Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[hersenspinsel] naam en telefoonnummer met gps

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Zat even zo te denken 8)7

Maar als je bijv tomtom hebt en je staat in een straat dan moet er toch ook eigenlijk mogelijk zijn dat je kan zien wie er in dat huis woont en welk telefoonnummer daarbij hoort.

Aan de hand van straatnaam en nummer zou dat uitgelezen kunnen worden.

Nou is mijn vraag bestaat zoiets of is dit wettelijk niet mogelijk vanwege privicy of dergelijke.

Opzich is de gedachte al wel raar, maar theoretisch zou het moeten kunnen. :*)

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
Waarom zou je daar gps bij nodig hebben?
De naam staat meestal op de deur, het nummer ook, dus vervolgens bel je ff 118 en je weet het :)

• andreict
bee-es schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:10:
Waarom zou je daar gps bij nodig hebben?
De naam staat meestal op de deur, het nummer ook, dus vervolgens bel je ff 118 en je weet het :)
Ja oke, maar je kan ook een routekaart kopen ipv een pda of samrtphone met gps dusja alternatieve genoeg.
Maar het lijkt me grappig/handig als je een straat in rijd en je geeft aan op je pda/smartphone/iets met routeplanner software dat je ook namen en telefoon nummers wilt zien.

En een auto functie van meteen opbellen zou dan ook handig zijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Korakal

Up up up!

titelfix op verzoek.

Tja, als jij beide databases weet te koppelen zie ik er geen enkel probleem in, behalve de onnauwkeurigheid van de locatiebepaling. Moet kunnen dus.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
andreict schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:13:
[...]

En een auto functie van meteen opbellen zou dan ook handig zijn.
handig voor als je door de rode buurt rijd? 8)7

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 23:11

jkf

Je kan natuurlijk gewoon aanbellen als je er toch al bent.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Dan maak je in TomTom toch een vracht POI's aan, met de CDFoongids om alle nummers uit te halen. Hoop ik alleen voor je dat je nog straat ziet op je PDA naast alle "ballonnetjes" met naam- en telefoonnummergegevens.

• andreict
sharkzor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:16:
[...]

handig voor als je door de rode buurt rijd? 8)7
mja ik zei het verkeerd, ik bedoel dat je de keuze hebt om dit te doen, niet automatisch :9

Maar is er ook software die dit kan?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

andreict schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:19:
[...]

mja ik zei het verkeerd, ik bedoel dat je de keuze hebt om dit te doen, niet automatisch :9

Maar is er ook software die dit kan?
Kant en klaar waarschijnlijk niet, maar het is dan alleen de koppeling die ontbreekt. Op de Mapsource kaarten (voor Garmin GPS'en) staat huisnummerinformatie. De CD-foongids van KPN bevat telefooninformatie. Als je beide kunt koppelen ben je klaar.

Signatures zijn voor boomers.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:47
Moet je alleen niet instellen dat hij de namen en telefoonnummers automatisch laat zien als je er langs rijdt, dan zou je tomtom wel eens behoorlijk kunnen gaan flippen als je langs een flat oid rijdt :P

Maar verder zou het inderdaad wel mogelijk moeten zijn. Er moet alleen software zijn die het koppelt of je moet zelf wat gaan schrijven :)

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
Ik zou niet weten wat je er mee moet. Mensen opbellen om ze te vertellen dat hun WiFi open staat voor iedereen en dan je diensten aanbieden?

• andreict
Obliterator schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:53:
Ik zou niet weten wat je er mee moet. Mensen opbellen om ze te vertellen dat hun WiFi open staat voor iedereen en dan je diensten aanbieden?
Nee niet dat ik dat echt wil gaan gebruiken, maar egt privacy is er dan niet meer, ook al kan het nu ook al wel, maar ik bedoel het wordt dan wel heel makkelijk iemand te vinden of te achterhale.

Verwijderd

sja jemig, een telefoonboek kan je ook lezen toch?

overigens denk ik dat je zo'n mogelijke toepassing wel steeds queries op de "officiele" KPN telefoongids db moet laten doen. als je namelijk zelf de telefoongids van KPN kopieert schend je hun auteursrecht (ja geloof het of niet, maar ze winnen er de ene na de andere zaak mee). verder zou je wel eens in problemen kunnen komen met de WBP, mensen hebben jou namelijk geen toestemming gegeven.

Verwijderd

Het lijkt me een beetje lastig bijhouden.. Nu heb je al dat je na een aantal jaar nogal verouderde kaarten hebt omdat er weer een heleboel huizen zijn bijgebouwd..maar er verhuizen elke dag wel mensen. Dus dan zou je elke dag een update moeten downloaden.

Met de nieuwe versie van TomTom kan je trouwens wel op telefoonnummer zoeken..dat komt wel in de buurt..want als je ergens heen gaat weet je toch meestal wel waar heen of naar wie..dus wat is eigelijk de toegevoegde waarde van zo'n systeem?

En ik denk inderdaad dat je de privacy van mensen ermee schendt...ik bedoel ik zou het niet zo fijn vinden als iedereen met een GPS zou weten dat ik daar woon als ze langsrijden..
Pagina: 1