Toon posts:

Externe HD wordt niet meer herkend na eerste maal afkoppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de titel maar ik weet het niet meer. Ik heb een externe hd-case van het merk MS-Tech type LU-355H , hier zit een 200 Gb Maxtor schijf in. Na de installatie plug ik hem in de USB van mijn pc en ik kon gelijk de schijf partitioneren en formateren. Dus wat films gekopieerd en afgekoppeld en aangesloten op mijn laptop, en wat denk je..... precies werkt niet!!!! hij herkend de disk als device 24 ??? daarna vraagt hij om software. effe wat kloten maar niets hielp. ik draai op beide systemen XP-pro sp2. dus losgekoppeld en weer aan m'n pc, en ja hoor, tuurlijk hier werkt het ook niet meer !
Urenlang het internet afgezocht naar oplossingen maar hier is het voor mijn af, ik als "die hard" tweaker zal niet snel hulp vragen/of een gebruiksaanwijzing lezen maar ik weet het niet meer!
wie o wie kan mij verder helpen ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wordt hij in beide systemen nog wel herkent, al dan niet als device x? ZO ja, heb je software bijgeleverd gekregen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34
Heb je het USB apparaat wel netjes in Windows afgemeld? Dus rechtsonder klikken op veilig verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, beide systemen herkennen dit als device 24.
en afmelden doe ik eigenlijk nooit.

oja, de drivers zijn alleen voor 98 en ME

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:57:
Urenlang het internet afgezocht naar oplossingen maar hier is het voor mijn af, ik als "die hard" tweaker zal niet snel hulp vragen/of een gebruiksaanwijzing lezen maar ik weet het niet meer!
wie o wie kan mij verder helpen ?
- Opnieuw opstarten
- Intern aansluiten op PC :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:05 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Fat of ntfs ?

need .. more .. input .. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 20:24

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:03:
Ja, beide systemen herkennen dit als device 24.
en afmelden doe ik eigenlijk nooit.
Moet je dat eens doen kan wel zijn dat je de (usb) stekker eruit trekt terwijl hij nog aan het kopieren is, dat probleem kun je met bepaalde usb sticks ook hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Tortelli op 14-06-2005 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
De schij is als ntfs geformateerd in 2 partities.
Ik heb al een miljoen keer opnieuw opgestart en intern in een laptop was niet de bedoeling 8)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

En als je dan de stekker eruit trekt kun je je hele partitie omzeep helpen en ben je al je data kwijt...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde, ik sluit windows normaal af en haal dan de usb stekker eruit

Verwijderd

Topicstarter
is er dan geen universele driver in XP voor massa opslag ?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 20:51

IceStorm

This place is GoT-like!!!

NBK schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:07:
En als je dan de stekker eruit trekt kun je je hele partitie omzeep helpen en ben je al je data kwijt...
Partitie kwijt, vooruit. Data kwijt, meestal niet. Beetje data recovery programma leest wel door een verloren partitie heen.

Verwijderd

Het makkelijkste is toch even bij een kennis/buren/vriend het ding eraan hangen. Kijken wattie dan doet. Maar wat doe je als hij om drivers vraagt?
Flikker je usb-drivers er eens uit. Wie weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:24 ]

Verwijderd

Nou weet ik natuurlijk niet precies wát er loos is, maar kun je bv nog wel de partitie zien op de schijf? Ik had een vergelijkbaar probleem met een nieuwe HD. eerst aangesloten, ging prima, verolgens verwisseld van bay (intern, en natuurlijk wel de jumpertjes omgezet) en vervolgens niet meer werken. Niks werd meer herkend en er was gewoon geen partitie meer, ook niks via dos of externe bay. Na een lange zoektocht vanalles geprobeerd, van jumpertjes wisselen tot de bekabeling aan toe, maar nog steeds zonder resultaat. (dat van die jumpertjes schijnt ie ook van slag af te kunnen raken, dus wel de moeite waard om te proberen) Uiteindelijk een top-proggie gevonden die de hele boel weer in orde maakte. het heet partition recovery en is slechts 176 kb groot. Het boot vanaf de cdrom als dos-achtig programmaatje. In mijn geval was dus gewoon de boot-record of ini of wat dan ook ineens pleite geraakt. Ik weet wat ik doe, en ben geen klojo, dus mn eigen fout kon het niet geweest zijn (tenzij zo'n schijf dus echt van slag kan raken als er toevallig een jumpertje verkeerd gestaan heeft /master,slave\) Binnen een paar minuten was dus het probleem verholpen. Mn schoonpa, die een 2e-hands computerzaakje heeft,heeft me zelfs nog helpen zoeken maar gaf het op een gegeven moment op. Zelfs hij was verbaasd over dat tooltje. Misschien in jouw geval ook het proberen waard, aangezien de fysieke data nog op de schijf aanwezig is en niet overschreven.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:32
Je moet maar eens je HD inter aansluiten en het Maxtor tooltje draaien om je schijf te controleren. Dan weet je tenminste of het de schijf is die kapot is of de USB behuizing.

Verwijderd

Die echte HD-test proggies zou ik dus vooral NIET gebruiken, heeft me uren en uren gekost omdat die sector voor sector, en bij bv spinrite bitje voor bitje de schijf testen wat in een geval van 200GB nou niet echt bepaald bevordelijk is voor je geduld. Je schijf is nieuw, dus de kans dat ie door slijtage de geest gegeven heeft lijkt me nul, als je verder ook geen rare geluiden hoort, lijkt me de kans nog kleiner dat ie fysiek iets mankeert. Is het trouwens een laptop-formaat harde schijf of een gewone 3.5?
(dit is het geval dat je bij een gewone altijd een externe voeding moet hebben voor je schijf, en dus niet via de usb poort voeding kan trekken. Misschien beetje overdreven vraag }:O maar je weet het nooit hé)
Die data-recovery programma's zou ik ook links laten liggen, aangezien je gewoon nergens bij kan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb de drive intern aangesloten en deze werkt gewoon goed.
Ga nog even proberen of het uitmaakt wanneer ik een partitie actief maak of als logical drive in de case. Wat een ellende, vreemde is dat alle 2 nieuw zijn en een externe case die na 1 uur de geest geeft? maar goed. ga nog een wat proberen ..........

ps de titel was geschreven na uren van proberen en testen misschien niet netjes maar wel gemeend :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:07:
Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb de drive intern aangesloten en deze werkt gewoon goed.
Ga nog even proberen of het uitmaakt wanneer ik een partitie actief maak of als logical drive in de case. Wat een ellende, vreemde is dat alle 2 nieuw zijn en een externe case die na 1 uur de geest geeft? maar goed. ga nog een wat proberen ..........

ps de titel was geschreven na uren van proberen en testen misschien niet netjes maar wel gemeend :9
Die externe kast? Is dat een beetje merk? Of een NoName-achtig ding. Heb zelf de grootste problemen met een kast van WiseD, op usb werkt het ding. Maar op FireWire geeft hij steeds een rare fout iets met SBP-PORT (of zoiets dergelijks). Op het net vond ik dat deze fouten voorkomen bij externe controllers die toch niet zo lekker zijn. Die hebben een foute converter. Eigenlijk in je event-logs gekeken? Of je daar een melding zit.
Oh ja en hij moet wel op master staan, maar neem aan dat je dat al hebt nagekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:26 ]

Pagina: 1