Ik heb de D70 na al een tijdje. Bevalt nog steeds uitstekend. Heb wel de DX lens vervangen door een lichtsterkere 2.8 Tamron lens. Heb wel iets aan groothoek ingeleverd maar de plaatjes zijn superscherp en zéér contrastrijk. Abslote aanrader. Punt is wel dat het diafragma minimaal op 5.6 of hoger moet staan. Daar zit nu gelijk mijn probleem. Heb ook de SB-600 flitser aangeschaft. Zowel in automatische mode als P-mode krijg ik geen hogere waarde dan 4. Alleen in M-mode kan ik naar 8 gaan maar dan moet ik met zoveel dingen rekening houden dat ik bij elk plaatje weer opnieuw moet gaan rekenen. In P-mode is bij foto's van twee personen, waarbij de een dan een tiental centimeter achter/voor de ander staat, een persoon altijd wat onscherper dan de andere. Hoe kan ik het diafragma op minimaal 5.6 zetten zonder te veel elke keer weer met instellignen bezig te moeten zijn? wie heeft dezelfde ervaring? Dank!
Zet hem in de A-stand, dan kun je zelf je diafragma kiezen. Toch is het helemaal niet moeilijk om de camera tijdens het flitsen handmatig in te stellen. Als je veel omgevingslicht wilt in je foto, neem je een lange sluitertijd (bv. 1/30e sec.). Als je puur en alleen licht van je flitser wilt, zet je de sluitertijd kort (bv. 1/125e of hoger).