Toon posts:

Geen toegang tot externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een nieuwe windows installatie heb uitgevoerd, heb bepaalde files naar een externe schijf verplaats. De externe HD is een Western Digital en werd zoals normaal in XP meteen herkend. Nu ik een nieuwe XP(Pro) installatie heb gedaan, herkend windows het apparaat wel, alleen zie ik hem niet in "Mijn Computer" staan, naast de andere partities. In apparaatbeheer staat hij ook gewoon aangegeven en zou correct moeten werken. Het pictogrammetje voor 'veilig verwijderen' verschijnt ook iedere keer netjes onderin de taakbalk wanneer ik hem inplug in de USB poort. Ik heb in m'n BIOS instellingen gekeken en die staan naar mijn inziens ook zoals het hoort.

Kan iemand mij helpen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wordt de schijf vermeld in Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer? Misschien moet je de schijf daar eerst initialiseren/activeren.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Heb je toevallig ook netwerkschijven gemount? Ik had ook problemen, dat de netwerkschijf dezelfde letter kreeg als de externe schijf 8)7

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06

KingCrash

Angry Rabbit

stefan001 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:01:
Heb je toevallig ook netwerkschijven gemount? Ik had ook problemen, dat de netwerkschijf dezelfde letter kreeg als de externe schijf 8)7
Ik heb een keer exact hetzelfde gehad ;)
Je kunt nog proberen de schijf aan een andere pc te hangen of een ander mass-storage-usb device aan je pc te koppelen, dan weet je zeker dat de schijf het nog doet, en usb apparaten goed functioneren op je pc.

Angry Rabbit

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

Heb je Service Pack 1 of 2 al geinstalleerd? Vaak is een externe HDD USB 2, en heb je minimaal SP1 nodig om dit goed te gebruiken.

• QwakQwak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04-2022
Prutz0r schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:49:
Wordt de schijf vermeld in Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer? Misschien moet je de schijf daar eerst initialiseren/activeren.
of Rechtermuisknop op Deze computer --> beheren --> schijfbeheer :P

Ik heb gevoel namelijk dat die al een lettertje heeft, en dat die niet meer kan gebruiken

Qwak :..)

Verwijderd

Topicstarter
Idd, hij staat wel aangegeven in schijfbeheer, maar hij is niet toegewezen... Ik maak verder gebruik van 3 partities; c:, d: en e: en normaal gesproken zou de externe HD de partititie f: worden. :?

Wat is er nu aan de hand?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Dan is je partitietabel verrot en zou ik erg snel datarecovery software als GetDataBack erop los laten om je data weer terug te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ben nu met Data Recovery bezig,,, en het werkt gelukkig
Pagina: 1