[Word] Twee schermen naast elkaar, één document?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.917 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Ik schaam me er zowat voor om deze vraag te stellen, maar misschien kijk ik erover heen :X

In Word is het mogelijk om twee schermen te hebben van één document en daarmee op twee plaatsen tegelijk het document te bewerken. Edit 'Venster splitsen' heet dit dus :)

Dit doe je door rechtsbovenin een klein 'dingetje' naar beneden te schuiven, of in het menu 'Venster' te kiezen voor 'Venster splitsen'. Echter komen de schermen dan onder elkaar te staan, wat niet efficient is voor je ruimte.

Ik wil ipv de schermen onder elkaar, de schermen naast elkaar. Ik ben het alleen nog nooit tegengekomen en vermoed dat dit niet in Word zit. Iemand ideeën?

Versies zijn Word XP en 2003.

[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 14-06-2005 10:07 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 11:54
Via Venster --> splitsen doet die dat.

[ Voor 9% gewijzigd door jbcyber op 14-06-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58

Arjan A

Cenosillicafoob

jbcyber schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:34:
Ja, dat wilde Motrax juist niet.
Volgens mij kan het gewoon niet (?).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
jbcyber schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:34:
Ah, dat is het menu commando :) Die wist ik eigenlijk ook niet :P Alleen doet het precies hetzelfde: de vensters onder elkaar ipv naast elkaar.
Arjan A schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:37:
[...]

Ja, dat wilde Motrax juist niet.
Volgens mij kan het gewoon niet (?).
Maar het is inderdaad niet wat zoek, dat wist ik inderdaad namelijk al :)

Het zit 'm namelijk in het feit dat de ruimte van mijn beeldscherm slecht wordt gebruikt wanneer het onder elkaar staat. Ik heb namelijk een scherm van 1400x1050 en is het beter voor het oog als het naast elkaar staat. Maar ben ook bang dat het niet mogelijk is in Word... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 14-06-2005 09:44 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je maximaliseert je scherm, en dan zie je in je werkbalk een bepaald percentage staan - meestal iets van 75 of 100%. Selecteer daar "2 pagina's" et voila :)
Of is dat niet wat je bedoelt :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
The_Eagle schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:59:
Je maximaliseert je scherm, en dan zie je in je werkbalk een bepaald percentage staan - meestal iets van 75 of 100%. Selecteer daar "2 pagina's" et voila :)
Of is dat niet wat je bedoelt :?
Ik moest even nadenken voor dat ik begreep wat je bedoelde ;) Wat je beschrijft is gewoon in- uitzoomen, wat ik overigens ook vaak gebruik. Ideaal als je een groot scherm hebt.

Maar nu wil ik dit graag icm 'Venster splitsen'. Het voordeel van het splitsen is namelijk dat je twee willekeurige punten in een Worddocument kan zien en bewerken. Handig bijvoorbeeld om je bijlagen en de kern van je rapport te vergelijken.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 17:09
Als je geen moeite hebt met omslachtig doen, kan je 2 word vensters openen, in de eerste je document openen en print preview kiezen, dan in je 2e venster hetzelfde document openen. Kan je in allebei editten en update andere scherm ook...

Wist ik ook niet, ben ik net achter gekomen....

edit:

Heb ik getest op office2k

[ Voor 8% gewijzigd door El Psycho op 14-06-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
El Psycho schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:17:
Als je geen moeite hebt met omslachtig doen, kan je 2 word vensters openen, in de eerste je document openen en print preview kiezen, dan in je 2e venster hetzelfde document openen. Kan je in allebei editten en update andere scherm ook...

Wist ik ook niet, ben ik net achter gekomen....

edit:

Heb ik getest op office2k
Hm. Geen probleem mee om omslachtig te doen, maar ik krijg het niet voor elkaar :?

- 2 Wordvensters - check
- Document openen & print preview (ctrl F2 trouwens) - check
- In 2e venster document openen - nope. Springt telkens naar het 1e venster. Openen via Verkenner, via laatst geopende bestanden, of via Word zelf openen. Werkt ook niet als ik geen print preview gebruik.

Getest op Word 2003 & XP.

Kan je het nog iets toelichten of aanwijzen waar ik het fout doe? Ik kom er niet uit.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

eenvoudig:open je document. in het venster menu van word kies je dan voor nieuw venster. daarna kan je ze onder mekaar schikken of manueel verslepen om naast mekaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 17:09
Hmm bij mij op office2k werkt het toch echt zo:
stap 1: open 2 lege wordvensters.
stap 2: open je document in het eerste venster
stap 3: selecteer print preview/afdrukvoorbeeld in file/bestand menu
stap 4: in tweede venster file/bestand, open/openen dan je document weer openen.

dan komt er bij mij een derde venster (vraag me niet waarom) zodat ik dus 3 vensters heb in m'n taakbalk:
document.doc (preview), Document2 en document.doc:1

edit:

Kijk mijn voorganger doet het weer minder omslachtig ;) Ik wist wel dat het ook anders moest kunnen, ik had alleen geen idee hoe :)

[ Voor 16% gewijzigd door El Psycho op 14-06-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Anoniem: 113297 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:38:
eenvoudig:open je document. in het venster menu van word kies je dan voor nieuw venster. daarna kan je ze onder mekaar schikken of manueel verslepen om naast mekaar te zetten.
_heretic_ is de man! _/-\o_ Echt doodsimpel... als je weet hoe het moet :)
El Psycho schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:43:
Hmm bij mij op office2k werkt het toch echt zo:
stap 1: open 2 lege wordvensters.
stap 2: open je document in het eerste venster
stap 3: selecteer print preview/afdrukvoorbeeld in file/bestand menu
stap 4: in tweede venster file/bestand, open/openen dan je document weer openen.

dan komt er bij mij een derde venster (vraag me niet waarom) zodat ik dus 3 vensters heb in m'n taakbalk:
document.doc (preview), Document2 en document.doc:1

edit:

Kijk mijn voorganger doet het weer minder omslachtig ;) Ik wist wel dat het ook anders moest kunnen, ik had alleen geen idee hoe :)
Hmm... als kijk naar hoe jij het doet en ik het deed, dan zit 't verschil 'm in het openen van de Word-vensters. Ik kreeg geen 'document.doc:1' te zien.

Dat van het afdrukvoorbeeld: dat is in principe een extra document op het geopende document, vandaar dat het ook te zien is. Het is ook te sluiten als een normaal document.

Anyway: bedankt allemaal! Hiermee is m'n leven een stuk aangenamer om m'n scriptie af te maken :)

☻/
/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-04 22:24
Even voor al diegenen die dit ook zoeken, maar waarbij dit niet werkt omdat er echt geen tweede zelfde document geopend kan worden....

In de nieuwste versies van Word klik je rechts op het lint met het pijltje naar beneden.
"Werkbalk snelle toegang aanpassen " verschijnt nu.
Klik hier op "meer opdrachten".
Er verschijnt een overzicht met "Populaire opdrachten". Klik op de "populaire opdrachten' en kies voor "alle opdrachten".
Zoek nu op "nieuw venster" en voeg die toe aan je werkbalk snelle toegang.
Dit icoontje ziet eruit als drie windows naast elkaar.
Klik hierop en een nieuw venster met hetzelfde document opent zich, dat je gewoon naar je andere beeldscherm kunt verplaatsen.
Vreselijk handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:39

Pazo

Mroaw?

Wow, super schop van 17 jaar oud topic!! :+
Word van 2005 was waarschijnlijk wel iets anders qua functionaliteit dan van 2022 :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:57
@mieksw Volgens mij omschrijf je nu hoe je bij de knop New Window onder View (of Beeld in het Nederlands gok ik) komt toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cWN79zlPKOuzH7hzDwAvVzptm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lnfr1TzWp7TjhjgQVWKPLWZW.png?f=user_large

In elk geval fijn dat je even de moeite neemt om dit topic te verrijken.

[ Voor 62% gewijzigd door HenkEisDS op 05-05-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:14

g0tanks

Moderator CSA
Dank voor jullie bijdragen. Aangezien het inderdaad om een erg oud topic gaat gooi ik er een slotje op. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.