Als je al die mail in een directory (Maildir) hebt staan kun je het volgende doen:
Nu is je sa getrained met al je messages. Dat is bij mijn weten de snelste manier om de boel te trainen.
code:
1
2
| sa-learn --ham Mail/Inbox/cur sa-learn --spam Mail/Junkmail/cur |
Nu is je sa getrained met al je messages. Dat is bij mijn weten de snelste manier om de boel te trainen.
[ Voor 25% gewijzigd door Gerco op 14-06-2005 12:09 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dit is alvast een begin. Nu moet ik nog spam mail krijgen.Gerco schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:09:
Als je al die mail in een directory (Maildir) hebt staan kun je het volgende doen:
code:
1 2 sa-learn --ham Mail/Inbox/cur sa-learn --spam Mail/Junkmail/cur
Ik ga de --ham optie alvast uitproberen.
Verwijderd
Je kan ook gewoon autolearn aanzetten, dan leert hij zichzelf spam en ham, mails die <0.1 punten krijgen zijn bijv. ham, mails die 6+ punten krijgen zijn spam. Etc.bolke schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:36:
[...]
Dit is alvast een begin. Nu moet ik nog spam mail krijgen.
Ik ga de --ham optie alvast uitproberen.
Na 1000 spams gaat hij dan automatisch bayes kansberekening gebruiken.
Dit had je trouwens ook simpel zelf kunnen uitzoeken door effe de tijd te nemen om door de FAQs over SA te gaan.
Ik ben al blij dat SA werkt. De laatste tijd heb ik veel gelezen (ook de FAQ) maar je onthoud niet alles. Ik ben ook bezig om de nodige rules zelf te maken maar daar ben ik mee gestopt. (Tijdsgebrek)Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:20:
[...]
Je kan ook gewoon autolearn aanzetten, dan leert hij zichzelf spam en ham, mails die <0.1 punten krijgen zijn bijv. ham, mails die 6+ punten krijgen zijn spam. Etc.
Na 1000 spams gaat hij dan automatisch bayes kansberekening gebruiken.
Dit had je trouwens ook simpel zelf kunnen uitzoeken door effe de tijd te nemen om door de FAQs over SA te gaan.
Maar ik ga de FAQ nog eens doornemen. Misschien kom ik nog meer onderwerpen tegen die ik de vorige keer niet heb opgenomen.