Toon posts:

Level one printerserver (fps-0300txu) niet te vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Level one printerserver (fps-0300txu) op de kop getikt (zonder software erbij) samen met een hp laserjet4plus. ik helemaal happy, maar helaas de printerserver krijg ik niet aan de praat.lang verhaal kort:
Biadmin gedownload en geinstalleerd. die zoekt met tcp/ip en netbios het hele netwerk door (192.168.1.0-192.168.1.254) helaas weet ik niet wat het ip adress van de printerserver was voordat ik hem kreeg dus ik heb geen idee wat de ip range is waar in ik zou moeten zoeken.
EtherPAdmin geinstallerd zelfde resultaat (zoekt wat langer maar vindt ook niets)
ik heb met languard een portscan gedaan van 192.168.0.0-192.168.254.254 ( ja dat duurt erg lang).lampjes flikkeren als een gek dus bekabeling zit wel goed en harwarematig twijfel ik ook niet het het apparaat.
op de Level one site geken => geen manual te vinden geen drivers nodig. Allerlei mogelijke combo's geprobeerd in google. geen resultaat. Ben ik gedoemd de laserjet lokaal te installeren of weet een slimme tweaker hoe ik dit probleempje verhelp?

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Wat je even kunt doen met bi-admin is het volgende:

Server een paar keer resetten, dus echt geheel to zero :)

Hierna even je IPX/SPX protocol opnieuw installen op je bak en dan zoeken met BiAdmin.

Ik heb al verscheidene malen meegemaakt dat verschillende printservers, van bijvoorbeeld linksys, in het het ene netwerk wel werden gevonden door bi-admin (bekabeld en al) en in het andere niet.

Een firmware-update heeft me een keer geholpen dit probleem op te lossen, maar probeer het eerst even op manier 1

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iets van die strekking had ik al in gedachte... helaas geen reset knopje. schijnt allemaal remote te moeten kunnen maar daarvoor moet ik hem eerst kunnen benaderen en juist dat wil nou niet echt lukken

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:28:
Iets van die strekking had ik al in gedachte... helaas geen reset knopje. schijnt allemaal remote te moeten kunnen maar daarvoor moet ik hem eerst kunnen benaderen en juist dat wil nou niet echt lukken
Netwerk-sniffer ? Mac-address-sniffer ? Zoiets :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb languard als netwerk sniffer gebruikt, geen resultaat :( ik zit met de handen in het haar (dat beetje wat ik nog heb). Maar ik ga vanavond network inspector proberen misschien vindt hij wat

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:20:
Ik heb languard als netwerk sniffer gebruikt, geen resultaat :( ik zit met de handen in het haar (dat beetje wat ik nog heb). Maar ik ga vanavond network inspector proberen misschien vindt hij wat
Probeer eens een andere hub/switch en zorg dat je een intel-netwerkkaart in je PC hebt zitten. Scheelt nog wel eens.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit de level one faq:
Ich kann meinen Printserver mit dem Tool BiAdmin im Netzwerk nicht finden, was kann ich tun?
Bitte installieren Sie das Protokoll IPX/SPX, nun sollte der Printserver im Netzwerk gefunden werden.
En voor de zekerheid:
Wie kann ich meinen EPS-3001TU, FPS-3001TXU, FPS-2101TXU, FPS-2111TXU, FPS-2001TXU, FPS-2013TXU, FPS-2101USB auf "factory default" setzen?
Trennen Sie den Printserver von allen Kabeln inklusive des Stromkabels. Drücken Sie den Reset Knopf und halten diesen gedrückt. Schließen Sie das Stromkabel wieder am Printserver an und halten den Reset Knopf über 10 sec. gedrückt. Der Printserver hat nun seine Werkseinstellung.
Indrukwekkend hè, wat je mnet google allemaal kunt vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:34:
Uit de level one faq:
[...]
En voor de zekerheid:
[...]
Indrukwekkend hè, wat je mnet google allemaal kunt vinden
Mh.. komt me bekend voor ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, net wat ik al dacht...een oude printserver die alleen met IPX/SPX werkt. Dat gaat in een TCP/IP netje niet echt lekker werken. En je hele net omzetten naar IPX wil je ook niet als je al op 100mbit TCP/IP zit ;)
Dus ik hoop dat je een PC hebt die aan mag blijven staan (server) en die als gateway mag fungeren. Aan de andere kant: beter hang je dan gewoon je hele printer parallel aan die server, scheelt je een hoop geconfig en een printserver :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeg lang leve google. daar had ik nog niet gekeken mijn problemen zijn allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen erg indruk wekkend wat je MNET google vinden kunt. Hellaas had ik dat al geprobeerd en zoals ik geschreven heb. Dat werkt dus niet. Bij een andere bron staat dat je alleen voor het configureren IPX nodig hebt en dat je, als je alleen wilt printen deze protocollen niet nodig hebt en voor de zekerheid het gaat hier om een fps-0300txu niet om EPS-3001TU, FPS-3001TXU, FPS-2101TXU, FPS-2111TXU, FPS-2001TXU, FPS-2013TXU, FPS-2101USB zoals op de site van level one staat. btw ik was nou juist zo blij dat ik een printerserver heb zodat ik geen computer aan hoef te laten staan dat geconfigureer met dat ding zou immers maar 1 keer moeten

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Baddo flamede op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:54:
...Hellaas had ik dat al geprobeerd en zoals ik geschreven heb.
Even voor de goede orde: je hebt niet geschreven dat je IPX/SPX hebt geprobeerd
en je hebt zelfs ontkend dat je 't apparaat gereset hebt:
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:28:
Maar als je verder niet geholpen wilt worden vin'k het prima, hoor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1