Toon posts:

[BF2 Demo] Lag tijdens het lopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb te maken met lagg tijdens het spelen van de BF2 demo. Het gekke is, dat ik deze lagg alleen maar waarneem tijdens het lopen. Wanneer ik in een vliegtuig zit, helicopter, boot, tank enz. is er totaal geen lagg. Sterker nog, het spel loopt dan vloeiend.

Mijn systeem:
P4 3,4 ghz
1024mb Geheugen (2x 512)
Ati radeon X800 XT

De volgende zaken heb ik al uitgevoerd om mijn lagg tijdens het lopen te verhelpen.

- Ik heb gespeeld met mijn settings. Op zowel high, medium als low settings heb ik lagg tijdens het lopen. Dit geld ook voor elk mogelijke resolutie.
- Ik heb de volgende drivers geprobeerd: Catalyst 4.9, 5.5 en 5.6. Bij elk van deze drivers behoud ik de lagg.
- Ook heeft de lagg niet te maken met mijn verbinding. In zowel servers waar mijn ping 25 is als in servers waar die 100 is heb ik dezelfde lagg tijdens het lopen.
- Ik heb het geluid op Software rendering gezet en op low.
- Ik heb Norton AV uitgezet tijdens het spelen
- Ik heb gescand op spyware en virussen (jah ik word wanhopig)

Al deze bovenstaande zaken bieden geen oplossing voor mijn probleem.

Ik werk op dit moment met een resolutie van 1280x1024. Mijn settings staan op high, en AA op 0.
Mijn fps schommelt bij deze instellingen tussen de 80 en 90.

Heeft iemand enig idee waar het verder nog aan zou kunnen liggen?

** edit:
In singleplayer mode heb ik totaal geen haperend beeld tijdens het lopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:23 ]

Verwijderd

Aan de demo zelf misschien, ik heb er zelf ook genoeg problemen mee. Hij loopt vaak vast op de serverbrowser en ik heb soms ook lag bij het lopen (heb het idee dat het dan erger is bij spawnpoints) Maar vaak gaat het ook gewoon een hele tijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het bij mij een constant probleem.
Je zou zeggen dat je video kaart het zwaarder te verduren zou hebben wanneer je aan het vliegen bent, dan tijdens het lopen.
Ook bij het bewegen van mijn muis, van links naar rechts in het spel haperd het beeld.
Hier heb ik geen last van wanneer ik bijvoorbeeld in een helicopter zit achter het boordkannon en mijn muis van links naar rechts sleep. Het lagg probleem doet zich alleen voor wanneer ik op de grond sta.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:16:
Ik heb te maken met lagg tijdens het spelen van de BF2 demo. Het gekke is, dat ik deze lagg alleen maar waarneem tijdens het lopen. Wanneer ik in een vliegtuig zit, helicopter, boot, tank enz. is er totaal geen lagg. Sterker nog, het spel loopt dan vloeiend.

Mijn systeem:
P4 3,4 ghz
1024mb Geheugen (2x 512)
Ati radeon X800 XT

De volgende zaken heb ik al uitgevoerd om mijn lagg tijdens het lopen te verhelpen.

- Ik heb gespeeld met mijn settings. Op zowel high, medium als low settings heb ik lagg tijdens het lopen. Dit geld ook voor elk mogelijke resolutie.
- Ik heb de volgende drivers geprobeerd: Catalyst 4.9, 5.5 en 5.6. Bij elk van deze drivers behoud ik de lagg.
- Ook heeft de lagg niet te maken met mijn verbinding. In zowel servers waar mijn ping 25 is als in servers waar die 100 is heb ik dezelfde lagg tijdens het lopen.
- Ik heb het geluid op Software rendering gezet en op low.
- Ik heb Norton AV uitgezet tijdens het spelen
- Ik heb gescand op spyware en virussen (jah ik word wanhopig)

Al deze bovenstaande zaken bieden geen oplossing voor mijn probleem.

Ik werk op dit moment met een resolutie van 1280x1024. Mijn settings staan op high, en AA op 0.
Mijn fps schommelt bij deze instellingen tussen de 80 en 90.

Heeft iemand enig idee waar het verder nog aan zou kunnen liggen?

** edit:
In singleplayer mode heb ik totaal geen haperend beeld tijdens het lopen
Te weinig geheugen.... BF2 werkt optimaal met 1,5GB... Heb er hier ook nog eens 512 bij gedaan en toen liep het wel ok. Met 1,5GB dus..

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 23:45
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:44:
[...]

Te weinig geheugen.... BF2 werkt optimaal met 1,5GB... Heb er hier ook nog eens 512 bij gedaan en toen liep het wel ok. Met 1,5GB dus..
Met 512 werkte bij mij medium perfect. En met 1024 loopt high nu ook goed. Hij heeft met 1 gig low geprobeerd dus het ligt denk ik niet aan zijn ram.

Staat je ata-controller wel op de goede snelheid? Klik in apparaatbeheer op je ata-controller en check of hij op ata-mode 6(133) staat en of write-cashing ingeschakeld staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Dekaasboer op 15-06-2005 00:12 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
@DeKaasboer

Ik kan in mijn aparaatbeheer niets terugvinden over ata-mode 6(133) of write-cashing.
Kun je me specifieker zeggen waar ik moet zoeken

Aparaatbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://www.group04.nl/img/bf2.gif

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Ik heb sinds deze weekend ook een X800 Pro gehaald en gister installeerde ik BF2 met de laatste update.

Ik heb de VOLLEDIGE versie van BF2, en inderdaad met alleen lopen schokt het spel, als ik mee rijdt of idd in een vliegtuig zit dan loopt het super vloeiend, zowel op high of low.

Ik heb zitten denken dat het waarschijnlijk gewoon aan de game ligt, met mijn 9700 pro had ik namelijk geen problemen.

Wacht het wel af.

Verwijderd

Ik zou dat geheugenverhaal toch niet te snel opzij schuiven. Ik heb zelf een Geforce 6600GT op een MSI K8N Neo4 Platinum met 1 Gb PC3200 RAM en ik heb ook lag. Het gebeurt speciaal als de game net begint. Er is dan terwijl ik loop veel geratel op de harddisk te horen en hapering in het beeld. Als dat stopt loopt het weer soepel. Dit stotteren gebeurt voornamelijk in de eerste minuten dat ik het spel speel en gebeurt speciaal als ik draai / een andere kant oploop.

Dit lijkt op een geheugentekort. Het lijkt alsof-ie steeds textures van de HD moet pakken als-ie ze voor het eerst tegenkomt ofzo. Als ik de video settings op high zet is het probleem vele malen erger dan wanneer ik ze op low zet. Misschien komt dat omdat de textures bij low settings kleiner zijn en er daarom meer in het geheugen passen? Ik heb nu een deel van de settings op high en een deel op medium en het stotteren is nu tot een acceptabel niveau gedaald. Dat wil zeggen dat ik in de eerste minuut van het spel wat stotteren zie, maar daarna steeds minder.

Ik ben eens naar het geheugengebruik gaan kijken en dit is wat ik tegen kwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.tekstenuitleg.net/got/geheugengebruik_bf2_klein.gif

Dat is toch niet mis voor mijn suboptimale settings. Als ik naar mijn desktop alt-tab vanuit de game gebruikt BF2.exe 680Mb geheugen (staat in de processes lijst). Ik vind het op zich geen gekke verklaring dat BF2.exe met ruimere settings tegen een geheugentekort aanloopt als je de settings op max draait. Om een lang verhaal nog langer te maken: ik denk dat het handig is als een paar mensen even het geheugengebruik checken en posten hier :)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

hey man, gister heb ik nog BF2 zitten testen en ik kom ook soms aan een geheugen tekort, ik heb 1024mb dual channel 333 lopen en ook inderdaad net bij het starten van de map heb ik een soort van LAG en dat lijkt wel een eeuwigheid te duren zodra ik ga lopen.

Als ik de settings bijv wat lower zet is het probleem stukken minder tot bijna weg.

Ik had ook effe de taskmanager geopenend, en ik zag inderdaad dat BF2.exe rond de 650mb vreet, en bij de Physical Memory optie, zag ik dat ik soms minder als 100mb geheugen over hou....

Ik heb nog een 3e reepje 512 liggen dus ik ga die ook maar eens testen.
Ik kan echt niet w8en op de nieuwe verwachte update met die 140 fixes.!

BTW ik vergeet het helemaal.
Nu als ik BF2 speel en vervolgens escape druk en dan direct QUIT aanklik dan word het beeld zwart en dan HARD reboot mijn pc ineens..... ik heb dit probleem sinds ik de patch 1.02 heb geinstalleerd....
Met mijn vorige mobo Asus A7v333 Raid op een amd xp2400 met 9700 pro ( ik heb nu Abit IS7E p4 3.6ghz met X800pro tvd) liep hij vloeiend maar natuurlijk op medium graphic settings.

iemand die dit ook heeft mee gemaakt?

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 15:28
Ik kan je vertellen ik heb het zelfde. Ik heb zelfs een asus x850xt en aan de rest van het systeem kan het niet liggen(Sig....). Happert en stottert bij snel bewegen.
Heb de resolutie al terug gezet naar 1280*960 maar dit geeft het zelfde resultaat.
Geprobeerd met de origenele Asus drivers, Ati 5.7, laatste nforce2 drivers, bios 1008 voor de a7n8x deluxe, vaste! swap file van 2000MB....het mag allemaal nix helpen :( ik wordt er een beetje niet goed van...
3dmark05 score is 5500 dus daar kan het ook niet aan liggen.

....zucht

edit/ zie net dat dit over de BF2 demo gaat...ik heb het niet over de demo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ZGearloose op 04-08-2005 11:17 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

Hier ook, met het volledige spel. echt zwaar iritant! Ik heb alles al geprobeert maar het gaat maar niet weg. geheugen is niet echt het probleem, meer de game zelf denk ik.

specs:
Amd64 3500+
1GB geheugen
Geforce 6800GT
Asus A8N sli

Misschien kunnen julie dit proberen?
http://www.shackbattles.c...php/BF2:Stuttering_issues

"May our framerates be high and our temperatures low."

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 15:24

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb het iedee dat het aan drivers ligt, heb je de nieuwste drivers voor je geluidskaart en moederbord geinstalleerd?

Speel het spel trouwens zelf ook, heb 1GB geheugen en het draait SUPER.
Met 512MB al en toe een hapering omdat het geheugen volloopt en gaat swappen, maar geen "lag"

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik gebruik op dit moment de 77.50 drivers, maar ik zie net op de site van nvidia dat er ook al de 77.72 driver zijn. ik zal eens effe kijken of het helpt.

Update:

Nope, geen effect. Het is ook niet dat het spel slecht draait of dat ik lage FPS heb het stottert gewoon. Echt iritant els er een vijand naast je staat en je wilt je snel draaien om hem te killen.

[ Voor 41% gewijzigd door Deem op 04-08-2005 17:10 ]

Verwijderd

Ik heb het ook. Alleen als ik alles op max zet. Dan gebruik ik volgens taakbeheer 1090mb. iets teveel want ik heb maar 1024.mb. Zodra ik textures van high naar medium zet gebruikt hij 920mb en loopt alles vlekkeloos. Ik heb in ieder geval vast een gig xtra besteld.

• ZGearloose
naimed schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:15:
Hier ook, met het volledige spel. echt zwaar iritant! Ik heb alles al geprobeert maar het gaat maar niet weg. geheugen is niet echt het probleem, meer de game zelf denk ik.

specs:
Amd64 3500+
1GB geheugen
Geforce 6800GT
Asus A8N sli

Misschien kunnen julie dit proberen?
http://www.shackbattles.c...php/BF2:Stuttering_issues
Ik heb alles geprobeerd wat bij schackbattles staat behalve punkbuster updaten....zucht niets werkt :(

Hoe hebben jullie trouwens je pagefiles ingesteld; grote, fixed of door systeem geregeld en welke schijven?

Verwijderd

IK heb nu de AGP aperture size op 256mb gezet en kan nu alles vloeiend draaien op high. Dus met 1024mb intern en alles op max en 4x AA.

• ZGearloose
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:55:
IK heb nu de AGP aperture size op 256mb gezet en kan nu alles vloeiend draaien op high. Dus met 1024mb intern en alles op max en 4x AA.
welke resolutie draai jij. Ik heb zelf verzuimd deze te noemen maar ik draai 1600*1200 alles high geen AA etc. en dit moet met een x850xt @PE snelheid geen probleem zijn...wel gebruikt BF2 in de taskmanager 635MB! geheugen

Verwijderd

Ik draai op 1280x960x32.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

'Lighting' setting van high naar medium heeft het voor mij in iedergeval opgelost. Nu kan ik de rest volledig open zetten met alle toeters en bellen. Lijkt me dat het hier om een bug gaat in het spel zelf.

Verwijderd

hoeveel fps hebben jullie als ik vragen mag (minimale)(gemideld)(maximale)?
want lag heb je ook als de game onder de 30 fps loopt.

dus wat is jullie systeem, en met voor instelingen spelen jullie?

ik zelf speel de geme op 1024x768 4xAA 8xAF en alles high met een gemiddelde framerate van 40 fps(wat ik wel laag vind voor mijn systeem)
ik heb zelf ook last van hakkeligheid het is echter verholpen bij mij als ik lightning op medium zet(maar fps blijft het zelfde)

amd64 3400+(2,4) geforce 6800GT(350/1000) 1gig

Verwijderd

Ik heb de Nvidia 77.77 drivers geinstalleerd (voor mijn 6800 Ultra Agp) en de nieuwste drivers (webupdate) voor mijn Audigy 2. Verder AGP Ap size naar 256 mb en geen lag meer sindsdien.
Pagina: 1