Toon posts:

Nieuwe PC, grafischekaart werkt niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een nieuwe pc, heb ik hem zelf in elkaar gezet (volgens de boekjes), doet toch mijn grafischekaart het niet, teminste de fan gaat wel draaien maar mijn monitor pakt de kaart niet ofzow. De monitor staat wel aan en zit in de poort op me videokaart, maar hij slaat niet aan.

De inhoud van me comp:

Asus A8V-E Deluxe
AMD Athlon 64 ("Newcastle") 3500+
KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3)
Arctic Silentium T2 (350W)
Samsung SpinPoint P (160 GB)
Leadtek WinFast PX 6600GT TDH Extreme

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen???

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
dus je computer gaat aan, de fans draaien, je hdd gaat spinnen, etc, en je krijgt geen beeld? En je pc blijft wel aan staan, of gaat ie na x aantal seconden weer uit?

Heb je toevallig een los PCI kaartje wat je in de plaats van je huidige VGA kaart kunt gebruiken?

Eventueel kun je even je bios resetten, wellicht dat er even iets verkeerd in staat gesteld.

Verwijderd

Wat voor voeding heb je? En is het 12V stekkertje wel op je mobo geprikt?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48
zit de kaart er wel stevig genoeg in, anders kun je em er nog even uit halen en er weer opnieuw indoen. evenuweel met een gum langs de contacten van de kaart gaan. En heb je het voedings kabeltje op de kaart aangesloten.

je zou ook nog kunnen proberen je systeem te booten met 1 reepjes geheugen geen HD geen brander. dus alleen mobo, videokaart, en voeding en 1 reep geheugen.

als dat niet werkt even met een andere videokaart proberen.

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:46:
dus je computer gaat aan, de fans draaien, je hdd gaat spinnen, etc, en je krijgt geen beeld? En je pc blijft wel aan staan, of gaat ie na x aantal seconden weer uit?

Heb je toevallig een los PCI kaartje wat je in de plaats van je huidige VGA kaart kunt gebruiken?

Eventueel kun je even je bios resetten, wellicht dat er even iets verkeerd in staat gesteld.
jah alles gaat draaien en nee hij gaat niet uit. helaas heb ik geen andere pci kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:48:
Wat voor voeding heb je? En is het 12V stekkertje wel op je mobo geprikt?
De voeding is in de kast zelf gemonteerd geleverd, geen idee welke het is. De kast is een Arctic Silentium T2. En hoe ziet zo'n 12V stekkertje eruit?; en komt die uit je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:50:
zit de kaart er wel stevig genoeg in, anders kun je em er nog even uit halen en er weer opnieuw indoen. evenuweel met een gum langs de contacten van de kaart gaan. En heb je het voedings kabeltje op de kaart aangesloten.

je zou ook nog kunnen proberen je systeem te booten met 1 reepjes geheugen geen HD geen brander. dus alleen mobo, videokaart, en voeding en 1 reep geheugen.

als dat niet werkt even met een andere videokaart proberen.
de kaart zit er wel stevig genoeg in, de fan gaat draaien(zegt dat genoeg?) Hoe kom ik aan een voedings kabeltje, komt dat uit je voeding of zit dat bij de kaart geleverd?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48
achter op je kaart zit een molex connector, zo'n voedings connector die ook je cd-rom en hd in gaan. zo een moet als jhet goed is ook op je videokaart worden aangesloten.

/edit
ik zie nu dat de meeste pci-e kaarten dat niet hebben. (wist ik niet)

ja als dat allemaal niet helpt, zou ik zeggen ga terug naar de winkel en laat hun ff kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door kippy op 14-06-2005 16:14 ]

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:45:
[...]

De voeding is in de kast zelf gemonteerd geleverd, geen idee welke het is. De kast is een Arctic Silentium T2. En hoe ziet zo'n 12V stekkertje eruit?; en komt die uit je voeding?
Vierkant stekkertje. Komt uit je voeding inderdaad.
Ik gok er inderdaad ook op dat die niet in je mobo zit.

http://specs.tweak.to/9537

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:06

w0w

Afbeeldingslocatie: http://www.nuggetlab.com/comptia_files/equipment/perif_Molex%20style%20power%20connector.jpg
Een molex stekkertje die uit je voeding komt, moet aan de achterkant van je vga kaart erin :)

Geeft je moederbord btw geen piepjes of diagnostische ledjes ofso?

[ Voor 15% gewijzigd door w0w op 14-06-2005 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal geen ruimte voor een molex-stekker, het enige lichtje die op me moederbord zit is een lichtje dat hij stroom omtvangt van mijn voeding. En het vierkante 12V stekkertje had ik vanmorgen gevonden (zat onder mijn moederbord) en al vast gezet( dat was voor ik dit poste) :)

Dus volgens mij kan het daar dus niet aanliggen.

ik snap dr dus helemaal nix van :'( :P

Afbeeldingslocatie: http://www.morextech.com/newsite/Produits/Fiches%20Produit/cartes%20graphiques/Leadtek/PX6600GT/PX6600GT-board-officielle.jpg
zo ziet ie er uit

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:06

w0w

Sorry, ik wist niet dat het geen AGP-kaart was. Je kunt alle onzin over de molex in de videokaart wel vergeten want daar ligt het dus niet aan :)
Je hebt nergens andere onderdelen waarmee je het even kan testen? (ander geheugen of andere cpu ofso)

Verwijderd

Waarom denk je dat het aan je videokaart ligt? Je hebt gewoon een computer die helemaal niet opstart. Kan ook even goed aan geheugen, processor, PCI-bus, etc, etc. liggen.

Begin eens met het "CMOS-clear" jumpertje eventjes te gebruiken.
En daarna eens proberen terwijl je de computer aanzet 100.000 keer op "INS" rammen op je toetsenbord.
En als dat niet helpt alle apparatuur die je niet echt nodig hebt (harddisk, floppy, geluidskaart, what ever) uit je PCI-bus trekken. Het enige wat je moet laten zitten is 1 geheugenbank, 1 processor en 1 videokaart. De rest er allemaal uit. Daarna 1 voor 1 weer toevoegen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-01 18:58
misschien kan je wat foto's posten van je bouwsel?
ik vermoed dat dit de 1e keer is dat je een computer bouwd. heb je niet iemand in de omgeving die dat eerder gedaan heeft?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lees in ieder geval deze ook even door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:08

Nakebod

Nope.

Wat ook zomaar kan:
Is de P4 stekker aangesloten? Geloof dat hij 2 zwarte en 2 gele kabeltjes heeft, en is vierkant.
Vaak zit die aansluiting linksboven op het mobo, naast de cpu.
Die ben ik in het verleden ook nog wel eens meerdere malen vergeten :P
Vooral op AMD borden, die hebben hem soms niet, maar steeds vaker weer wel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 09:06
Dit probleem ligt heus niet alleen aan je videokaart. Toen mijn computer een keer geen beeld gaf en helemaal niet doorstarten toen lag het aan mijn processor. Sluit gewoon alleen je mobo, cpu, geheugen en videokaart aan en kijken wat die dan doet. Als die het dan nog niet doet dan ligt het in ieder geval aan 1 van die 4 onderdelen. Of de voeding levert misschien niet genoeg stroom? Als je je oude pc nog hebt haal daar dan ff de grafische kaart uit en kijk of die het dan doet.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 09:57

Emiel1984

Made in NL

Probeer is een ander beeldscherm of probeer het beeldscherm op een andere PC...

Mischien is je beeldscherm wel gewoon kaduuk.. Succes

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Zag dat je A8V moederbord hebt. Die heeft toch Post Reporter??? Dus ff de onboard geluidskaart aansluiten en horen wat die zegt.

Ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 350W voeding, mijn cpu heeft 300W nodig en bij 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter' staat dat je voor case-fans, hd's en vga's extra W nodig hebt, ik heb 4 case-fans, 1HD en 1VGA dus zou het daar aanliggen????

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET UT!!!!!!!!!!!

Probleem was mijn geheugen, ik had al eerder 1 geheugen bank dr in laten zitten, maar toen zat ie in Channel A, en dat kan niet met een single module. dus heb ik uhm in Channel B gedaan, maar me 12V stekkertje dr uit gehaald(dan kon ik me module makkelijker dr uit halen) dus toen ik me geluid had aangsloten zei ie, system failed cpu test. toen zeg ik dat 12V dr uit was, dr in gedaan en nu doet ie ut!!!!!!!!!!!!!!!!! hartstikke bedankt voor jullie hulp allemaal!!!! :) ;) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 00:13

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

gefeliciteerd ;)

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1