Toon posts:

Webbased grafisch ontwerpen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik het volgende voor leggen:

Is het mogelijk een site te maken waarop een bezoeker een eenvoudig grafisch ontwerp kan maken (denk aan bijvoorbeeld visitekaartje) en het ontwerp vervolgens als een bestand op te slaan?

Kanttekeningen:
  • Geen groot budget aanwezig
  • Moet bij een hostingbedrijf te hosten zijn
  • Minimaal keuze uit lettertype voor tekst en kleur achtergrond
  • Mogelijkheid zelf uploaden afbeelding voor achtergrond
  • Ontwerp opslaan als .pdf of .gif oid
Op Google heb ik gezocht naar websites die dit reeds aanbieden, maar ik kan zo niet vinden wat lijkt op wat ik wil.

Als dit mogelijk is, hoe kun je dit doen (globaal)?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 13:54
Ja dat kan met bijvoorbeeld PHP en GD library. Het kost je echter zeker een hoop professionele tijd en kost dus een hoop geld. Of je moet zelf voldoende kennis hebben maar dat blijkt niet omdat je hier post. Punt 1 gaat dus mislukken of jij moet geen groot budget toch redelijk ruim zien.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Ik denk maar aan 1 ding: Pellepaint _o_

Dat is/was een DHTML tool waarmee je kon tekenen om daarna je afbeelding op te slaan met PHP.
[rml][ js/css] pellePaint -> comments of verbeteringen?[/rml]

Maar die was wel redelijk CPU belastend. Waarschijnlijk zijn er betere tools online, en dan denk ik voornamelijk aan Flash of Java tools.

Verwijderd

Alleen lettertype, achtergrondkleur en logo veranderen op een visitekaartje oid is heel goed te doen met php icm gdlib.
Ik denk zelfs dat als jij daar wat tijd in steekt en wat tutorials bekijkt, dat het misschien best moet lukken.

Kijk anders eens op hotscripts.com.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:56
Het is zeker te doen.
Zoals ik het begrijp wil je een grafische interface waarbij de gebruiker middels drag en drop elementjes kan verslepen en plaatsen voor bijvoorbeeld een visitekaartje

Ik zou het de clientside kant aanpakken met flash. en serverside met php.

Met flash kun je via actionscript achtergrond kleur e.d. makkelijk laten wijzigen door de gebruiker.
lettertype, grootte en kleur kunnen ook makkelijk aangepast worden door de gebruiker.

plaatjes uploaden zou je sowieso servside moeten oplossen, maar kan bijvoorbeeld ook met een grafische interface aan de user kant. dit plaatje kun je dan weer doorsturen naar de flash applicatie waar de gebruiker bijvoorbeeld nog kan scalen/roteren en verplaatsen.

vervolgens stuur je vanuit flash alle variables zoals positie, kleur, font , positie plaatje enz. door naar php waarmee je het vervolgens om kan zetten naar een image of pdf...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je een grafische interface met teken-opties wil, kan je eens op www.isketch.net kijken, een stom pictionary spelletje maar de (schockwave/flash) code kan grotendeels al wel wat jij kan. Ik heb geen idee of ze daar eventueel mee willen werken aan code enzo.. maar niet geschoten... succes!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Combinatie van flash, waarmee men de layout maakt en variabelen doorgeeft en een pdf class als fpdf (www.fpdf.org) zou een goede keuze zijn. Gebruik ik ook op stage, werkt perfect!

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

dit zal denk ik wel redelijk zwaar worden. aangezien je een visitekaartje groot en op hoge dpi moet maken om goed te kunnen printen...

maar idd met php en gd lib kan het wel, je zou ipv flash ook dhtml kunnen gebruiken voor drag and drop componenten enzo...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1