Ola.
Vorige week kreeg ik opeens de kolder in mijn harsers en vond het tijd worden voor een mooie behuizing met wat mods erin.
Ik had nog een waterkoelsetje liggen en deze wilde ik er uiteraard bij hebben. Zodoende op mijn werk een aantal dingetjes gekocht en maandag begonnen.
De aankomende kast nog in de doos (iets te voorbarig open gemaakt
)

En hier mijn oude kast (staat te koop, iemand intresse
) Een Chieftec Bigtower

Al mijn huidige componenten incl een laagje stof.

Hier dan een aantal onderdelen zoals het waterkoelsetje, Vantec Nexus baybus incl 2x Blue CCFL, nieuwe waterkoelslang en wat losse meuk.

Hier wat componenten. Nec 1300 dvd-brander, 3x hdd's maxtor (120, 160 & 200Gb), Creative Audigy Player en een GF TI4200 64Mb met de bekende passieve Zalman koeler
(staat tevens ook te koop)

Gigabyte 8PE667 Pro met P4 2.4Ghz (ja, de oude met 400Mhz
) en het waterkoelblok gemonteerd.

----- Tot zo ver de meuk, nu het echte werk
-----
De nieuwe kast. Een kingwin KT-424 Black met windows excl PSU.

Het onboard speakertje ...

... en de stock koeler ...

... hebben plaats moeten maken voor de harddisken ...

... en de radiator.

Harddisken en moederbord geplaatst ...

... en de baybus en (nu nog) witte brander.

Hdd stroomkabels netjes weggewerkt. Hoe minder je ziet hoe beter het is

Net als de overige powercables. Ja het is een Qtec
voeding maar deze wordt later vervangen. De stock CPU zit er btw weer op omdat het reservoir niet onder de brander paste. Daar zou hij namelijk geplaatst worden maar daar was niet genoeg ruimte

1e CCFL gemonteerd op de bodem. De 2e zit nu aan de bovenkant van de kast.

Hier een noname (maar wel erg stille) koeler geplaatst ipv de radiator die er weer uit moest.

Hier wat foto's nadat alles geplaatst is en aangesloten. De kabels zijn bijna allemaal aan de achterkant weggewerkt.

In het donker met de CCFL's aan

En de Vantex Baybus. 3 draaiknoppen voor koelers en 1 voor de CCFL's

----- Tsja, en als je dan toch bezig bent, dan wil je meer en beter
-----
Dus de voeding en cpu-koeler kon weer los ...

... en ook de harddisken moesten er weer uit. 12 fokking schroejes los en later weer vastdraaien

Zie hier de nieuwe Aopen 350W Low-noise voeding met 120mm fan.

De stock koelers aan de voorkant mochten plaats maken voor ...

... een 2tal 12dB Papst koelers.

De Nec branden moest een kleurtje krijgen en laat een ex-collega deze nou net op mijn oude werk nog hebben

Ik heb op mijn huidige werk een superdeal kunnen krijgen voor een XFX 6800LE en na wat tweakerservaringen bekeken te hebben, heb ik deze ook maar aangeschaft. Maar ja, daar zit zo'n herriemakende stock-koeler nog op, dus daar moet wat op verzonnen worden.

Ook met deze voeding moet alles netjes weggewerkt worden. Het voordeel bij deze voeding is dat de ATX stekker ook achterlangs weggewerkt kan worden. Dus dat is helemaal strak.

----- Ik moest en zou het waterkoelsetje inbouwen. En zo lukte dat wel. -----
Het bleek dus na het verhuizen van de branden dat het wel mogelijk was om het reservoir in te bouwen. Dus de brander ging helemaal naar beneden en de radiator daarop. En het paste gewoon
GenesiZ happy en verder gegaan met de waterkoeling. Alles in keuken aangesloten en getest. Daarna in de pc bouwen.

Er zat een goedje bij tegen alg, dus daar een zwik van door het water heen gedaan. Nu weet ik dat algen groen zijn, dus ik heb het gevoel dat dit alleen de algen camoufleerd ipv tegen te gaan

In het donker ziet het er allemaal zeer netjes uit.

Zo ziet hij er nu aan de voorkant uit. Door de flits lijkt het alsof de brander en baybus er niet mooi bij passen, maar met het blote oog ziet het er perfect uit.

GenesiZ zou GenesiZ niet zijn als hij niet ging zeuren om het geluid van de vid.kaart koeler, dus een Zalman VF700-ALCU Silent VGA Cooler zou dit voor mij gaan oplossen.

Stock-koeler verwijderd.

Ramm-sinks monteren.

En na een nieuw laagje koelpasta de koeler gemonteerd.

----- Dit waren voorlopig de foto's -----
Nou, na 2 dagen met waterkoeling te hebben gelopen begon het gezeik. Om een of andere reden brak 1 verbinding van mijn reservoir en werdt er netjes door de pomp een zooi water mijn kast ingepompt
Gelukkig liep het langs de achterkant naar beneden en kwam het niet op mijn hdd's. Wel is het via de onderkant in mijn brander gelopen en die is nu naar de klote
Dus op dit moment zit de stock P4 koeler weer op de cpu. Wel ben ik naar het zoeken voor een andere koeler, die uiteraard stil is. Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze 2 koelers, maar mijn bankrekening en aankomende rekeningen laten het nog niet toe om deze te kopen.
De Thermaltake Sonic Tower Fanless CL-P0071 icm met een langzaam draaiende 120mm fan

of een Silverstone SST-NT01 v2.0.

Verder wil ik vandeweek nog een window etch maken en morgen (vandaag) worden er 2 ledjes geleverd. Een blauwe voor de power en een witte voor de hdd-led.
De videokaart is overgeclockt van 8 pipelines naar 16 en van 4 Vertex Shaders naar 6. Ook de mem/gpu van 300/700 naar 375/875Mhz.
Voor de rest staat er nog niet op de planning. Ik zou nog wel een goed waterkoelsetje willen hebben, maar ik ben als de dood dat er weer wat kapot gaat.
Have fun met kijken en heb je tips, dan hoor ik ze graag.
Vorige week kreeg ik opeens de kolder in mijn harsers en vond het tijd worden voor een mooie behuizing met wat mods erin.
Ik had nog een waterkoelsetje liggen en deze wilde ik er uiteraard bij hebben. Zodoende op mijn werk een aantal dingetjes gekocht en maandag begonnen.
De aankomende kast nog in de doos (iets te voorbarig open gemaakt
En hier mijn oude kast (staat te koop, iemand intresse
Al mijn huidige componenten incl een laagje stof.
Hier dan een aantal onderdelen zoals het waterkoelsetje, Vantec Nexus baybus incl 2x Blue CCFL, nieuwe waterkoelslang en wat losse meuk.
Hier wat componenten. Nec 1300 dvd-brander, 3x hdd's maxtor (120, 160 & 200Gb), Creative Audigy Player en een GF TI4200 64Mb met de bekende passieve Zalman koeler
Gigabyte 8PE667 Pro met P4 2.4Ghz (ja, de oude met 400Mhz
----- Tot zo ver de meuk, nu het echte werk
De nieuwe kast. Een kingwin KT-424 Black met windows excl PSU.
Het onboard speakertje ...
... en de stock koeler ...
... hebben plaats moeten maken voor de harddisken ...
... en de radiator.
Harddisken en moederbord geplaatst ...
... en de baybus en (nu nog) witte brander.
Hdd stroomkabels netjes weggewerkt. Hoe minder je ziet hoe beter het is
Net als de overige powercables. Ja het is een Qtec
1e CCFL gemonteerd op de bodem. De 2e zit nu aan de bovenkant van de kast.
Hier een noname (maar wel erg stille) koeler geplaatst ipv de radiator die er weer uit moest.
Hier wat foto's nadat alles geplaatst is en aangesloten. De kabels zijn bijna allemaal aan de achterkant weggewerkt.
In het donker met de CCFL's aan
En de Vantex Baybus. 3 draaiknoppen voor koelers en 1 voor de CCFL's
----- Tsja, en als je dan toch bezig bent, dan wil je meer en beter
Dus de voeding en cpu-koeler kon weer los ...
... en ook de harddisken moesten er weer uit. 12 fokking schroejes los en later weer vastdraaien
Zie hier de nieuwe Aopen 350W Low-noise voeding met 120mm fan.
De stock koelers aan de voorkant mochten plaats maken voor ...
... een 2tal 12dB Papst koelers.
De Nec branden moest een kleurtje krijgen en laat een ex-collega deze nou net op mijn oude werk nog hebben
Ik heb op mijn huidige werk een superdeal kunnen krijgen voor een XFX 6800LE en na wat tweakerservaringen bekeken te hebben, heb ik deze ook maar aangeschaft. Maar ja, daar zit zo'n herriemakende stock-koeler nog op, dus daar moet wat op verzonnen worden.
Ook met deze voeding moet alles netjes weggewerkt worden. Het voordeel bij deze voeding is dat de ATX stekker ook achterlangs weggewerkt kan worden. Dus dat is helemaal strak.
----- Ik moest en zou het waterkoelsetje inbouwen. En zo lukte dat wel. -----
Het bleek dus na het verhuizen van de branden dat het wel mogelijk was om het reservoir in te bouwen. Dus de brander ging helemaal naar beneden en de radiator daarop. En het paste gewoon
Er zat een goedje bij tegen alg, dus daar een zwik van door het water heen gedaan. Nu weet ik dat algen groen zijn, dus ik heb het gevoel dat dit alleen de algen camoufleerd ipv tegen te gaan
In het donker ziet het er allemaal zeer netjes uit.
Zo ziet hij er nu aan de voorkant uit. Door de flits lijkt het alsof de brander en baybus er niet mooi bij passen, maar met het blote oog ziet het er perfect uit.
GenesiZ zou GenesiZ niet zijn als hij niet ging zeuren om het geluid van de vid.kaart koeler, dus een Zalman VF700-ALCU Silent VGA Cooler zou dit voor mij gaan oplossen.
Stock-koeler verwijderd.
Ramm-sinks monteren.
En na een nieuw laagje koelpasta de koeler gemonteerd.
----- Dit waren voorlopig de foto's -----
Nou, na 2 dagen met waterkoeling te hebben gelopen begon het gezeik. Om een of andere reden brak 1 verbinding van mijn reservoir en werdt er netjes door de pomp een zooi water mijn kast ingepompt
Gelukkig liep het langs de achterkant naar beneden en kwam het niet op mijn hdd's. Wel is het via de onderkant in mijn brander gelopen en die is nu naar de klote
Dus op dit moment zit de stock P4 koeler weer op de cpu. Wel ben ik naar het zoeken voor een andere koeler, die uiteraard stil is. Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze 2 koelers, maar mijn bankrekening en aankomende rekeningen laten het nog niet toe om deze te kopen.
De Thermaltake Sonic Tower Fanless CL-P0071 icm met een langzaam draaiende 120mm fan

of een Silverstone SST-NT01 v2.0.

Verder wil ik vandeweek nog een window etch maken en morgen (vandaag) worden er 2 ledjes geleverd. Een blauwe voor de power en een witte voor de hdd-led.
De videokaart is overgeclockt van 8 pipelines naar 16 en van 4 Vertex Shaders naar 6. Ook de mem/gpu van 300/700 naar 375/875Mhz.
Voor de rest staat er nog niet op de planning. Ik zou nog wel een goed waterkoelsetje willen hebben, maar ik ben als de dood dat er weer wat kapot gaat.
Have fun met kijken en heb je tips, dan hoor ik ze graag.