Soms doe je het moeilijker dan het is :P