Toon posts:

Welke processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal veel met geluidsbewerking bezig (oppoetsen van geluidsopnames bv) en ik vroeg mij af wat de beste processor nu is om dit te doen? Zou ik beter een Intel of AMD 64 kopen, is een Xeon beter of moet ik een dual-core nemen? Ik moet in ieder geval een nieuw systeem kopen want met mijn northwood op 2.66 kom ik niet ver meer! :'(

Thanx voor de replies

Verwijderd

hoe ver is niet ver?
Welk os gebruik je?
Welk programma?

Een athlon 64 is op zich een goede keuze, maar nog leuker zou het dan zijn als je app ook 64 bits is.
Een dualcore is opzich ook wel handig als je onder het bewerken nog iets anders wilt doen of 2 bewerkingen tegelijkertijd wil uitvoeren, maar of de prijs er naar is....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik vooral Magix Music CLeaning Lab Deluxe en Magix Music Editor 2, en voor de rest heel veel MP3, WMA, AAC encoding en decoding

Mn OS is XP Pro

Niet ver is zo'n 3 minuten moeten wachten tot ie bv een stukje audio heeft weggeknipt of als ie een bepaald effect moet toepassen op een audio-track van +/- 45 min 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:36:
Ik gebruik vooral Magix Music CLeaning Lab Deluxe en Magix Music Editor 2, en voor de rest heel veel MP3, WMA, AAC encoding en decoding

Mn OS is XP Pro

Niet ver is zo'n 3 minuten moeten wachten tot ie bv een stukje audio heeft weggeknipt of als ie een bepaald effect moet toepassen op een audio-track van +/- 45 min 8)7
Dan zou ik toch eerst eens gaan kijken naar andere software want met een P4 2,66 moet je toch een heel eind kunnen komen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

idd, ga eens rondneuzen naar programma's als Cubase, en muziekprogramma's van die 'klasse'

mogen die alsnog veel te langzaam zijn... kun je richting Dual-Xeon kijken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Dual CPU wil je amper wat mee. Al die proggies werken maar met een thread. Pleur ook vooral veel geheugen in je bak. Zie je steeds je disk aan de gang gaan, dan weet je voldoende.

Ik denk idd dat je eerst naar andere software moet kijken. Er is meer dan zat te vinden, ook dingen die snel zijn.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Audio, Video & HiFi Forum > Processors, Mobo's & Geheugen + slotje :+

Het antwoord staat gewoon hierin: PMG FAQ » Welke moet ik nemen?
Voor de Audio/Video freak is een snelle P4 met hyperthreading en aardig wat L2 cache aanbevelenswaardig. Moet je wel zoveel mogelijk multithreaded software draaien, maar dat zijn de betere Audio/Video stuff praktisch allemaal. Dual Core en Dual CPU zijn natuurlijk alleen maar beter voor multithreaded zut.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 14-06-2005 12:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.