oplaadbare batterij extreem snel leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

Vanmiddag een mooie batterij oplader inclusief een paar 2100mAh batterijen gekocht. Na geduldig wachten tot mijn nieuwe oplader zijn batterijtjes had opgeladen wilde ik eens wat gaan spelen met mijn Ericcson MC218 (Psion 5MX kloon). Terwijl ik toch bezig was deed ik ook meteen een batterijtje in mijn iRiver. En ik schrok. Beide apparaten gaven na 5-10 minuten aan dat de batterij alweer leeg was!
Dacht dat ik een fout had gemaakt bij opladen, dus nog een batterijen in oplader, en laden maar, maar lader gaf een paar minuten al weer aan dat de batterijen nog vol waren. Wederom gaan testen met zelfde apparaten, en zelfde probleem.. :(

In batterij info scherm van de Ericcson spanningsverloop gevolgd, en volgens statestieken was er pas 14 a 15 mAh aan batterijpower gebruikt toen het sein 'leeg' gegeven werd. Dus totaal niet in verhouding tot de 2100 mAh die de batterij zou moeten kunnen leveren.

Wat kan ik het beste doen? Teruggaan naar winkel en hele zooitje maar ruilen? (Was niet goedkoop btw.. :S) Of is er iets wat ik over het hoofd zie?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16
probeer eens een andere lader.... en een ander setje accus met je nieuwe lader... dan kan je snel genoeg het een van het ander uitsluiten.

en misschien zijn je apparaten niet berekend op de lagere 1,2v spanning die accus geven, (maar dat is een longshot, de meeste apparaten kunnen hier prima mee omgaan..)

[ Voor 39% gewijzigd door nachtnet op 14-06-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb eens een soortgelijk probleem gehad met een digicam van Nikon. dat lag aan de firmware van het toestel die niet met de batterijen om kon gaan. een update had het verholpen.

probeer dat ook even na te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als het 2 verschillende apparaten zijn, dan kan het ook niet aan de firmware liggen lijkt me.
Bovendien heeft iRiver uitstekende firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Die metertjes van hoeveel batterijlading er nog inzit gaat altijd aan de hand van de resterende spanning. Aangezien een oplaadbare batterij maar 1,2 volt heeft zullen veel apparaten snel zeggen dat ze bijna leeg zijn terwijl ze dat dus nog niet zijn.
Als het apparaat er ook daadwerkelijk snel mee ophoud dan is het waarschijnlijk wel een probleem met de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Is die lader wel in staat om 2100mAh baterijen te laden.....

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hoewel de spanning inderdaad aan de 'lage' kant is vielen beide apparaten ook echt uit na die paar minuten. de 2100mAh batterijen werden met de lader in een en dezelfde verpakking meegeleverd, dus de vraag of de lader dat wel aan kan lijkt me bij deze ook beantwoord.

na veel twijfelen toch ook maar het pakje 2300mAh batterijen opengetrokken dat ik er bij gekocht had, en zojuist in gebruik genomen. Deze werken perfect; heb de MC218 een aantal minuten met backlight aan lekker wat enegrie laten zuipen, en dat gaf verder geen problemen; de indicator blijft vooralsnog netjes 'vol' aangeven, dus dat zit wel goed. iRiver nu ook even aan het testen, en ook dat ziet er netjes uit.

lijkt er dus op dat de batterijen die met de lader meegeleverd waren 'niet goed' waren. morgen dus maar even bij de electronica handel langs waar ik een en ander gekocht heb en eens kijken of ze daar een soepele oplossing voor willen bieden.. maar als iemand een slim idee heeft op die 2100's nieuw leven in de blazen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag..

in ieder geval bedankt voor de tips! :)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
en toch,..
ik heb ook eens een setje batterijen inclusief lader gekocht, met het zelfde resultaat.
(NimH batterijen)
Heb ik es een andere lader geprobeerd die ik ook nog had en toen was het probleem over.
kan dus echt wel aan de lader liggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hmm.. das gek..

wat voor lader had jij gekocht? ben hier in bezit van een Uniross Globe-trotter Pocket lader (wel erg mooi dingetje trouwens..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
uiteindelijk met de 2100 mAh's naar de electornica zaak teruggegaan, volgens verkoper was probleem te wijten aan te scherp afgestelde interne voltmeters in de betreffende apparatuur, en illustreerde dat met soortgelijke problemen die hij met zijn eigen psions had gehad. weet niet of ik het helemaal met hem eens ben, zeker aangezien de iriver natuurlijk ook problemen gaf, maar goed.

einde van verhaal is dat hij het geen probleem vond om de batterijen om te ruilen voor 2300's, zolang ik het verschil in prijs maar bij betaalde natuurlijk. deze accutjes doen het ook prima, dus probleem 'opgelost'.

nogmaals bedankt voor de tips die jullie allen gegeven hebben!

Pagina: 1