Toon posts:

FPS drops COD GF 6800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb onlangs over gestapt naar een nieuw systeem wat in ieder spel mijn verwachtingen overtreft, behalve Call of Duty.
aangezien ik bijna alleen maar cod speel is dit toch wel irritant.
mijn vorige systeem wat het perfect draaide is:

AMD 2500+
Gigabyte GA-7vaxp ultra Socket A
512 mb pc3200
sata 36 gig raptor 10k rpm
sata 300 gig 7200 rpm
FX5900XT 128 mb

nu heb ik dit systeem:

AMD 64 3200+
Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro SATA Raid S939
512 mb pc3200
sata 36 gig raptor 10k rpm
sata 300 gig 7200 rpm
GF 6800 128 mb

nu heb ik bij cod met mijn nieuwe systeem vaak zware fps drops wanneer de "draw_distance" ver is.
en het lijkt erop dat de gpu tijdens het spelen soms een fractie van een seconde blijft hangen.
deze verschijningen had ik niet met mijn FX5900XT.

niet dat cod te vergelijken is met gta:sa, maar in san andreas kan ik gewoon 1280x1024x32 draaien op very high details met anti aliasing op 3/3 zonder dat het ook maar langzaam loopt.

mijn cod draai ik op 1024x768x16 en de graphische instellingen op medium. in de nvidia instellingen voor cod heb ik het ingesteld dat het moet draaien op performance en geen quality.

het ziet ernaar uit dat met mijn nieuwe systeem een bottleneck voordoet.

ik heb de nieuwe drivers van nvidia geprobeerd en 3th party XG drivers. beide doen hetzelfde.

Verwijderd

is er iets overgeklokt?

Verwijderd

Topicstarter
nope helemaal niets.

Verwijderd

welke drivers gebruik je? moederbord drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
gebruik op dit moment de 77.15 drivers van XG maar ook de officiele 71.68 gebruikt. deze stond op de drivers cd inderdaad.

de VIA 4in1 drivers geinstalleerd. de drivers van VIA 4in1 van internet geprobeerd. maar mag niet baten.
ik ga vanaaf kijken of het probleem te verhelpen is wanneer ik vsync aanzet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 15:27 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:26:
gebruik op dit moment de 77.15 drivers van XG maar ook de officiele 71.68 gebruikt. deze stond op de drivers cd inderdaad.

de VIA 4in1 drivers geinstalleerd. de drivers van VIA 4in1 van internet geprobeerd. maar mag niet baten.
ik ga vanaaf kijken of het probleem te verhelpen is wanneer ik vsync aanzet.
Drivers die op de cd staan zijn meestal veel te oud, gewoon de drivers van de site van nvidia even downloaden en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
maakt niets uit. de nieuwste officiele drivers lossen dit probleem ook niet op.

had gehoopt op wat meer intelligentere antwoorden, hehe :7 Geintjuh!!

ik heb wel meegekregen van een maat van mij dat het nog wellis kan zijn dat met een intern geheugen van 512 pc3200, dat het nog wel eens kan zijn dat je geheugen en harde schijf lopen swappen met de swap file (page file). vandaar een stottering in het beeld, omdat de harde schijf in het spel tijdens het spelen loopt te swappen.

dit vertelde die maat dus, en opzich klinkt het best logisch.
ik ga thuis nog wel ff wat proberen met de page file.
Pagina: 1