[Laptop]Plens appelsientje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 11:02
Ok.. ik heb iets voor elkaar gekregen waar ik van had gedacht dat het mij nooit zou overkomen.

Zaterdag ochtend zat ik aan mijn laptop te ontbijten en mijn mail de checken.

Eén korte ongecontroleerde actie en er zat een plens appelsientje over mijn touchpad.
Direct de laptop uitgezet en een rol keukenpapier gehaald en zo goed mogelijk onder de randjes vandaan alles weggehaald.

Vervolgens mijn laptop de hele dag stil laten staan in de hoop dat het zou drogen. Dus ik 's Avonds notebook weer aanzetten. Ging allemaal prima, touchpad werkt ook nog gewoon. Alleen kan mijn laptop nu de accu niet meer vinden! :(

Ik vermoed dat er direct onder de touch pad een sluitingkje is ontstaan waardoor de laptop denkt dat er geen accu inzit. De het is hoop ik een kwestie van alles nog is goed schoonmaken. Maar is het mogelijk de knoppen van het touchpad veilig te verwijderen zo dat ik eronder kan?

Mijn laptop is een gloednieuwe HP zd8045 17". Maarja.. de garantie kan ik nu wel op mijn buik schrijven.

Ik ben 'n dommerd }:O

Andromeda is near

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou een dergelijke reparatie eigenlijk liever uit handen geven, juist omdat je niet weet of en hoe je zo onder die knoppen komt dat je ze niet afbreekt/beschadigt. Ik heb het vermoeden dat je gehele laptop aan de onderkant open moet tot de voorkant van de behuizing zichtbaar is, en dat je anders niet aan de onderkant van die knoppen kan.

Overigens heb ik ook een keer vloeistof over mijn laptop, die nog aan stond, laten vallen. Uiteraard meteen uitgezet en schoongemaakt, maar het apparaat deed toen ik hem een dag later weer aanzette nog steeds gek. Echter, in de loop van die dag lostte het probleem zichzelf op; misschien zit die mogelijkheid er bij jou ook nog in als je hem gewoon even uit laat staan? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Ik denk dat je de hele laptop uit elkaar moet schroeven.
Bij mijn Dell kunnen de knoppen alleen maar naar onder toe, naar boven gaat alleen maar met erg veel kracht en kapotte knoppen als resultaat (geen ervaring overigens :+ ) .

Het enige wat je dus zou kunnen doen is de onderkant eraf schroeven. Vervolgens kun je als het goed is het moederbord (heet dat eigenlijk een moederbord bij een laptop :? ) eruit halen.

Je zou evt. ook kunnen overwegen om hem door hp te laten repareren maar dat zul je dan waarschijnlijk niet onder garantie kunnen laten doen. Je zou navraag kunnen doen bij hp wat dat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou hem nog even goed laten drogen, Misschien een fan, haardroger op grote afstand :)
Vaak wil dat wel helpen, zoals -NMe- ook al zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet is IMD ook authorised servicepartner voor HP. Neem eens contact met hun op, vaak is een repair bij een authorised servicepartner ook met behoud van de resterende garantie, wat bij een nagelnieuw notebook natuurlijk een pré is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Qwerty-273

Meukposter

Je kan beter inderdaad kijken hoe het eventueel met de garantie te regelen is. Dat je hem nu goed laat drogen maar dat je over ander half jaar kuren krijgt is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Als je het aandurft (en in de handleiding staat het) kan je vaak al een heel eind komen met het openen van een laptop. Vooral geen kracht zetten, want er zit altijd wel ergens een klein miniscuul schroefje wat je net over het hoofd ziet. Misschien inderdaad nog iets langer laten drogen. Eventueel accu er uit en goed poetsen in de lege ruimte en goed laten drogen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Wat rikz zegt.

Iedere laptop kun je openkrijgen, je bent er echter soms wel 1 uur mee bezig.

En dan even met een watenstaafje met (bv alcohol) de boel schoonmaken.
Zo doe ik het igg als ik een laptop krijg waar iets overheen is gegaan, soms is de schade al gedaan (laptop is niet meteen uitgezet bij toen het gebeurde) maar soms kun je dan nog hem goed schoonmaken, en dan naar HP sturen. (of je hun ook wilt bedonderen is een 2e ;))
Pagina: 1