[XP] Random crashes in Windows, ook crash bij nieuwe install

Pagina: 1
Acties:

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 09:08
Hallo,

Ten eerste hoop ik dat ik dit topic hier mag plaatsen, omdat ik eigenlijk niet zo goed weet waar ik het anders moet plaatsen, omdat ik niet de exacte oorzaak van het probleem weet. Mocht hij niet goed staan, zou ik een mod willen vragen deze thread naar een ander hok te schuppen.

Het probleem: Sinds een paar weken bleef mijn computer wel eens hangen (freeze), hier stond Windows 2000 SP4 NL op, dus ik besloot om het maar eens opnieuw te gaan installeren. Nu krijg ik ook een freeze tijdens het installeren van Windows XP, ligt dit aan een brakke HD, of waar moet ik dit probleem zoeken?

Ik hoop dat iemand me voorruit kan helpen, alvast bedankt.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Brakke HD is idd mogelijk.
Maar ik zou eerst eens een geheugentest doen.
Anders ook even een hdtest.

Memtest

Voor je hd moet je je fabrikant inkloppen in google voor een test tooltje.

Hardware dat je niet direct nodig zal zijn kan je ook het beste even afkoppelen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS erin staat - zoals McKillem zegt zal je idd het beste even moeten testen met memtest, lees verder de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ's "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" even door :)

• SWINX
elevator schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:28:
Ik pas even je topic titel aan zodat het OS erin staat
Mijn OS was Win 2000, maar ik probeerde XP te installeren, maar het is niet OS-specifiek nam ik aan, vandaar dat ik dat ook niet had vermeld.
zoals McKillem zegt zal je idd het beste even moeten testen met memtest
uitslag van memtest en hutil waren positief, geen fouten gevonden
lees verder de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ's "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" even door :)
ga ik even doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door SWINX op 14-06-2005 13:23 ]

• SWINX
Wat ik tot nu toe heb gemerkt: de crashes zijn echt random, kan 30 seconden na het opstarten zijn, maar het kan ook een uur goed gaan. Het is wel zeker dat als je een VNC progje, of iets van gelijke strekking laat connecten dat het dan goed fout gaat...

Ik heb de machine vandaag pas opnieuw geinstalleerd, het enigste wat ik me dan kan bedenken is dat "Beyond Remote Server" een paar algemene drivers vern#$kt ofzo?, dit is ook een gratis "neem aan ander scherm over" progje, maar ik begin nu echt overal aan te twijfelen....

Als dit zo is zoals ik veronderstel, is er dan een manier om dit eenvoudig weer te herstellen (ja...uninstallen.. duh.. dat heb ik natuurlijk al lang geprobeerd) maar heeft nog steeds random crashes.

Om dit helemaal zeker te weten zou ik mijn compje nogmaals helemaal opnieuw moeten installen en kijken wat er dan gebeurt als ik met normaal VNC er naar toe verbind, als hij dan vastslaat weet ik in ieder geval dat ik toch richting een andere hoek moet gaan zoeken, of kan iemand zo een bevestiging of ontkenning geven?