Nieuw Systeem bouwen, v2

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

• PartyFrog
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03-2022
Omdat ik mn topic op een verkeerde plek postte, hierbij nogmaals.

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe machine, met de volgende specs:

MSI K8N Neo4 Platinum
Corsair DDR400, 2x512MB, TWINX1024-3200XL
AMD Athlon 64 3700+ San Diego 1MB L2
2x WD Raptor (74 GB) (WD740GD, 4.5ms) in RAID 0
Asus AX850XT/HTD

Geef aub uw visie/adviezen/mening/opmerkingen. Wat staat je niet aan, en zou je anders doen?
Evt, aandachtspunten bij deze hardware.

Ik ben Systeem/Netwerkbeheerder, werk veel met Virtual PC's en Virtual Servers, verder ben ik fanatiek gamer, ik speel Americas Army, welke op de Unreal engine draait.

De VPC's en VS's draaien wel, evt prik ik nog een keer het geheugen bij als ik krap kom te zitten.
Waar het mij vooral om gaat is hoe ik uitkom met geheugen timing etc. (daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten), voornamelijk ook de grafische performance, die moet _/-\o_ zijn.

(excuses voor "ForumFouten" ik ben nieuw, kep de regels gelezen dat wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PartyFrog op 14-06-2005 12:52 ]

"Legends may sleep but they never die." => Kimble

Verwijderd

waarom kieze voor de raptor?? koop dan een maxtor met sata van 300 gig en 16mb cache => veeel sneller
raptor is alleen fijn als je er 2 in raid gaat zette

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:31:
waarom kieze voor de raptor?? koop dan een maxtor met sata van 300 gig en 16mb cache => veeel sneller
raptor is alleen fijn als je er 2 in raid gaat zette
Wat een onzin. De doorvoersnelheid is ten hoogste gelijk in de buitenste rand van de HD's (ca. 70MB/s). Maar de Raptor heeft veel minder verval naarmate de koppen meer naar de binnenkant van de schijf komen (respectievelijk 50MB/s en 35MB/s). Bovendien is de accesstime van een raptor véél beter dan zo'n schijf. Wat je vooral merkt bij het laden van je OS / spellen.

Voor de opslag van films en MP3's is het natuurlijk wel overkill.

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 14-06-2005 12:34 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OnTracK schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:34:
[...]
Wat een onzin. De doorvoersnelheid is ten hoogste gelijk in de buitenste rand van de HD's (ca. 70MB/s). Maar de Raptor heeft veel minder verval naarmate de koppen meer naar de binnenkant van de schijf komen (respectievelijk 50MB/s en 35MB/s). Bovendien is de accesstime van een raptor véél beter dan zo'n schijf. Wat je vooral merkt bij het laden van je OS / spellen.

Voor de opslag van films en MP3's is het natuurlijk wel overkill.
Lijkt me ook weer onzin; als je ziet wat een performance je hebt op een RAID-0 Raptor opstelling t.o.v. een single Maxtor in combinatie met (veel) VMWare/Virtual PC, dan kan je je later goed voor je hoofd slaan als je een Maxtor hebt gekocht. Practice makes perfect; VMWare trekt vrij veel als je een cluster wil testen op een "enkele" SATA schijf en 1Gb RAM.

En verder voor de topic-starter, ik zou direct beginnen met 2x 1024Mb. Wat had je voor VGA-kaart in gedachten trouwens?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 14-06-2005 12:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PartyFrog
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03-2022
Asus AX850XT/HTD = de videokaart

En idd 2 raptors in raid 0, door de lage accesstime van de Raptors (4.5ms) kunnen ze al met scsi schijven meekomen, nee over de schijven twijfel ik niet.

Bulk sla ik op op mn oude config van disks (Fasttrax TX 2000 met 4x 60GB Maxtors)

[ Voor 64% gewijzigd door PartyFrog op 14-06-2005 12:55 ]

"Legends may sleep but they never die." => Kimble

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PartyFrog schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:51:
Asus AX850XT/HTD = de videokaart

En idd 2 raptors in raid 0
Zoek ff budget voor 2Gb RAM en je bent klaar, lijkt me zo... 8)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is nog steeds niet de manier om een "Welke moet ik nemen?" topic te starten. Neem de sluitmessage van Twynn op je vorige topic nog eens aandachtig door:
Twynn schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:21:
Voor dit soort vragen is Complete Systemen & Laptops beschikbaar :)

Maar ook daar geld wel een policy. Dus lees daar ook even de sticky topics door zodat je een wat betere topicstart kunt maken :)
Dit topic voldoet namelijk niet aan de regelement zoals beschreven in de stickies bovenaan het subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.