Toon posts:

Alle DVD's doen het goed, behalve Doe Maar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, mijn broertje heeft een IBM-PC PII400 128Mb +ATI 32Mb videokaart. Hierin zit een Toshiba DVD-speler. Deze speelt alle DVD's netjes af, behalve die van Doe Maar 'hees in Ahoy'.
Het ligt niet aan de DVD, want in mijn systeem (duron 700@721) doet ie het wel!
Kan iemand mij/hem helpen?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zou kunnen zijn dat ie dubbellaags is en double-sided. Sommige DVD spelers kunnen deze DVD's niet lezen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
De Doe Maar-DVD is in ieder geval niet dubbelzijdig. Het probleem is eigenlijk dat ie het wel doet, maar heel erg schokkerig. Zowel beeld als geluid.

Verwijderd

Heb zelfde probleem, ik had een dvd die deed het in de DVD-speler van de stereo wel. Maar in de PC liep die schokkerig terwijl het een PIII 933 met 512mb gehugen was. Alle andere DVD's wel perfect. Nou bleek dat de onderkant een andere kleur had, nl een beetje bruinachtig. Ik denk dat dat het is geweest, want je kon zien dat de DVD-speler moeite had met lezen.

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden iets gelezen over dvd's die niet gelezen kunnen worden.
Maar dat lag aan de dvd zelf en hoe die gemaakt was.
Ik dacht dat ik dat in een van die videohifi bladen had gelezen.
Jammer dat ik je niet verder kan helpen.
Het was wel zo dat mensen die zo'n niet-werkende dvd hadden deze om konden ruilen tegen een "vernieuwde" persing.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dan zou ik idd de DVD moeten ruilen. Het blijft wel vreemd dan, dat ie het in mijn PC wel doet.

Verwijderd

Over het algemeen kan een dvd in een pc meer dan in een losse speler.
Ik lees dat Yawakawa spelers veel meer slikken. Ze schijnen heel goed cd-rw te kunnen lezen terwijl andere merken dat weer niet kunnen. Ik heb eens ergens iets gezien over "dual laser" , dus een voor de lange golflengten (cd) en een voor de korte (dvd).
Wat ik wil zeggen is dat dat wel degelijk kan hoor.
Succes.
Pagina: 1