Toon posts:

Wie levert biossen voor moederborden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat als je bios stuk is, je nieuwe kunt kopen.
De vraag is alleen: waar ?
Weet iemand dat misschien?

Verwijderd

?????
nee.

De BIOS tegenwoordig, zijn flashable. etc etc ....wat!!! waar ben ik mee bezig dit uit te gaan leggen-------->>>RTFM!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat je die dingen kunt flashen maar ik heb zo hier en daar gelezen dat sommige firma's een nieuwe bios kunnen leveren. Alleen wie o wie!
Als je een dode bios hebt kun ook niet meer flashen, d'r moet iets inzitten in die bios wat de hardware activeert dacht ik zo.

Verwijderd

Ik zou de fabrikant van je moederbors eens bellen...

Verwijderd

bij abit sturen ze een nieuwe bios eeprom wanneer je er om vraagt

Verwijderd

OK een nieuwe eeprom dan, die kun je vaak nog wel krijgen.....
Alleen bij een aantal fabrikanten dan...
Ga niet bij een OEM hardware fabrikant aankloppen dat je een nieuwe EEPROM wil :P

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Er zijn inderdaad firma's die dat doen, www.badflash.com is er een van, en er zit er ook een in nederland, maar daar weet ik de pagina effe niet van.
Verder kan ik ook de meest voorkomende bioschips flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Die van Badflash is al heel wat, voorheen had ik niks.
Bedankt.

Verwijderd

Okaphone in Groningen flasht ook, voor fl. 35,-.

Verwijderd

Wat dacht je van deze (in Westerlee)?
http://www.flashbios.org/

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07

Yucko

One clown to rule them all !

Humz .. het probleem dat je hebt als bv het flashen van je bios niet goed is gegaan, is dat je PCI sloten het niet meer doen (AGP weet ik niet zow snel), maar als je ergens een ISA kaart hebt liggen en je propt die in je bord (moet je natuurlijk wel een ISA slot hebben, duh! :)) dan kun je vanaf flop booten en opnieuw proberen te flashen ... heel simpel ... heb ik in het verleden als eens gedaan toen het flashen van mijn P2-450 niet echt geslaagd ging |:(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een hele tijd geleden ook last gehad van een dode bios; ik heb toen van alles geprobeerd en heb uiteindelijk een nieuw (beter) mobo gekocht.
Wat ik me nog kan herinneren is dat hier veel informatie te vinden was...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Verwijderd

Ik heb gisteren nog mijn bios gesloopt |:(
Maar het werkt allemaal weer netjes...

Als je je computer aanzet en hij doet niets, probeer eens op F1 te drukken. Met een beetje geluk hoor je dan je HD alsof ie 'gewoon' opstart (ik had dus geen beeld). Vervolgens op een andere computer de award flash utility + een bios voor je mobo (gelijk de nieuwste) downloaden. Vervolgens maak je een bootdisk (format a: /s/q) en maak je een autoexec.bat die het flashprogramma start. Dan zet je je PC weer aan met die flop erin en als het goed is hoor je hem booten. Als ie klaar is met lezen van de flop (min. wachten voor de zekerheid) kan je hem resetten en werkt alles weer.
Tenminste, bij mij wel :)

edit:
woord vergeten (downloaden)

Verwijderd

Topicstarter
Over dit thema was kon ik tot nu toe niks vinden. Dank zij jullie heb ik wat leveranciers.
Ik heb een PcChips M590 bordje en dat heeft niet die granioze ondersteuning van Rolls Abit of Asus e.a. grootheden.
Maar puur uit hobby probeer ik het ding te repareren.
Doeg en bedankt allen
Pagina: 1