Toon posts:

film van jvc camera naar dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik het makkelijkst van een JVC DV camera een film naar DVD ?

Ik kan nergens een goed antwoord op deze vraag vinden.

Welk programma kan hier goed mee omgaan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt waarschijnlijk software gekregen bij je JVC camera om bestanden van je camera naar je PC toe te gooien.

Die moet je uiteindelijk bewerken met een videoprogramma zoals: Ulead Studio, Windows Movie Maker

Dan moet je dat weer branden op DVD met software als Nero, Alcohol120% e.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 14-06-2005 09:31 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hars73
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Via een firewirekaartje misschien? En welk programma je daarbij wil gebruiken moet je zelf proberen te vergelijken denk ik. Dat kan van het standaard Windows Movie Maken, via Pinnacle Studio 9 tot Adobe Premiere. Is er niks met je camera meegeleverd? Ik heb dit weekend een Panasonic NV-GS75 aangeschaft en daar zit software bijgeleverd, ook al gebruik ik gewoon Pinnacle Studio hoor.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
gebruik anders Thefilmmachine... zie google.. werkt erg simpel.

• The Chone
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 12:04
Ik heb ook een JVC camera, en met de bijbehorende software en kabel (USB) krijg je erg slecht beeld (hele lage resolutie, helft van PAL als ik me goed kan herinneren). Daarna heb ik een firewire kabeltje gehaald, en met Adobe Premiere Pro capturen levert nu veel beter beeld op.

Are there any experienced suicide bombers?

Verwijderd

Topicstarter
Capture van een tape van 1 uur is (bij mij dan) via firewire 8 gigabyte. ga ik niet op 1 dvd krijgen.
terwijl het toch maar 1 uur bij elkaar is ....

Moet allemaal via deze stappen :
1) capture'n van jvc naar avi bestand
2) converteren naar dvd bestand
3) branden
en dan kan als ik op diverse sites kijk op zoveel manieren. maar ik vind ze zelf allemaal omslachtig.
en elke manier heeft wel een nadeel. De link hierboven raadt WinDV aan maar die neemt geen geluid op.

• hars73
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:32:
Capture van een tape van 1 uur is (bij mij dan) via firewire 8 gigabyte. ga ik niet op 1 dvd krijgen.
terwijl het toch maar 1 uur bij elkaar is ....

Moet allemaal via deze stappen :
1) capture'n van jvc naar avi bestand
2) converteren naar dvd bestand
3) branden
en dan kan als ik op diverse sites kijk op zoveel manieren. maar ik vind ze zelf allemaal omslachtig.
en elke manier heeft wel een nadeel. De link hierboven raadt WinDV aan maar die neemt geen geluid op.
Nadat je de capture hebt gedaan staat het in een niet-compressed codec in een AVI op je schijf. Een DVD bevat echter materiaal in MPEG2 formaat. Dus hoe dan ook je zult je AVI moeten omzetten naar MPEG2 formaat geschikt voor DVD. Heb je al eens op www.videohelp.com gekeken?? Als je daar niks vindt, vind je het nergens ;)
Pagina: 1