Uit standby met USB muis op een ms-6330

Pagina: 1
Acties:

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 13:27
Ha mensen,

Ik heb het volgende probleem. Ik wilde laatst een oud systeempje gebruiken voor win MCE 2005. Dit werkt allemaal perfect. Als ik wat wil opnemen komt ie mooi uit standby en gaat er ook zelf weer in. Dat werkt allemaal goed.

Maar nu heb ik mijn USB muis daar op aan gesloten om het spul te besturen (eerst testen met muis dan afstandbediening kopen). Maar nu wil ik graag dat hij uit standby komt als ik de muis beweeg of klik. Heb er al veel over gezocht en ben al de reg hack tegen gekomen maar die werkte niet.

Zelf denk ik dat ook het probleem is dat er geen spanning staat op mijn muis als deze in standby is. Nu is dus mijn vraag weet iemand hoe ik dat wel krijg.

Heb al in mij manual gekeken van mijn mobo maar daar kom ik er ook niet uit.

Mijn mobo is een MSI 6330 lite. (http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=129&kind=1)

Verder heb ik er een XP 1500 in zitten en een avermedia TV kaart en een TI4200.

Heb in de bios de instellingen staan op S3.
PM contol by APM staat op Yes

Verder weet ik zelf zo niet wat ik hier verder nog moet instellen?

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad of weet iemand wat ik moet veranderen.

Alvast bedankt.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Arjan A

Cenosillicafoob

In de manual van het mobo staat hoe je de spanning op de USB kan houden (dmv jumpers of BIOS) *als* het mogelijk is.
Lees de hele manual even goed door, als je er niets over aantreft, kan het goed zijn dat je met een USB-device je systeem niet uit standby kan halen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• stimpyrulez
Nou de manual heb ik door gelezen en volgens mij zijn er geen jumpers waarmee je spanning op je usb kan zitten. Verder zijn er heel wat instellingen in de bios die het misschien wel zijn, maar die ik niet begrijp.

Maar als dat dus niet werkt via USB zijn er dan andere mogelijkheden om je pc uit standby te halen? Dit moet toch haast wel?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het moet kunnen met een usb-muis. Ik heb geen ervaring met MCE, maar ik neem aan dat er op sommige punten geen verschil zit.

Anyway: ik zet zo snel mogelijk de mogelijkheid uit om met de muis de pc uit de standby te halen. Ergens in Apparaatbeheer, bij je muis (HID) of bij je usb-hubs ofzo staat ergens een optie als 'dit apparaat mag de pc uit de standby halen'. Het is even zoeken waar dat te vinden is. Misschien zit het hierin?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• stimpyrulez
Nope hier is het ook niet te vinden.

Deze optie had ik ook al gevonden, maar bij mij geeft ie het tabblad energiebeheer niet weer. Deze geeft ie wel weer op mijn andere pc. Wel staat bij USB-hoofdhub dit tabblad, alleen kan ik dan deze optie niet aanvinken. Hij is al het ware "beveiligd". Want ik dacht ook al, doe ik gewoon de hele usb hub die dat mag, dan werkt mijn muis ook wel.

Maar ja die optie gaat dus ook niet op.

MAar toch bedankt voor het mee denken ;)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

stimpyrulez schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:15:
Nope hier is het ook niet te vinden.

Deze optie had ik ook al gevonden, maar bij mij geeft ie het tabblad energiebeheer niet weer. Deze geeft ie wel weer op mijn andere pc. Wel staat bij USB-hoofdhub dit tabblad, alleen kan ik dan deze optie niet aanvinken. Hij is al het ware "beveiligd". Want ik dacht ook al, doe ik gewoon de hele usb hub die dat mag, dan werkt mijn muis ook wel.

Maar ja die optie gaat dus ook niet op.

MAar toch bedankt voor het mee denken ;)
Hmm... ik deed het net uit m'n hoofd, maar heb het toch even opgezocht. En wtf, ik had precies hetzelfde als jij... kon het nergens aanpassen.

Nergens? Nou ja... niet helemaal. Onder 'Muizen en andere aanwijsapparaten' zit bij mij een 'HID-compliant muis'. Met een tabblad 'Energiebeheer' en waar ik het vinkje wel aan/uit kan zetten bij 'Dit apparaat mag de computer uit de stand-by halen'.

Zoals ik al eerder zei: het is even zoeken. En blijkbaar iedere keer weer, echt logisch is het niet.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• stimpyrulez
Nou zo als ik al zei maar denk dat het niet helemaal duidelijk was (sorry).

Juist onder hid-compliant mouse staat geen tabblad energie beheer. Daarom had ik al gekeken bij usb-hoofd hub.

Zo dit ook een driver probleem kunnen zijn? Ik heb de niewste 4in1 drivers geinstalleerd. Maar misschien moet er nog wel wat softwarematig veranderd worden?

• stimpyrulez
Heeft iemand nog een ander idee wat ik kan doen?
Pagina: 1