Toon posts:

Dual screen met on-board videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een Pc met o.a. de volgende componenten:
  • MSI RS480M2. Xpress 200 (mATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA-RAID. VGA. 1394)
  • ASUS ATI Radeon AX 600 PRO. PCI EXPRESS. 128mb. VGA. DVI. TV-OUT
Nu wil hij graag een dual screen opstelling. Mijn vraag is of dit lukt met deze PCI-e kaart en de onboard videokaart. Of moet er per se een extra PCI-kaartje bij. Ik las namelijk ergens anders hier dat het wel eens zou kunnen dat de onboard wordt uitgeschakeld als een andere videokaart wordt gedetecteerd.

Iedereen met ervaring of mensen die hier meer vanaf weten, ik hoor het graag!

Verwijderd

Als het goed is kan je dit in de bios regelen.. daar al gekeken? Ik heb ook wel es met onboard + pci gedraaid, ging prima...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:01:
Nu wil hij graag een dual screen opstelling. Mijn vraag is of dit lukt met deze PCI-e kaart en de onboard videokaart. Of moet er per se een extra PCI-kaartje bij. Ik las namelijk ergens anders hier dat het wel eens zou kunnen dat de onboard wordt uitgeschakeld als een andere videokaart wordt gedetecteerd.

Ja , onboard wordt uitgeschakeld zodra er een AGP of PCI-e (?) videokaart aanwezig is.

Ik heb het vroeger ook geprobeerd met m'n oude nforce 1 plank (gf2 mx onb) en die ging uit zodra er een agp of pci kaart bij komt.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:01:

Waarom met de onboard kaart, heb je daar een speciale reden voor?
Met een DVI -> d-sub verloopje, die je standaard bij die Asus kaart krijgt, kan hij gewoon 2 schermen op die kaart aansluiten.
Dan heb je imho betere beeldkwaliteit.
Zo heb ik het ook met mijn ati x800XT PE, werkt perfect (zie specs linkje).
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:04:
[...]

Ja , onboard wordt uitgeschakeld zodra er een AGP of PCI-e (?) videokaart aanwezig is.

Ik heb het vroeger ook geprobeerd met m'n oude nforce 1 plank (gf2 mx onb) en die ging uit zodra er een agp of pci kaart bij komt.
Dit hoeft niet altijd zo te zijn.
Hangt van het moederboard af, en vaak kun je het in de bios instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-06-2005 23:11 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Mud starrr schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:07:
[...]

Waarom met de onboard kaart, heb je daar een speciale reden voor?
Met een DVI -> d-sub verloopje, die je standaard bij die Asus kaart krijgt, kan hij gewoon 2 schermen op die kaart aansluiten.
Dan heb je imho betere beeldkwaliteit.
Zo heb ik het ook met mijn ati x800XT PE, werkt perfect (zie specs linkje).

[...]

Dit hoeft niet altijd zo te zijn.
Hangt van het moederboard af, en vaak kun je het in de bios instellen.
Meestal zit onboard video via een agp bus of pci-e 16x bus aangesloten, aangezien je maar 1 agp slot mag hebben is het met de 'oudere' chipsets bv Intel 815,845,865. In de nieuwere chipsets werkt het via een interne pci-e 16x bus, hiervan mogen de meeste chips er ook maar 1 hebben. Alleen als het een pci versie betreft, wat je vaak ziet op servermoederborden kan het wel aangezien je meerdere pci apparaten kan hebben.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

FastBunny schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:16:
[...]

Meestal zit onboard video via een agp bus of pci-e 16x bus aangesloten, aangezien je maar 1 agp slot mag hebben is het met de 'oudere' chipsets bv Intel 815,845,865. In de nieuwere chipsets werkt het via een interne pci-e 16x bus, hiervan mogen de meeste chips er ook maar 1 hebben. Alleen als het een pci versie betreft, wat je vaak ziet op servermoederborden kan het wel aangezien je meerdere pci apparaten kan hebben.
I know, ik zei ook dat het niet altijd zo hoeft te zijn.
En in die gevallen je het in de bios vaak kan instellen (mischien een beetje ongelukkig verwoord).
Maar ben er verder niet op ingegaan aangezien mijn eerdere argument. (2 schermen op 1 kaart).
Nu maar eens afwachten of de TS hier wat mee kan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties.

Ik hoorde van die vriend dat het hem gelukt was de dual screen opstelling aan de gang te krijgen MET de onboard videokaart. Hoe precies weet ik niet, ik vermoed iets in de bios. Het is dus blijkbaar WEL mogelijk. De details weet ik dus niet (en of het wel helemaal goed werkt), maar ik vraag het na en zal hier posten hoe het is opgelost.

Hebben andere mensen er ook nog wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing was als volgt:

1. In de bios de instelling "init video" op PCI-E zetten.
2. In de bios "surround view" aanzetten.

Dan heb je gewoon perfect dual screen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:19:
De oplossing was als volgt:

1. In de bios de instelling "init video" op PCI-E zetten.
2. In de bios "surround view" aanzetten.

Dan heb je gewoon perfect dual screen.
Dan was het dus geen onboard maar integrated VGA :o

Wel zo relevant om dat aan te geven, nauwkeurigheid zorgt voor snellere, betere resultaten :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hmm Betekend dit dat er misschien een mogelijkheid is om drie schermen aan te sturen? Ik bedoel ik heb ook onboard VGA, die is nu disabeld.. maar stel dat dat lukt in de bios.. dan is het dus mogelijk om 2 schermen aan mijn videokaart te hangen en een derde aan de onboard VGA ? (Mits mijn moederboard dat ondersteund)

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mischien wel ja, probeer het eens.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

Verwijderd

Wat is het verschil tussen
Dan was het dus geen onboard maar integrated VGA :
Onboard VGA zit toch altijd geintegreerd in de northbridge chip

Alleen met AGP mocht er altijd maar 1 bestaan en met PCI E ligt dat er maar net aan wat de moederboard bouwer er voor extra features in wil stoppen.
Pagina: 1