Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee audio uitgangen op 1 ingang

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
Weet het: topic titel is een beetje wazig, maar wist het even niet beter te omschrijven...

De input selector van mijn versterker is al een tijd kapot. Hiervoor heb ik een 'externe inputselector' gekocht maar deze is inmiddels ook al weer gesneuveld... Nu ben ik dit hele geklooi zat en zit er aan te denken om de audiouitgang van mijn computer, aan de audio van mijn digitale decoder te verbinden en deze vervolgens naar mijn versterker te laten gaan...

Oftwel:
rode aarde computer op rode aarde decoder op rode aarde aux van de versterker
rode 'signaal' computer op rode 'signaal' decoder op rode 'signaal' aux van de versterker
en idem voor wit.

Nu vroeg ik mij af of dit zomaar kon. Heb hiervoor al een flink stuk gezocht, maar helaas geen info over kunnen vinden, dus bij deze: wie weet of dit zomaar kan?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/7923/309893sz00fbeps7kz.jpg

Verwijderd

wil je het ene EN het andere of het enen OF het andere.
t eerste geval moet met een opampje en het andere geval kan met een schakelaartje

Verwijderd

Je kunt zonder problemen de uitgang van de geluidskaart verbinden met de ingang van de digitale decoder en de ingang van de versterker. De beide ingangen hebben een hoge ingangsimpedantie en kunnen zonder meer verbonden worden met de lage uitgangsimpedantie van de geluidskaart.
Heb zelf de uitgang verbonden met een speakersetje + versterker huiskamer + infraroodzender voor hoofdtelefoon. No problemo.

Verwijderd

Als het de bedoeling is om de uitgang van de PC samen met de uitgang van de digitale decoder op dezelfde ingang van de versterker aan te sluiten, dan kan dat niet. Je zult dan toch echt een omschakelkastje moeten gebruiken.

Verwijderd

wij hebben hier ook zo`n zelfde jack-splitter gebruikt om 2 pc`s op een speakerset aan te sluiten, werkt probleemloos!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Of gebruik een (heel) simpel mengpaneel, heb nog schema's van zo'n ding met maar 1 tor en voor de rest wat passieve kneut.

• Frankster
Hmmm... Toch een beetje tegenstrijdige berichten hier...

Van mij mogen allebei de signalen tegelijkertijd te horen zijn op de versterker... Als het met zo'n jack-splitter werkt, dan moet ik daar maar eens naar gaan kijken... Bedankt voor de tips!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

zou je met zo'n jack-splitter niet het risico lopen dat je signalen van de ene geluidsbron naar de ander loopt ipv naar je versterker? of is dat erop beveiligd?

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:40:
zou je met zo'n jack-splitter niet het risico lopen dat je signalen van de ene geluidsbron naar de ander loopt ipv naar je versterker? of is dat erop beveiligd?
ik neem aan van niet, ik sluit meestal ook wel eens 2 of meerdere dingen op een ingang aan en dat werkt meestal wel goed.

Hallo!

Verwijderd

technies en electrisch gezien is het aan elkaar knopen van audio uitgangen aan elkaar altijd fout
dat het goed gaat is meer geluk dan wijsheid

het is inderdaad een uitgangs impedantie verhaal wat de boel om zeep kan helpen
ik laat het altijd over aan de gebruiker zelf ... tis zijn apparatuur en niet de mijnes
mij zal het me jeuken of het overlijd aan foutief gebruik

maar wat anders je schakel systeem in je versterker is stuk... waarom repareer je dat niet gewoon
kan niet veel anders zijn dan een schakelaar .. mits het een digitaal gestuurd ding is tenminste maar dan heb je aardig je best gedaan om het om zeep te helpen

mijn advies.. goed werk of geen werk want half werk smaakt voor geen meter.. net als bij een taart by the way

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Nee, je kan geluidssignalen niet zomaar aan elkaar vastknopen. Dan gaan er ongewenste stromen lopen en krijg je een soort kortsluiting.
Je moet een optelschakeling met ene opampje maken en de spanning daarvan dan weer halveren. Zo gebeurt dat ook in mengtafels.
Je moet speciale audio opampjes hebben.

U vraagt, wij antwoorden.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MeMoRy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:37:
Nee, je kan geluidssignalen niet zomaar aan elkaar vastknopen. Dan gaan er ongewenste stromen lopen en krijg je een soort kortsluiting.
Je moet een optelschakeling met ene opampje maken en de spanning daarvan dan weer halveren. Zo gebeurt dat ook in mengtafels.
Je moet speciale audio opampjes hebben.
Misschien een idee om een klein schema-tje te posten?

Gelijk even gebruik maken van het topic... 1 uitgang aan 2 ingangen direct knopen is natuurlijk ook een slecht idee. Hoe kun je dat oplossen? gaat om audio en evt video ( s-video/rca (das de connector, maar kom ff niet op het soort))

Verwijderd

ik kwam dit tegen
http://www.epanorama.net/circuits/linesum.html
zou dat dan ook gewoon met weerstanden lukken? heb je dan niet teveel verliezen?

• Frankster
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:31:
....
maar wat anders je schakel systeem in je versterker is stuk... waarom repareer je dat niet gewoon
kan niet veel anders zijn dan een schakelaar .. mits het een digitaal gestuurd ding is tenminste maar dan heb je aardig je best gedaan om het om zeep te helpen

mijn advies.. goed werk of geen werk want half werk smaakt voor geen meter.. net als bij een taart by the way
Voor zover ik kan zien is het een schakelaar met een motortje erin. Zodra je de versterker aanzet hoor je een geluid alsof er een motortje loopt. De versterker (Onkyo Integra R1) is al een aantal jaartjes oud en kan er, nagenoeg, geen informatie over vinden. Iemand enig idee waar ik er meer informatie over kan vinden? Ben zelf niet zo thuis in de HiFi wereld...

&Creative

Pagina: 1