Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf een kast maken...

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 17:52
Aloha,

Ik zit er dus over na te denken om zelf een kast te maken aangezien ik vind dat er een gebrek is aan simpele kasten. Wat ik namelijk wil is iets van 8 HDD's kunnen plaatsen met 120 mm fans voor intake en out. Er is één kast, maar daar zit weer van die neon troep bij, wat ik totaal niet hoef. Ik heb wat ervaring met metaal bewerking, maar zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan? Zijn er grote problemen waar ik tegen aan ga lopen?

Laat jullie ervaringen/reacties even horen!

I cna tpye 300 worsd pre minute

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14

Verwijderd

Kun je het niet van hout maken, is imo makkelijk te bewerken. Neem bijvoorbeeld MDF. Er zijn al verschillende topics over geweest. Gewoon ff de GoT search raadplegen. :)

Verwijderd

de neon troep eruit halen?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Ik denk dat hij het ook leuk vind om zelf een kast te bouwen, zo heb je meteen toch iets unieks.. die kasten met neon included zien er zonder neon lichten een stuk minder uit omdat ze zijn gebasseert op het feit dat je ze met neon gebruikt.

[LTS][MTS][HTS]

• RikY
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:58
Of neem de Coolermaster Stacker. Zijn hier op GOT genoeg discussies over te vinden. Kun je in totaal zonder problemen 12 HD's in kwijt, met intake fans ervoor etc.

Heb hem hier ook staan, is de perfecte kast!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Echt goedkoop is hij niet maar wel zeer mooi en er kunnen 12 hard disks in (met optionele trays + 120 mm fan ervoor)
De coolermaster stacker :P

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 16:15
lian li v2000 kun je ook iets van 12 hdd's kwijt, in zo'n yeong yang cubes kun je ook heel wat hdd's en andere zooi kwijt... goedkoop is het niet, maar zelfbouw is zeker weten ook niet goedkoop. Maar je hebt wel wat te doen in de vakantie >:)

Verwijderd

Inderdaad, de Stacker is een mooie kast als je veel kwijt wilt, ding is alleen wel zeeer zwaar :)

maar zeikmodus, er zitten 12 5,25 sloten in, waar je dus 4 van die HD modules in kunt zetten, waardoor je 4x4=16 hd's erin kunt zetten.

Zou zo snel niet weten waarom dat nodig is in een werkpc'tje, maar altijd leuk om ruimte te hebben

Verwijderd

volgens mij is daar alleen op dit forum al meer dan genoeg over te vinden. er zijn in eerste instantie meer dan genoeg kasten waar je 8 harde schijven in kwijt kan en ten tweede is zelf bouw natuurlijk een optie. Gebruik de huidige CIP's als een voorbeeld er zijn er genoeg waar aluminium wordt gebruikt (idee?) en kijk eens op webshops als www.freezinghardware.nl daar hebben ze namelijk een hoop kasten waar je zonder probleem een hoop hd's in kwijt kunt.

slotje imo

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, er zijn hier al zoooveel eigen kasten gemaakt; met een beetje grasduinen hier in CM&E kom je al een heel eind qua inspiratie; bovendien staan bij de meeste CiPs ook wat er precies lastig is en niet. Als je specifiekerder vragen hebt kan je na zoeken een topic starten, maar dit is me iets te gneriek.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.